Pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą iki 2022 m. sausio 1 d. savivaldybės turi parengti savo elektromobilumo infrastruktūros planus.
Ši planavimo priemonė taps pagrindu savivaldybėms gauti lėšų elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai plėsti, taip pat skatins verslą pasinaudoti investicijomis ir įrengti įkrovimo prieigas tose vietose, kuriose, savivaldybių manymu, yra didžiausias poreikis ar joms teikiamas pirmumas. Šie planai turės būti skelbiami viešai ir atnaujinami ne rečiau kaip kas 3 metus.
Per trejus metus, iki 2024 m. pabaigos, viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų skaičių planuojame padidinti 11 kartų, o iki 2027 m. – daugiau nei 15 kartų.
Viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos bus įrengiamos degalinėse, stotyse, uostuose, miestuose, prie valstybinės ir vietinės reikšmės kelių. Šiuo metu Lietuvoje yra apie 360 tokių įkrovimo prieigų, o 2024 m. pabaigoje jų planuojama jau apie 3 tūkst. 960, t. y. 11 kartų daugiau.
Šiuo metu Lietuvoje registruota 6 tūkst. 440 elektromobilių, iš jų – 3 tūkst. 720 grynųjų elektromobilių ir 2 tūkst. 720 – įkraunamų hibridų. Tai sudaro 0,4 proc. šalies lengvųjų automobilių parko. Siekiama, kad 2030 m. elektromobiliai ir kitais netaršiais alternatyviaisiais degalais varomi automobiliai sudarytų apie 20 proc. automobilių parko.
Iš viso iki 2027 m. pabaigos iš įvairiš fondų numatoma gauti apie 70 mln. eurų elektromobilių viešosioms ir pusiau viešosioms įkrovimo prieigoms įrengti. Pasitelkiant įvairius finansavimo šaltinius, iki minėto laiko įkrovimo prieigų bus įrengta daugiau kaip 7 tūkst.