Praėjusį savaitgalį žiemos sezoną pradėjo Suvalkų (Lenkija) Szelmento, Vilniaus Liepkalnio, o taip pat ir toliau nuo mūsų miesto esančios slidinėjimo trasos – Anykščių Kalitos ir Ignalinos žiemos sporto centro. Kada naują sezoną pradės Alytaus sniego trasos?..
Trasai reikalingo dirbtinio sniego gamybos patrankos Alytuje dar tyli. „Slidinėtojus į trasas planuojame pakviesti Kalėdoms. Anksčiau – ne, juk Alytuje kol kas svarbesnė „pramoga“ – miesto gatvių valymas…“, – nuotaikingai į „Alytaus gido“ klausimą sureagavo miesto savivaldybės sporto ir rekreacijos skyriaus vedėjas Adomas Andrušaitis.
Pradėti sportinę žiemą neskuba ir kaimyninio Birštono kurorto slidinėjimo trasa. Esant palankioms orams kaimynai žiemos linksmybių kvies nuo gruodžio vidurio. Kaip žinia, visus metus veiksiančią uždarą trasą Mizaruose prie Druskininkų ketinama atverti kitų metų balandį.
Alytuje, Putinų g. 74E, įsikūrusios trasos rengiamos naujam sezonui – statoma nauja aikštelė, kurios pageidavo tiek keltuvo įrengėjai, tiek trasą aptarnaujanti bendrovė.
„Įrengus aikštelę, „per galvą gauti“ pakėlėju – jau nebus galimybių“, – mūsiškės portalui sakė trasos operatorės, „Alstapos“ bendrovės vadovas Antanas Subačius.
A. Andrušaičio teigimu, dėl sniego trasos ploto, besiribojančio su istoriniu fortu, aplinkosaugininkai anksčiau kėlė daug reikalavimų. Bendro sutarimo prieita paveldo specialistams sutikus, kad pakėlėjo aikštelė forto teritorijoje gali būti išplėsta panaudojus polius.
Pasak A. Subačiaus dar viena sezono naujiena – iki šiol slidininkams nekainavusių pasikėlimo mechanizmo paslaugų įkainavimas – kortelės-kredito, o tuo pačiu – lankytojų apskaitos sistema turėtų būti įdiegta iškart su sezono pradžia.
Kiek kainuos bilietas? A. Andrušaitis sako, kad kainą iki Kalėdų turės nuspręsti Alytaus miesto taryba, „bet tai nebus brangi paslauga – apytiksliai keliasdešimt centų už vieną pasikėlimą“.
Alytaus sniego trasos – 135 metrų ir 190 metrų ilgio su keltuvu – suprojektuotos 2005 metais, pradėtos įrenginėti 2007-aisiais, o atidarytos 2009 metų sausį. Į Panemunės mikrorajone veikiančią struktūrą sudėti keli milijonai litų.
Ar alytiškiams, įvedus apmokėjimą, pavyks išlaikyti nemenką Lietuvos, Lenkijos ir kitų trasų konkurenciją – neaišku, mat slidininkams net nekainavusi nė cento – alytiškė sulaukė viso kalno kritikos.
Kai kurių specialistų nuomone, Alytaus trasa – nepakankamai saugi. Štai – www.sniegozona.lt. rašo: vienas slidininkas čiuožė nuo statesnės, kitas – nuo nuolaidesnės trasos ir abu susidūrė kaktomuša, mat abi trasos baigiasi ten pat.
„Nesustojant nusileidimas slidėm nuo 190 metrų ilgio kalniuko ir pakilimas keltuvu užima 10-15 min. Čiuožimo – kelios sekundės. Trasa neįdomi jau po kokių 3 kartų“, – teigia vis dar besikuriančio ir tobulėjančio Alytaus žiemos pramogų parko kritikai ar šiaip jam neabejingieji.