Tinkama transporto priemonės priežiūra prasideda nuo meistrų radimo. Jie reikalingi ne tik tada, kai mašina sugenda, tačiau ir jos diagnostikai, profilaktiniams patikrinimams, kurie padeda pamatyti gedimus dar tada, kol jie yra labai maži.
Viena lepiausių transporto priemonių vietų yra varikliai. Būtent jiems siūlome skirti daugiau dėmesio. Svarbiausia, kad variklio diagnostika būtų palikta patiems geriausiems savo sferos specialistams, kurie ne tik patikrina, tačiau ir sutvarko gedimus. Apie juos kalbamės su mechaniku Karoliu.
Kodėl dyzelinis?
Nors šiuo metu vis daugiau kalbama apie ekologiją, kuri dažnai nulemia konkrečios transporto priemonės pasirinkimą, visgi, dyzelis vis dar labai mėgstamas ir kalbos apie kainų augimus – negąsdina nieko. „Dyzelinės transporto priemonės dažniausiai pasirenkamos dėl pigesnių mašinos išlaikymo kaštų. Kai kurie priduria, kad jos yra kur kas patikimesnės. Paprasčiausiai pats variklis geresnės kokybės nei benzininis“,- pasakoja meistras.
Tiesa, kad ir kokios geros kokybės variklis bus – jam reikia skirti dėmesio. Tik tokiu atveju jis tarnaus ilgai ir tuo pačiu pamačius gedimus, kol jie bus maži – sutvarkyti galėsite greitai ir svarbiausia – pigiai. Žinoma, ne pats, tačiau radus geriausius meistrus.
Dyzeliniams – daugiau dėmesio?
Kaip pastebi Karolis – dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau priežiūros. Juolab, dažniausiai atsiradę gedimai yra didesni nei benzininio variklio, tad labai svarbios yra diagnostikos, kurios padeda numatyti problemas, kol jos dar yra labai mažos.
„Dyzelinio variklio remontas, lyginant su benzininiu, kai ištinka, pavyzdžiui, analogiška problema – gali kainuoti net du kartus brangiau. Tai įrodo, kad variklių diagnostika yra būtina. Žinoma, ir benzininiam, kadangi gedimų tvarkymas, kol jie yra maži – visada pigesnis“.
Žinoma, ne tik diagnostika, tačiau taip pat ir reguliarūs variklio tvarkymo darbai gali užtikrinti, kad gedimai bus retesni. Paprasčiausiai tam tikros problemos yra dažnesnės, kartojasi po tam tikro transporto priemonės eksploatavimo laiko tarpo.
Dažniausi variklių gedimai
Vienas dažniausių gedimų, su kuriuos susiduria dyzelinės mašinos transporto savininkai, yra užsikimšę kuro purkštukai. Jie sėkmingai veikia iki tol, kol transporto priemonė pravažiuoja iki 200 tks. kilometrų. Po to labai rekomenduojamas jų valymas. „Jeigu sistema nebus išvalyta laiku, deja, gali tekti senus keisti naujais. Žinoma, anksčiau arba vėliau šis darbas vis tiek yra reikalingas, tačiau visada labiau apsimoka nukelti, kadangi valymas pigesnis nei naujų pirkimas“,- pasakoja mechanikas.
Lygiai taip pat gana dažnai pasitaiko ir užsikimšusio DPF filtro problema. Šiuo metu rinkoje siūlomo varikliai, kurie turi savaiminio išsivalymo funkciją. Jie dažniausiai tarnauja iki 150 tkst. kilometrų. Paskui reikalingas mechaninis valymas, kurį atlieka specialistai. Visgi praktikoje matyti, kad valyti tenka dažniau. Dar viena gana aktuali problema varikliuose yra EGR vožtuvo gedimai.
„Gedimai dažniausiai atsiranda tuomet, kai mašina važiuojama dažniau. Paprasčiausiai karštos išmetamosios dujos neigiamai veikia variklį“,- pasakoja meistras. Apie gedimus signalizuoja sumažėjusi auto trauka, tad labai svarbu į tai reaguoti, kadangi greitesnis pakeitimas reiškia ir kur kas saugesnes keliones kelyje.
Geri meistrai – gera pagalba
Pasikartosime, kad variklio diagnostika gali padėti užkirsti kelia daugeliui rimtų problemų, kurių tvarkymas ne tik kainuoja daugiau, tačiau, deja, ne visada įmanomas. Tarkitės su tais, kurie ne tik atlieka diagnostiką, tačiau taip pat ir tvarko variklius. Prireikus pagalbos pilnas paslaugų komplektas kainuoja pigiau nei užsisakant darbus atskirai. Dažniausiai jiems taip pat suteikiamos garantijos, kurios leis būti ramiu dėl gautų tvarkymo darbų.