Iki šiol dauguma klientų už elektros energiją moka pagal galiojančius tarifus ir per ataskaitinį laikotarpį suvartotos elektros kiekį. Tačiau vis daugiau gyventojų renkasi atsiskaitymą tiesioginiu debetu – kai už elektrą kiekvieną mėnesį mokama vienoda suma, o pats mokestis automatiškai pervedamas iš kliento banko sąskaitos į skirstomųjų tinklų operatoriaus sąskaitą (AB LESTO – buvusi AB VST (arba AB Rytų skirstomieji tinklai (RST). Toks atsiskaitymo būdas ypač priimtinas tiems, kurie nori sutaupyti savo laiką, skirtą skaitiklio rodmenims nurašyti, atsiskaitymo knygelei pildyti, mokesčiams apskaičiuoti ir pačiam atsiskaitymui atlikti.
Pasak LESTO Alytaus klientų aptarnavimo centro vadovo, atsiskaitantys tiesioginiu debetu informaciją apie būsimą mokėjimą (elektroninę sąskaitą) gauna kiekvieno mėnesio pradžioje. Mėnesio įmoka už elektros energiją klientui apskaičiuojama pagal kliento vidutinį elektros suvartojimą, kuris nustatomas pagal skaitiklio patikrinimo duomenis. Klientai gali patys pasirinkti jiems tinkamą mokėjimo dieną.
Anot Alytaus centro vadovo Algimanto Cikano, tiesioginio debeto sistema yra ypač patogi tiems klientams, kurie turi kelis objektus. Klientams, atvykusiems į bendrovės klientų aptarnavimo centrą pasirašyti sutarties dėl atsiskaitymo už visuose objektuose suvartojamą elektros energiją, skiriamas vienas vartotojo kodas. Atsiskaitant už suvartotą elektros energiją, nereikia mokėti komisinių mokesčių – tiesioginio debeto sistema leidžia atlikti vieną mokėjimą už visuose objektuose suvartojamą elektrą.
Tiesioginio debeto paslauga gali pasinaudoti klientai, turintys sąskaitas SEB, „Swedbank”, „Snoro”, „DnB Nord”, „Danske”, „Parex” ir Šiaulių bankuose. Užsisakyti paslaugą gyventojai gali pasinaudoję elektroninės bankininkystės sistema, savo banko ar Alytaus LESTO klientų aptarnavimo centre (adresas: Pulko 5A, Alytus).
Pasak Algimanto Cikano gyventojai gali pasirinkti ne tik atsiskaitymo būdą, bet ir naujus mokėjimo planus. Nuo balandžio mėnesio galioja nauji mokėjimai planai „Namai” arba „Namai plius”. „Papildoma galimybė rinktis tarifų planus – yra itin svarbi naujovė, kurios laukė nemaža dalis klientų, naudojančių daugiau elektros energijos, tačiau negalėjusių pasirinkti jiems palankesnių tarifų planų. Iki šiol gyventojai galėjo rinktis mažesnius tarifus tik tuo atveju, jei naudojosi elektrinėmis viryklėmis arba bendras jų suvartojamos elektros kiekis per metus siekdavo ne mažiau 12000 kilovatvalandžių”, – teigia Algimantas Cikanas
Nauji mokėjimo planai suteikia papildomas pasirinkimo alternatyvas „Elektrinių viryklių” ar „12000 kWh” tarifų planų negalintiems pasirinkti ar daugiau elektros energijos vartojantiems klientams.
„Išgirdę apie naujoves, kiekvienas norime žinoti, ar ji mums naudinga. Mūsų tinklalapyje www.lesto.lt yra patalpinta speciali skaičiuoklė, kurios pagalba galima paskaičiuoti, kokį palankiausią tarifų planą vertėtų pasirinkti pagal suvartojamos elektros kiekį – šiuos duomenis gyventojai gali pasitikrinti savitarnos svetainėje „Mano elektra”, – primena Alytaus klientų aptarnavimo centro vadovas..
Per metus suvartojantiems 3000 ir daugiau kWh, būtų naudingiau pasirinkti mokėjimo planą „Namai”. Gyventojai kiekvieną mėnesį mokėtų 10 Lt plano mokestį ir 41 ct/kWh pagal vienos laiko zonos tarifą arba pagal dviejų laiko zonų tarifus – 44 ct/kWh už dienos metu suvartojamą elektrą ir 32 ct/kWh už naktinį ir savaitgaliais vartojamą elektrą. Mokėjimo planas „Namai plius” labiau tiktų klientams, per metus suvartojantiems 6000 arba daugiau kWh elektros energijos. Pagal šį planą gyventojai mokėtų 20 litų plano mokestį ir 39 ct/kWh pagal vienos laiko zonos tarifą arba dieninį tarifą – 41 ct/kWh bei naktinį ir savaitgalio tarifą – 30 ct/kWh pagal dviejų laiko zonų tarifus.
Naujieji mokėjimo planai įsigaliojo nuo balandžio 1 d., taip pat liks ir visi kiti šiuo metu galiojantys tarifų planai. Taigi, gyventojai turės daugiau galimybių pasirinkti jiems tinkamiausią tarifų planą.