Kaip ir prognozavo sinoptikai, penktadienį pustė, buvo lijundra, plikledis. Kaip šiuos gamtos išbandymus atlaiko Alytaus transportininkai?
„Alytaus gidas“ pakalbino visuomeninio transporto darbuotojus. „Busoto“, keleivių pervežimo firmos, atstovas pasakojo, kad sniego gausa penktadienį įrodė, kad kai kurie keliai Alytaus rajone yra nevalomi arba tai daroma tik „švenčių“ proga.
Vairuotojas sakė, kad sunkiausia pravažiuojami keliai – Balkasodžio – Pupasodžio, Alovės – Ilgų. „Dabrovolėje buvau įklimpęs trims valandoms, Miroslave – dviems“, – keleivių pervežimo Alytaus rajone ypatumais dalinosi transportininkas.
Pasak jo, keista, kad kartais keliai prasčiau valomi ne miškinguose, užpustomuose ruožuose, o pačiuose miesteliuose, seniūnijose. Taip atsitiko ir ketvirtadienį, kai autobusas įstrigo ne kur nors „laukuose“, o pačiame Miroslavo centre, stotelėje prie bažnyčios.
Alytaus autobusų stoties direktorius Romualdas Varanauskas mūsų portalui sakė, kad didelių problemų su tarpmiestiniais pervežimais iki šiol nebuvo – gal tik su išimtimis – Kapčiamiesčio krašte.
„Vienintelis atvejis, kai nepasiekėme galutinio maršruto taško – šiandien“, – pasakojo ponas Romualdas. Penktadienio rytą atgal į Alytų turėjo grįžti į Vilnių per Butrimonis vykęs autobusas. Stoties direktoriaus teigimu, sunkiausia pravažiuojama vieta buvo Griškonyse.
„Neoplan“ galėjo pats įveikti pusnis, tačiau to negalėjo padaryti dėl sniego spąstuose užstrigusių, kelią „uždariusių“ lengvųjų automobilių. R. Varanauskas pastebi, kad tas pats kelias, kurį už Alytaus regiono ribų tvarko kaimynai, deja, liudija ne mūsų kelininkų naudai.
Valstybinės įmonės Alytaus regiono keliai direktoriaus pavaduotojas Juozas Glinevičius patvirtino, kad darbai tvarkant kelius vyksta visu pajėgumu. „Į rajoną siunčiame techniką, po kelias transporto priemones iškart, mat neretai viena iš pusnių turi traukti kitą“, – tvirtino J. Glinevičius.
Kelininkas paaiškino, kad pagal įsipareigojimus pirmiausiais valomas magistralinis kelias Vilnius – Varėna – Gardinas. Jis turi būti pabarstomas, sniegas nuvalomas per 3 valandas. Krašto kelius, apie 400 km, privaloma sutvarkyti per 4 val., rajono, kuriuose eismo intensyvumas 1 tūkst. automobilių per parą – per 5 val. sniegui nustojus.
Alytaus regiono kelių priežiūros darbus Alytaus, Lazdijų ir Varėnos kelių tarnybose vykdo apie 150 darbuotojų. Įmonė turi 20 druskos barstytuvų šlapiai druskai, 17 ratinių traktorių sniego valymui , 15 autogreiderių ir 5 sunkius valymo mechanizmus.