Kiniškus elektra varomus „Yutong“ autobusus išmėginęs ir jam maršrutus jau sugalvojęs Alytus miestas jau trečiąkart ieško tinkamiausio vienaaukščių miesto tipo (M2 CV arba M2 CA arba M2 CE arba M3 CE klasės) eletroautobusų tiekėjo, tuo tarpu kaimyninė Druskininkų savivaldybė pirmuosius ekologiškus autobusus jau įsigijo. Konkursą laimėjo „Altas komercinis transportas“, į Druskininkus per 9 mėnesius pristatysiantis du žemagrindžius M3CE klasės „Mercedes“ miesto mažojo tipo elektrinius autobusus.
Pirmiesiems naujai nupirktiems autobusams Druskininkų savivaldybė gaus 2 metų garantiją, garantija baterijai galios 6 metus, garantija nuo autobusų prarūdijimų – 10 metų.
Druskininkų savivaldybės administracija kartu su vežėju Europos sąjungos lėšomis įsigys 9 elektra varomus autobusus – likusiems 7 jau vykdomi pirkimai – jie bus perkami gaunant iki 85 proc. autobusų vertės (be PVM) finansavimą iš ES struktūrinių fondų, likusią dalį moka vežėjas – keleivių vežimo paslaugą savivaldybės teritorijoje teikianti įmonė. Pastarąjį dešimtmetį Druskininkuose keleivių vežimo paslaugas teikianti „Kautra“ finansuos pirmųjų dviejų elektra varomų autobusų prisidėjimo dalį, o dar 8 elektra varomus autobusus vežėjas pirks už savo lėšas. Tiesa, ar „Kautra“ toliau atliks viešojo transporto paslaugą Druskininkuose, dar nežinoma, mat paskelbtas naujas konkursas.

Apie norą šalies savivaldybes sparčiau atnaujinti savo viešąjį transportą šiandien pranešė Susisiekimo ministerija, šiam tikslui numačiusi papildomus 5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų. Dalis šių lėšų atiteks ir Druskininkams (taip pat Klaipėdos miestui ir Tauragės rajonui), t. y. savivaldybėms, kurios naudoti investicijas pagal ES keliamus reikalavimus Lietuvoje yra pasirengusios geriausiai.
Papildomas finansavimas savivaldybėms buvo suplanuotas įvertinus, kurios savivaldybės per gana trumpą laikotarpį – iki 2023 m. yra pasirengusios įgyvendinti ekologiškų transporto priemonių įsigijimo projektus ir atitinka projektų finansavimo sąlygas, t. y. viešojo transporto vežėjus yra atrinkusios konkurso būdu. Kai kurios savivaldybės, Centrinės projektų valdymo agentūros vertinimu, neatitiko nustatytų reikalavimų, kitos jau anksčiau buvo atsisakiusios įgyvendinti viešojo transporto atnaujinimo projektus.

Planuojama, kad Druskininkų ir Tauragės rajono savivaldybėms bus skirta po 750 tūkst. eurų, Klaipėdos miesto savivaldybei – 3,5 mln. eurų. Uostamiestis, kur veikia lietuviškų elektrinių „Dancer“ autobusų gamykla, ketina pirkti dar 6 vienetus.
Elektrinis maršrutinis transportas Lietuvoje jau važinėja ne tik Klaipėdoje, tačiau ir Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje – iš viso įsigytos 132 ekologiškos transporto priemonės – autobusai ir troleibusai. Šalies rajonų savivaldybėms iki šiol buvo skirta 9 mln. eurų ES fondų investicijų, už kurias numatoma įsigyti 31 transporto priemonę – elektra arba suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus.
Iki 2026 m. Lietuvoje planuojama skirti 69 mln. eurų netaršiems autobusams įsigyti ir 6 mln. eurų jų įkrovimo infrastruktūrai – tokiu būdu šalies autobusų parką papildytų 230 naujų elektra varomų autobusų. Ši finansinė paskata bus suteikta nedidelėms savivaldybėms, kurios neturi parengusios ir įgyvendinusios darnaus judumo planų. Didelėms savivaldybėms, turinčioms patvirtintus ES fondų finansuotus darnaus judumo mieste planus ir siekiančioms atnaujinti savo autobusų parkus, ketinama skirti apie 160 mln. eurų 2021–2027 m. laikotarpio ES fondų investicijų. Numatoma, kad tai leis šioms savivaldybėms įsigyti apie 630 netaršių viešojo transporto priemonių.
Keleivių vežimą elektriniais autobusais Alytuje, kaip ir Druskininkuose, norima patikėti viešojo transporto paslaugas teikiančiai bendrovei.

Elektrobusais Alytaus mieste planuojama aptarnauti tas viešojo transporto stoteles ir tas miesto zonas, kur keleivių srautai yra didžiausi, pavyzdžiui: Autobusų stotis – Naujoji g. – Ulonų g. – Pulko g. – AB „Dainava“, būtų svarstomas ir maršrutas Autobusų stotis – Naujoji g. – Vidzgiris – Ulonų g. – Pulko g. – AB „Dainava“.
Lietuviškų „Dancer“ ar Druskininkų savivaldybės įsigytų „Mercedes“ elektrinių autobusų Alytaus miestas neišmėgino nei prieš neįvykusius pirmąjį ir antrąjį, nei prieš trečiajį viešąjį pirkimą.
Vieninteliai Alytaus mieste išmėginti žemagrindžiai elektriniai „Yutong“ autobusai turi 423 kWh galios baterijas, kas vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 400 km. Baterija pilnai įkraunama per 3,5 val. Kiniškame 12 metrų ilgio autobuse iš viso telpa per 80 keleivių, telpantys į 25 sėdimų ir daugiau nei 50 stovimų vietų bei dvi – į žmonėms, turintiems judėjimo negalią. Elektra varomas „Yutong“ turi ergonomišką darbo vietą vairuotojams, keleivių saugumą užtikrinančias 4 vidaus ir 1 lauko vaizdo kameras bei efektyvų salono šaldymą ir šildymą užtikrinančią aukštos kokybės kondicionavimo sistemą.