Lapkritį Alytaus Rotušės aikštėje duris atvėrė nauja drabužių parduotuvė. Aprangos salonas pasirinko tokį pavadinimą, dėl kurio ne tik Alytaus, bet ir Lietuvos apimtimi kilo nemažas triukšmelis.
Pirmuoju kritikos strėles atrėmusių savininkų žingsniu tapo parduotuvės pavadinimo nukabinimas, antruoju – sprendimas išplatinti paneigimą, kurį pasirašo UAB „Kalnų aidas“ direktorius Erikas Sabulis:
„Paneigiame bet kokias UAB „Kalnų aidas“ valdomų parduotuvių Rotušės a. 16, Alytuje, Didžioji g. 26, Kėdainiuose bei Klaipėdos g. 5, Ukmergėje, sąsajas su drabužių tinklu „Apranga“, kurį valdo „Aprangos“ grupė. Atsiprašome suklaidintų vartotojų už neteisingai suformuotą nuomonę. Taip pat atsiprašome „Aprangos“ grupės bei jos partnerių ir investuotojų dėl neteisėtų mūsų veiksmų, sugadintos reputacijos ir įvaizdžio“.
Dėl kokių priežasčių lapkričio 5 dieną darbą Alytuje pradėjusi parduotuvė savo iškabą nukabino neprabėgus nė dešimčiai dienų, o dabar dar ir skelbia pakankamai graudų paneigimą?
„Verslo žinių“ teigimu, nauja drabužių parduotuve Alytuje susidomėjo APB „Apranga“, kuri iš karto pareiškė, kad „Apranga“ – patentuotas prekės ženklas, priklausantis tik jiems.
Pasak „Aprangos“ grupės generalinio direktoriaus Rimanto Pervenecko, „Kalnų aidui“ nesutikus atsisakyti „Aprangos“ pavadinimo, jauniesiems verslininkams grėstų ieškinys teisme, o jame prašoma atlyginti suma maža nepasirodytų…
„Manome, kad „Apranga“ – bendrinis žodis, kaip ir žodis „drabužiai“, – į „Alytaus gido“ klausimą, kaip į pavadinimą „Apranga“ reaguoja gerokai didesnė rinkos žaidėja „Aprangos“ grupė, – taip parduotuvės Alytuje atidarymo dieną atsakė „Kalnų aido“ vadovas E. Sabulis.
Po susitikimo ir derybų su daugiau nei trečdalį Lietuvos drabužių parduotuvių rinkos užimančios, per 100 firminių salonų Baltijos šalyse turinčios grupės atstovais „Kalnų aido” optimizmas, atrodo, blėsta – su aprangos pardavimų didžiūnais susidūrę verslininkai skelbia mėginsiantys užpatentuoti kitą derinį su žodžiu „Apranga“. Tai, regis, irgi nebus legvas uždavinys.
Šiuo metu valstybiniame patentų biure įregistruoti jau 9 žodį „apranga“ turintys prekės ženklai, kurių ne vienas – APB „Apranga” nuosavybė: „Apranga čempionams”, „Darbo apranga”, „Mados Reidas Apranga Avalynė Aksesuarai”, „Vaikiška apranga Gusta”.
Interneto komentatoriai stebisi, kad tokie žodžiai, kaip „apranga“ apskritai gali būti kažkieno patentuojami. „Bendriniai žodžiai neturėtų kažkam priklausyti – nei „apranga“, nei „ąsotis“ ar, pavyzdžiui, „maisto parduotuvė“, – įsitikinęs ne vienas pirkėjas.
„Apranga“ priklauso LNK televizijos savininkui „MG Baltic“ koncernui. „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta šių metų spalį sudarė 41,8 mln. litų. „Aprangai“ ir jos padaliniams priklauso „Bershka“, „Pull & Bear”, „Zara“ drabužių atstovavimo Baltijos šalyse teisės.
„Kalnų aidas“, valdantis 3 parduotuvės Alytuje, Kėdainiuose ir Ukmergėje, savo apyvartos neviešina, taip pat neafišuoja ir oficialiai atstovaujamų „etikečių“, nors tikina tokių turintis.
Beje, šiemet Vilniaus apygardos teisme vyko ne pirmas posėdis dėl „Aprangai“ ir jos grupei Lietuvoje bei aplinkinėse šalyse pristatomo „Zara“ prekinio ženklo apsaugos. „Zara“ apeliacija nepatenkinta dėl to, kad teismo nuomone, „SMS – Eligitai“ priklausantis ženklas „Žara“ fonetiškai ir semantiškai skiriasi nuo „Zara“, o abu ženklai nėra klaidinančiai panašūs.