Paskutinį 2021 m. sausio savaitgalį dalis banko klientų, turinčių mokėjimo korteles, gavo „Smart-ID“ arba mobiliojo parašo pranešimus, siūlančius patvirtinti mokėjimo operacijas, nors tokių neinicijavo.
„Luminor“ bankas informuoja, jog tai buvo sukčiavimo ataka, nukreipta prieš mokėjimo kortelių turėtojus.
Nors sukčiavimui elektroninėje erdvėje valdyti bankas „Luminor“ naudoja daugiapakopes saugumo sistemas, leidžiančias tiek veikti prevenciškai, tiek valdyti situaciją incidentui įvykus, norime dar kartą atkreipti klientų dėmesį į tai, jog PIN kodus ar slaptažodžius (tiek „Smart ID“, tiek mobiliojo parašo) įvesti reikia tik toms operacijoms, kurias klientas pats inicijuoja, o ne paprašyti bet kuriuo metu.
Bankas praneša, kad greičiausias būdas įsitikinti, ar netapote sukčiavimo auka, yra prisijungimas prie elektroninės bankininkystės ir sąskaitos likučio, atliktų operacijų bei rezervuotų sumų jūsų sąskaitoje patikrinimas – kuo anksčiau pastebėsite sukčiavimą, tuo lengviau bus jį išaiškinti, todėl rekomenduojame periodiškai tikrinti minėtus duomenis. Jei visgi klientai įtaria, jog kortelės duomenys buvo pavogti, tapo žinomi tretiesiems asmenims, prašome nedelsiant užblokuoti mokėjimo kortelę interneto ar mobiliajame banke, arba susisiekti telefonu su klientų aptarnavimo centru.