„Dviejų savivaldybių direktorių postus kainavęs Tūkstantmečio tiltas Alytuje – atidarytas!“, – tai straipsnis, kuriuo, jei ir patikėjote – neprivalėjote. Atsiprašome, jei apgavome, o jūs, suklaidinti netgi naujuoju tiltu ėmėte ir nelegaliai pravažiavote… Tai buvo mūsų balandžio 1-osios pokštas.
O tilto atidarymas – ne už kalnų. Iš pradžių eismą tikrai ketinama leisti viena puse – iš Pirmojo Alytaus. Kol bus paklotas asfaltas, nuo dešiniakrančio Alytaus iki tilto ves skalda klotas, apie 3 km ilgio kelias. Jis labai pagelbės vairuotojams, besismaugiantiems kamščiuose prie A. Juozapavičiaus tilto.
Nemelas ir tai, kad miesto nenupirkti šviestuvai – kol kas didžiausias trukdis naujojo tilto atidarymui. Tačiau šiems pirkiniams aukoti nereikės, tam turėtų pakakti mūsų, mokesčių mokėtojų, biudžetan jau sumokėtų pinigėlių.
Dėl miesto ir rajono administracijų direktorių atsistatydinimų – jų neišgalvojome, bet J. Skestenis ir A. Truncė iš postų pasitraukė ne dėl Tūkstantmečio tilto „apmokestinimo“, o greičiausia dėl įžvalgaus politinio planavimo…
Balandžio 1-osios straipsnis. Žemiau skelbiami faktai buvo išgalvoti:
Tūkstantmečio vardu pavadintas, įstabus 256 metrų ilgio tiltas pagaliau sujungė dvi miesto puses – Pirmąjį Alytų ir Pramonės rajoną. Važiuojančiųjų dėmesiui – tiltas pastatytas pagal paskutinįjį mados klyksmą – jis sugebės pats išsilaikyti ir netgi uždirbti senųjų tiltų remontui ir dar vienam, Alytaus puses labiau suartinsiančiam ketvirtam tiltui, kurį 2016 metais numatoma statyti virš Nemuno šalia buvusio „sugriauto“ (geležinkelio) tilto.
Per Tūkstantmečio tiltą vykstant automobiliu, mokestis už paslaugą nuo balandžio 1-osios automatiškai priskaičiuojamas prie vairuotojo mobiliojo telefono sąskaitos. Vieno pravažiavimo kaina – 1 litas. Kol kas neišspręstas klausimas, kaip bus apmokestinami mobiliųjų telefonų neturintys automobilių vairuotojai, motociklininkai, dviratininkai, pėstieji, o ypač keturkojai.
Alytaus miesto savivaldybės komunalininkai turi planų abiejose tilto pusėse pastatyti aukų mokomatus, kuriuos aptarnaus „G4S” saugos tarnyba. Kol mokomatai neįrengti, tilto prieigas saugo sienelės, kuriomis pasirūpino „Senukai“. Mažiausia moneta, kurią bus galima aukoti – 20 centų. „Tikimės gyventojų geranoriškumo. Ne mums asmeniškai į kišenes ar Šveicarijos banką bus aukojama, o juk miesto gerbūviui“, – tokį pranešimą žiniasklaidai šiandien išplatino miesto vadovai.
Tokiam alytiškių apmokestinimui pasipriešino Tvarkos ir teisingumo partijos atstovas Juozas Skestenis bei Pirmame Alytuje gyvenantis socialliberalas Aurimas Truncė. Rinkėjų pusėn stoję politikai tvirtai pareiškė atsistatydiną iš savivaldybių administracijos vadovų postų tiek miesto, tiek rajono savivaldybėse.
Kiti politikai nesisvaidė pareiškimais. Vienas karščiausių miesto politikų, taip pat pirmame Alytuje gyvenantis Jurgis Krasnickas, pasak redakcijos šaltinių, tilto mokesčiui pasakė „taip“, priėmęs savo sūnui Marijui skirtą komercinį pasiūlymą prie naujojo tilto įkurti ekstremalių nuotykių parką.
Tiesa, J. Krasnickas ir jam antrinęs miesto eksmeras Česlovas Daugėla turėjo vieną nerašytą reikalavimą – jokiu būdu neuždaryti ir neapmokestinti Antano Juozapavičiaus tilto. Nežiūrint ankstesnių nesutarimų su Č. Daugėla, A. Juozapavičiaus tilto neapmokestinimui nedviprasmiškai pritarė ir dabartinis miesto meras, juo kaskart vykstantis į viešojo administravimo paskaitas Alytaus kolegijoje.
Kaip jau rašėme, pajamos už naudojimąsi naujuoju Tūkstantmečio tiltu bus skirtos senųjų tiltų remontui ir būsimam ketvirtajam tiltui per Nemuno upę. Paskaičiuota, kad reikiami milijonai bus surinkti iki kitų metų balandžio 1-osios. Beje, nuo šiandienos pradedama socialinė akcija „Kad pakelėse būtų šviesiau“, – įmokos už tilto naudojimą pirmąjį mėnesį bus skirtos trūkstamiems patiltės teritorijos šviestuvams nupirkti.
„Miesto savivaldybei surinkus reikiamą sumą ir atlikus viešuosius šviestuvų pirkimus, eismą Tūkstantmečio tiltu pilnaverčiu paversime per porą savaičių“, – patvirtino tiltą stačiusios bendrovės „Alkesta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Eugenijus Palavinskas. Pasak kelininko, kol pradės dirbti visa naujojo tilto infrastruktūra, eismas vyks tik viena puse – iš Pirmojo Alytaus į Pramonės rajoną.