Antradienį į šalia Alytaus esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį sėkmingai atgabentas ir iškrautas galingiausias Baltijos šalyse autotransformatorius.
Tai yra vienas iš kertinių įrenginių, reikalingų užbaigti Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų jungties „LitPol Link“ išplėtimo projektą.
Kaip tikimasi, šio autotransformatoriaus įrengimas padidins Lietuvos elektros sistemos saugumą ir savarankiškumą ir yra svarbus žingsnis sinchronizacijos projekto įgyvendinimo link.
Tai buvo pirmas iš autotransformatorių, kuris pasiekė keitiklių stotį prie Alytaus. Kol vyko autotransformatorių gamyba, „LitPol Link“ jungtyje šalia Rutkos kaimo atlikti visi parengiamieji darbai, kad atgabenus įrenginius beliktų tik juos sumontuoti ir projektas būtų baigtas, o tai padaryti planuojama iki metų pabaigos.
Naujojo 410/345/10,5 kV, 600 MVA galios autotransformatoriaus kelionė prasidėjo daugiau nei prieš mėnesį. „General Electric“ gamykloje Gebzėje (Turkija), pagamintas įrenginys buvo nugabentas į Derindžės uostą prie Marmuro jūros ir, pakrautas į laivą, iki Lietuvos keliavo daugiau nei 7 tūkstančius km per Viduržemio jūrą, Atlanto vandenyną bei Baltijos jūrą.
Atplukdytas į Klaipėdos uostą autotransformatorius ketvirtadienį buvo pakrautas į baržą Klaipėdos konteinerių terminale. Vidaus vandens kelių direkcijos barža autotransformatorių Kuršių mariomis ir Nemunu iki Kauno krovinių uosto plukdė tris paras. Kaune 164 tonas sveriantis įrenginys buvo perkeltas ant 39 m ilgio vilkiko ir specialios platformos sąstato, kuris, padedamas dar vieno vilkiko, nugabeno krovinį į Alytaus rajone, prie Rutkos, esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį.
Vežant autotransformatorių reikėjo stabdyti eismą, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyko nakties metu, kai automobilių judėjimas yra mažesnis.
Kaip Alytausgidas.lt naujienų portalui patvirtino „Litgrid“ atstovas Tadas Markevičius, iš viso „LitPol Link“ bus sumontuoti trys tokie autotransformatoriai.
Planuojama, kad antrasis ir trečiasis į Lietuvą bus atgabenti vasarą. Be autotransformatorių įrengimo, aukštos įtampos nuolatinės srovės jungties „LitPol Link“ išplėtimo projektas apima 400/330/10 kV Alytaus pastotės 400 kV skirstyklos bei 330/110/10 kV Alytaus pastotės 330 kV skirstyklos išplėtimą, 330 kV ir 110 kV elektrosnlinijų rekonstrukciją. Bendros projekto investicijos siekia 22,5 mln. Eur.
Įrengti autotransformatorius reikia tam, kad po sinchronizacijos 2025 metais „LitPol Link“ jungtis galėtų veikti sinchroniniu režimu su Lenkijos tinklais. Šalia Alytaus, prie kelio tarp Rutkos ir Vytautiškių, esanti elektros infrastruktūra – kertinė visam sinchronizacijos projektui.