Vilniuje šurmuliuoja „AgroBalt“. 18-ojoje tarptautinėje žemės ūkio, maisto bei pakuočių pramonės parodoje savo produkciją pristato ir Alytaus gamintojai. Tradiciškai alytiškiai siūlo tauriuosius gėrimus. Be alkoholio gamintojų „Litexpo“ rūmuose įsikūrė ir naujieną – „Morsą“ – lietuviškų sulčių rinkai siūlanti bendrovė „Vėtrija“.
Į vieną pagrindinių maisto pramonės parodų pristatyti savo naujienas, pasiekimus šiemet atvyko apie 300 bendrovių iš 14 šalių. Tarp jų – ir „AgroBalt“ senbuvė – „Alita“. Alkoholio gamintojai, praėjusiais metais tapę įmonių grupe, vartotojus supažindina su Alytuje brandinamais stipriaisiais, Anykščiuose gaminamais vyno gaminiais. „Alitos“ įmonių grupei, kurioje dirba beveik 600 specialistų, priklauso ir Ukmergėje veikiantis „Vilkmergės alaus“ bravoras.
Penkioliktus metus gyvuojanti alytiškių Gedimino ir Ingos Daukšių vadovaujama firma užsiima šaldytų daržovių, vaisių, uogų, iš jų gaminamų greito paruošimo produktų verslu. 50 (vasaros sezono metu – 100) darbuotojų rūpinasi daržovių supirkimu, perdirbimu ir pateikimu vartotojui.
Vaisius, daržoves, uogas „Vėtrija” superka Dzūkijoje ir visoje Lietuvoje, trūkstamus kiekius įsiveža iš užsienio šalių. Kokių? „Geriausios braškės – pas Lenkijos lietuvius“, – mažytę komercinę paslaptį atstleidžia G. Daukšys. Lietuvoje taip pat trūksta kokybiškų spanguolių, bruknių, jos importuojamos iš Karelijos ir kitų šiaurės Rusijos regionų. Vyšnios, avietės į Alytų dažniausia keliauja iš Lenkijos, o ko „Vėtrijos“ gamybai beveik užtenka Lietuvoje – juodieji serbentai.
Pasak pono Gedimino, lietuviai Europos sąjungoje yra viena iš mažiausiai žalumynus valgančių tautų. Todėl galvodama apie sveikatą ir gamtos dovanas, kurios pačios „ateina“ ant stalo, „Vėtrija“ pasiūlė lietuviškų sulčių rinkos naujieną – „Morsą“.
Kaip sako gamintojai, tai „namų darbo“ tipo gėrimas. Jis gaminamas tik iš vaisių, uogų, primena šviežio spaudimo sultis, bet yra tirštesnis ir atšaldytas arba su ledukais – todėl gaivesnis. „Morsais“, „smoothie“ ar kitaip vadinami vaisių piurė gėrimai jau nuo 1930 metų žinomi JAV ir Pietų Amerikoje. Pastaruoju metu, atgimstant sveikai mitybai, minėtas gėrimas sparčiai populiarėja tiek rytų, tiek vakarų Europos rinkose. Beje, jei nenorite, o gal nežinote, kur nusipirkti – „morso“ pasidarykite patys…