Trečiadienį Alytaus miesto savivaldybėje vyko Lietuvos vidaus vandenų kelių infrastruktūros plėtros koordinacinės tarybos posėdis dėl laivybos sąlygų gerinimo Nemuno aukštupyje. Susisiekimo ministro patarėjas R. Bražinskas, VĮ Vandens kelių direkcijos generalinis direktorius G. Labanauskas, Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos valdybos pirmininkas N. Baltrukonis, Alytaus miesto savivaldybės meras Č. Daugėla, Birštono savivaldybės merė N. Dirginčienė, jos pavaduotojas J. Aleksandravičius, Druskininkų savivaldybės administracijos Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas A. Svirskas, kiti atsakingi pareigūnai aptarė dabartines laivybos Nemuno aukštupyje sąlygas ir galimybes jas gerinti.
Vandens kelių direkcijos generalinis direktorius G. Labanauskas supažindino su Nemuno upės nuo Lietuvos ir Baltarusijos valstybių sienos iki Kauno marių ruožo duomenimis. Šiame ruože pastatytos 7 ir rekonstruotos 2 prieplaukos, iš jų 4 eksploatuojamos, 3 neeksploatuojamos. Jau atlikta šio ruožo studija ir tikimasi, kad jame bus plėtojamas turizmas, užtikrinamas prieplaukų funkcionalumas. Nemuno atkarpą nuo Kauno hidroelektrinės (HE) iki valstybinės sienos reikia valyti ir gilinti, nes yra seklių vietų. 50 000 kub. m ruožo valymo darbai kainuotų 0,8-1 mln. Lt, 200 vnt. bojų gamyba – 0,8 mln. Lt, kasmetinės 173,6 km ilgio ruožo išlaidos sudarytų 1-1,2 mln. Lt.
Daugelis pavyzdžių rodo, kad Nemuno upės vandens maršruto, atitinkamai sutvarkytos infrastruktūros ir pramogų poreikis yra, todėl savivaldybėms pasiūlyta apsvarstyti naudingus dalykus ir investuoti lėšų į šio maršruto gaivinimą. Valstybė taip pat skirtų apie 20-31 proc. lėšų. Diskusijos metu atkreiptas dėmesys į tai, kad yra teisinių Nemuno aukštupio krantinių naudojimo, degalinių statymo problemų.
Alytaus miesto savivaldybės meras Č. Daugėla priminė, kad Alytaus miesto savivaldybė jau investavo 5 mln. Lt gatvei ir dviračių takams iki prieplaukos privesti. Jis pasiūlė darbus atlikti etapais – nustatyti atitinkamas tvarkytinas Nemuno aukštupio atkarpas, atlikti jų matavimus ir tvarkyti šias atkarpas, skyrus valstybės ir savivaldybių lėšas.
Savivaldybių ir kitų valstybės institucijų atstovai susitarė dėl tolesnio bendradarbiavimo siekiant gaivinti vidaus vandens kelius, gerinti laivybos sąlygas Nemuno aukštupyje, rasti lėšų valyti Nemuno upės Kauno HE – Alytaus ruožui ir tai atlikti jau 2011 metais. Tai leis motoriniams laivams su grimzle iki 70 cm. plaukti maršrutu Kaunas – Alytus.