Teisės projektų ir tyrimų centras įvertino spaudoje paskelbtą informaciją apie tai, kad mokesčių inspekcijos pareigūnai apmokestina per žmonių gerumo akciją paaukotas lėšas už aparatą, kuris leistų vienerių metų aklam ir kurčiam vaikui girdėti garsus. Nuo paaukotos sumos tėvai turės mokėti keliolika tūkstančių litų – 15 proc. – gyventojų pajamų mokestį.
Teisės ekspertai pabrėžia, kad Seimo priimti įstatymai yra taip surašyti, kad nuo aukos ligoniui ar šiaip sunkioje padėtyje atsidūrusiam žmogui dalis paaukotų lėšų eitų į valstybės biudžetą ar į kitos organizacijos sąskaitą. Nuo mokesčio atleidžiamos tos pajamos, kurios gaunamos kaip labdara Labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka.
O pagal šį įstatymą labdarą gali teikti ne paprasti žmonės, o tik Lietuvos Respublikoje registruoti labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės, bendrijos ir pan.
Paprasti žmonės (fiziniai asmenys) gali teikti paramą, bet tos paramos jie negali teikti neįgaliesiems ir kitiems fiziniams asmenims, reikalingiems paramos. Pagal Seimo priimtą įstatymą paramą fiziniai asmenys gali teikti tik labdaros ir paramos fondams, biudžetinėms įstaigoms, asociacijoms, religinėms bendruomenės, bendrijoms ir religiniams centrams.
Teisininkai atkreipia dėmesį į tai, kad fiziniai asmenys gali aukoti pinigus politikams politinės kampanijos tikslais. Šiais tikslais paaukotos aukos ir dovanos yra neapmokestinamos.
Tokiu būdu, pasak Teisės projektų ir tyrimų centro Tarybos pirmininko Kęstučio Čilinsko, Lietuvos politikai yra sukūrę nehumanišką, antikrikščionišką ir su teisinės valstybės principais nesuderinamą labdaros bei paramos reguliavimo ir apmokestinimo sistemą.
Ji remia ir teikia lengvatas ne tiems, kam labiausiai reikia paramos, o tiems, kas verčiasi labdara ir parama arba, kalbant apie politikus, tiems, kurie gautas aukas naudoja rinkėjų balsams vilioti.