Kovo 24 – 26 d. grupė Alytaus miesto savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingų už projekto ,,Alytaus miesto savivaldybės teikiamų viešųjų paslaugų kokybės gerinimas”, įgyvendinimą, buvo išvykę darbo vizito į Naestvedo (Danijos karalystė) savivaldybę susipažinti su vieno langelio principu teikiamomis paslaugomis, pasidalyti patirtimi.
Projekto įgyvendinimo metu be kitos veiklos numatyta išanalizuoti ir palyginti Lietuvos ir kitų šalių darbo vieno langelio principu patirtį, todėl buvo suplanuotas savivaldybės administracijos specialistų vizitas į Danijos karalystės Naestvedo savivaldybę, vieno langelio principo diegimo Danijoje pradininkę, siekiant išanalizuoti, palyginti viešojo administravimo principų realizavimo santykiuose su juridiniais ir fiziniais asmenimis būdus ir patirtį bei pasirinkti tinkamiausią Alytaus miesto savivaldybei modelį.
Vizito metu Naestvedo savivaldybės meras Henning Jensen pristatė miestą (miesto ekonominę, geografinę, socialinę ir kt. situaciją). Specialistai – Jens Erik Rasmussen, Anders Krabbe Moeller, Lars Larsen, Bodil Josefsen, Kate Svava Hansen, Lena Lund pristatė vieno langelio principu teikiamų paslaugų sistemą: paslaugas, jų reikšmę gyventojams, sukurtos sistemos privalumus ir trūkumus, problemas, kurios trukdo diegti ir tobulinti šį klientų aptarnavimo modelį ir kt.
Vizito metu aplankėme Naestvedo miesto savivaldybės administraciją, kurioje dirba apie 600 žmonių (Naestvedo savivaldybėje yra apie 80.000 gyventojų), Gyventojų aptarnavimo centrą, veikiantį vieno langelio principu (jame dirba daugiau kaip 50 darbuotojų), bibliotekas, kuriose įsteigti gyventojų aptarnavimo vieno langelio principu padaliniai, bendravome su darbuotojais. Visose institucijose buvome labai šiltai priimti.
Danijoje šilta, neformali atmosfera visur ir visada yra norma – netgi oficialiose institucijose vengiama dalykinės aprangos, kad klientai nesijaustų varžomi, o didžiuliame Gyventojų aptarnavimo centre nėra vaizdo stebėjimo kamerų, nes laikomasi nuostatos, kad atviroje vietoje smurto protrūkiai yra mažai tikėtini.
Visos paslaugos orientuotos į žmogų – tiek klientą, tiek dirbantį – siekiama, kad vienoje vietoje ir operatyviai gyventojas galėtų išspręsti kuo daugiau jam rūpimų klausimų, o darbuotojams sudarytos puikios darbo sąlygos.
Ramunė Vyšniauskaitė,
Alytaus miesto savivaldybės administracijos Investicijų skyriaus vyriausioji specialistė, projekto koordinatorė