Įsibėgėjant elektrinių paspirtukų sezonui suintensyvėjo jų eismas, todėl vairuotojai turi būti itin budrūs. Tuo antradienį galėjo įsitikinti „VW Passat” vairavęs vyriškis.
Nelaimė atsitiko po vidurdienio, kai iš Jotvingių gatvės automobilių stovėjimo aikštelės išvažiuojantis „VW Passat”, vairuojamas 52 metų vyro, susidūrė su gatvę tuo metu kertančiu „Bolt“ paspirtuku, kuriuo važiavusio dvi merginos.
Po smūgio dviratė transporto priemonė palindo po mašina. Eismo įvykio metu septyniolikmetės atsipirko nubrozdinimais ir sumušimais, jas apžiūrėjo medikai.

Įvykį pakomentuoti paprašyta Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė Kristina Janulevičienė aiškino, kad vairuotojas, įvažiuojantis į kelią iš šalia esančių teritorijų privalo praleisti pėsčiąjį, dviratininkus ar kitomis transporto priemonėmis judančius asmenis, kurio judėjimo kryptį kerta.
Anot K. Janulevičienės, šiuo atveju pažeidimą padarė ir paspirtuku važiavusios septyniolikmetės, kadangi važiuoti dviese elektriniu paspirtuku draudžiama, be to nepilnamečiams yra privalomas šalmas.
Pagal Kelių eismo taisykles (KET) asmeniniais elektriniais paspirtukais Lietuvoje važinėti galima sulaukus 12 m. (jei turite dviratininko pažymėjimą), tačiau „Bolt“ savo nuomojamomis transporto priemonėmis naudotis leidžia tik sulaukus 18 m. ir griežtai draudžia važiuoti keliese.

KOMENTARAS. „Bolt“ operacijų vadovas Benas Jurlovas:
– Nuo praėjusių metų aktyviai dirbame ties kelionių saugumu ir vartotojų edukacija. Nors ir ne iš karto, bet pastebėjome, kad teigiami pokyčiai vyksta. Šį sezoną sunkių traumų ar rimtų nelaimingų atsitikimų, bent jau mūsų platformoje, labai mažai.
- Dar praėjusių metų duomenimis, sužalojimu baigėsi vos 1 iš 97 tūkst. kelionių.
Praėjusį sezoną buvo įdiegta, o šį toliau tobulinama važiavimo dviese prevencijos sistema – ji leido reikšmingai sumažinti šių pažeidimų skaičių. Sistema, užfiksavusi, staigų vairuotojo svorio pokytį siunčia perspėjimą į programėlę. Išanalizavę vien sostinės duomenis, pamatėme, kad tokio elgesio neberkartoja 40-60 proc. vartotojų skirtingais mėnesiais – tai veikia efektyviau už egzistuojančias baudas. Jeigu matome, kad pažeidimas kartojasi, kalbamės su vartotoju, jeigu nepadeda ir tai – blokuojame jo prieigą prie platformos laikinai arba visam laikui.
Apskritai, kalbant tiek apie šį pažeidimą tiek apie kitus, reikia turėti omenyje, kad „Bolt“ kelionių kiekiai vis dar auga kiekvienais metais. Tai reiškia, kad didelė dalis vartotojų visada yra naujokai. Matome, kad laikui bėgant paspirtukininkai įgunda, tampa atsargesni ir įgyja daugiau žinių. Pavyzdžiui, jau anksčiau pastebėjome, kad paspirtukininkai važiuoja dviese, nes paprasčiausiai nežino, kad tai draudžiama.
Kalbant apie saugumą ir nelaimingų įvykių prevenciją, yra keli svarbiausi dalykai. Pirmiausia, greitis – jį turėtų protingai rinktis visi paspirtukininkai, ne tik „Bolt“. Mes savo ruožtu galime ir ribojame greitį centralizuotai. Net nelaukdami įpareigojimo įstatymu, diegiame greičio ribojimo zonas miestų senamiesčiuose bei tose vietose, kur yra intensyvus pėsčiųjų eismas. Antra – edukacija. „Bolt“ technologijos fiksuoja kai kuriuos pavojingus veiksmus – tai leidžia drausminti ne pavienius, o visus sistemos fiksuojamus atvejus. Trečia, neturėtų likti abejinga ir pati visuomenė. Rekomenduojame pamačius pavojingą elgesį pranešti apie tai mūsų programėlėje – dažniausiai mes gebame nustatyti pažeidėją. Kalbamės su jais ir stebime, ar nusižengimai nesikartoja, priešingu atveju – blokuojame prieigą prie platformos laikinai arba visam laikui.