Tie, kas nespėdavo pravažiuoti Naujosios – Kalniškės – Putinų gatvių sankryžos, dar degant žaliam šviesoforo signalui, turėdavo dvi minutes laiko pakeiksnoti tokį šviesoforų intervalą sugalvojusius reguliuotojus. Iki sankryžos rekonstrukcijos vairuotojai tokių problemų neturėjo.
Vairuotojų nepasitenkinimas buvo išgirstas. Alytaus miesto savivaldybės administracija kreipėsi į šviesoforus prižiūrinčią bendrovę „Agitas” bei pažangiųjų transporto sprendimų lyderę Baltijos šalyse UAB „SW Traffic, kurios probleminėje sankryžoje įdiegė novatorišką eismo valdymo sistemą. Prie sankryžos sumontuotos aukštos raiškos vaizdo kameros perduoda signalą dirbtiniam intelektui, o šis apskaičiuoja, kurioje sankryžos pusėje yra daugiausia automobilių ir jiems įjungia žalią šviesoforo signalą. Dirbtinis intelektas stebi ir gatvę pereiti norinčius pėsčiuosius. Sistema aptinka pažeidėjus, pavyzdžiui, raudono šviesoforo signalo nesilaikančius vairuotojus ir pesčiuosius.
„Šis novatoriškas sprendimas ne tik sutrumpino eismo dalyvių laukimo laiką, bet ir ženkliai padidino transporto priemonių pralaidumą sankryžoje. Jau po pirmosios naujosios sistemos paleidimo dienos, galėjome stebėti 2,5 karto padidėjusį eismo pralaidumą. Siekiame lyderiauti diegiant modernias ir inovatyvias eismo valdymo priemones, norim užtikrinti gyventojams patogumą bei eismo valdymo efektyvumą“,– sakė Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Rakaitis.
Šis novatoriškas sprendimas sutrumpino eismo dalyvių laukimo laiką 2,5 karto, pastebi duomenis analizuojantys specialistai. Jeigu pasiteisins pirmoji Alytuje dirbtinio intelekto valdoma sankryža, tokios eismo valdymo priemonės bus įrengtos ir kitose Dzūkijos sostinės sankryžose.