Alytui ir Dzūkijai skirtas portalas praėjusiais metais pasiekė naujų populiarumo aukštumų. Pradėjęs 2007-ųjų pavasarį, iš pradžių pripažintas mieste ir rajone, vietos naujienų portalas „Alytaus gidas“, sėkmingai skinasi kelią į skaitytojų širdis Lietuvoje ir už jos ribų.
„Mūsų portalą 2010-uosaisiais skaitė 675 tūkst. 967 (2009 m. – 494 tūkst. 831) unikalūs skaitytojai. Paprasčiau tariant, „Alytaus gidas“ užpernai buvo naršomas apie pusėje milijono atpažintų kompiuterių, pernai šis skaičius užaugo daugiau nei 180 tūkst.“, – rezultatus apibendrino „Alytaus gidas“ kūrėjas Ramūnas Bielevičius.
Didžiausia alytausgidas.lt mėnesio auditorija užfiksuota 2010 – ųjų lapkritį, kai buvo skaitoma iš 83 tūkst. ir 5-ių unikalių IP adresų. IP (interneto protokolo) adresas – kompiuterio identifikatorius interneto tinkluose. Suteikiami IP adresai yra kontroliuojamai ir žinomai unikalūs.
Portalo dienos IP lankomumo rekordas – 6 tūkst. 667 (2009 m. – 4 tūkst. 567 IP) – pasiektas birželį, artėjant miesto dienoms. Dar viena Alytausgidas.lt praėjusių metų viršūnė – 6 tūkst. 366 unikalūs apsilankymai. Tai įvyko spalio 6-ąją – dieną, kai į tuomečio Alytaus miesto vadovo Česlovo Daugėlos ir jo pavaldinių duris pasibeldė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai.
Interneto konsultanto, Webconsulting.lt vadovo Vlado Sapranavičiaus teigimu, skaitytojų, apsilankiusių Alytausgidas.lt kiekis, alytiškių portalui leidžia lygiuotis į vadinamuosius regioninius ar nacionalinius. „Pagal mėnesio lankomumą būtumėt šalia Lrt.lt ir Basketnews.lt“, – tvirtina bendradarbystės centro „HUB Vilnius“ steigėjas, „Geros valios projektų“ valdybos narys V. Sapranavičius.
R. Bielevičiaus manymu, „Alytaus gido“ išsikovota vieta tarp stipriausių regioninių portalų įgalina plėstis, tvirtėti. Tiesa, kol prie vietos interneto naujienų, krašto žiniasklaidos vystymo prisidės reklamos, viešosios informacijos užsakovai, gali tekti palaukti.
Tačiau laukimas neturėtų trukti amžinybę – interneto reklamos rinkos dalis JAV praėjusiais metais jau aplenkė reklamos spaudoje rinką, belieka šioms tendencijoms įsitvirtinti Europoje ir Lietuvoje.
Pasak Ramūno, verslo ir kitos aktyvios bendruomenės Lietuvoje, ypač sunkmečiu, pripažįsta interneto žiniasklaidos privalumus – jos operatyvumą, ne tariamą ar įsivaizduojamą, o tikrą ir bet kada patikrinamą pasiekiamumą.
„Alytausgidas.lt ir kiti regioniniai, nacionaliniai naujienų portalai pastaraisiais metais stiprėja, tad, tikėkimės, kad „visuotinio“ pripažinimo laikas ateis greit. O ir „dviračio“ išradinėti nereik – drauge su savo aktyviais skaitytojais – vietos naujienų portalai tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje ir kitose šalyse yra tapę bene pirminiais informacijos šaltiniais, kuriuos vėliau mėgsta tiražuoti kitų formų žiniasklaida.
„Nėr ko čia slėpti – dėl bendradarbiavimo į mūsų portalą ne kartą yra kreipęsi kolegos iš respublikinių portalų, televizijų, radijų, spaudos leidinių“, – pasakoja R. Bielevičius, 2011 metais skaitytojams žadantis staigmenų, originalių idėjų. „Nesistengsime į ką nors lygiuotis. Toliau būsime originalūs, nenuobodūs, o gal net išskirtiniai. Tokie, kaip ir mūsų ištikimi gerbėjai“.
Įdomieji Alytausgidas.lt skaičiukai:
2010 metais mūsų portalas buvo skaitomas 23 Lietuvos (2009 m. – 18-oje) miestų, iš viso – per 100 šalies vietovių. Gausiausia Alytausgidas.lt auditorija gyvena Alytaus apskrityje, taip pat Kauno, Vilniaus kraštuose.
Užsienyje mus naršė 128-iose (2009 m. – 105-iose) šalyse – daugiausia Didžiojoje Britanijoje ir Airijoje. Alytiškiai ar kiti lietuvaičiai mūsų portalo naujienas rinkosi JAV, taip pat Norvegijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Danijoje ir Ispanijoje.
Mūsų portalą per Google paieškos sistemą surado 75 proc. naršytojų, Alytausgidas.lt savo kompiuterių klaviatūroje tiesiai rinko 15 proc., per Facebook.com mus aplankė 5 proc. skaitytojų auditorijos.