Vasario 10 dieną Alytaus miesto teatre – „Heroinas”. Po spektaklio – susitikimas su kūrybine grupe. 2005-ųjų pavasarį parodytam alytiškių pastatymui pagal šiuolaikinio britų rašytojo Melvino Burgesso romaną sukanka penkeri.
Už vyrišką Robio vaidmenį, kurį atlieka Tomas Kunčinas, Druskininkų teatro festivalyje „Heroinas” buvo apdovanotas specialiu prizu. Spektaklis praėjusį rudenį atnaujino gastroles po Lietuvą ir vėl tapo „anšlaginiu” – pamatyti „Heroiną” veržėsi Vilniaus (surengtas papildomas spektaklis), Marijampolės, Lazdijų jaunimas. Išpažinties forma parašytas romanas atvirai pasakoja apie problemiškus paauglius, protestuojančius prieš visuomenę, nerandančius atramos šeimoje – bėgančius iš namų ir atsiduriančius narkomanijos užribyje.
Ar apie šį spektaklį žino poryt į Lietuvą atvykstantis romano autorius M. Burgessas? „Taip”, – sako viena produktyviausių Alytaus miesto teatro kūrėjų, „Heroino” režisierė ir inscenizacijos autorė Dalia Kimantaitė, ir rodo knygų krūvos pusėn. Prieš penketą metų ponas Melvinas, išgirdęs, kad spektaklis bus kuriamas ne didmiesčio, o mažesniame teatre, tarė „be abejo” ir nepaprašęs nė skatiko palinkėjo sėkmės.
Alytaus teatralų ir M. Burgesso „sutartis” patvirtinta parašu, kurį pjesės autorius suraitė ant „Heroino” knygos. Atsiliepdama į rašytojo geranoriškumą savo piniginės dalies (už kūrinio inscenizavimą) atsisakė ir D. Kimantaitė, o spektaklis tapo viena iš alytiškių teatralų vizitinių kortelių.
Artimiausiu metu „Heroinas” bus rodomas Teatro arenoje VilniujeAr antram gyvenimui bus mėginama prikelti ir, pavyzdžiui, Džeromo Deivido Selindžerio „Rugiuose prie bedugnės”, su kuriuo beveik prieš 10 metų Alytaus teatro trupė apkeliavo bene visą šalį?
Pasak Dalios, apie „Rugiuose prie bedugnės” atgimimą dar nemąstoma, tačiau ką režisierė tikrai žada – tai „Beatriče, bėk…” pagal Juozo Grušo „Meilę, džiazą ir velnią”. Tikimasi, kad spektaklis, už kurį pagrindinio (Beatričės) vaidmens atlikėja aktorė Inesa Pilvelytė buvo apdovanota LR Kultūros ministerijos premija, atgimęs vėl taps laukiamu.
Beje, sausį, socialinei akcijai „Atverk teatro duris” alytiškiai atgaivino ir milžiniško dėmėsio sulaukusį režisieriaus Arvydo Kinderio spektaklį „Bandymų dienos” pagal Vinco Mykolaičio-Putino romano „Altorių šešėly” pirmąją dalį.
Šiomis dienomis Alytaus teatre vyksta ir roko operos sceninės „rekonstrukcijos” darbai. Į Italiją studijoms įšvykusį „Žuvų piemens” pagrindinio vaidmens atlikėją Liudą Belicką keičia kitas realybės šou „Dangus” dalyvis – druskininkietis Justas Lapatinskas. Atnaujintoji roko opera, kurioje dalyvaus dar daugiau teatro mokyklos „Aparte’ auklėtinių, Alytuje bus rodoma vasario 19 dieną, po to keliaus į Vilniaus Jaunimo teatrą, Kauno muzikinį teatrą ir kitus Lietuvos miestus.
Teatre vykdomi ir pastato rekonstrukcijos, statybų darbai. Vyriausybė iš investicijų programos paskirdama porą milijonų litų – įžvalgiai įteikė berods pačią geriausią dovaną artėjančio Alytaus miesto teatro dvidešimtmečio proga.
D. Kimantaitė džiaugiasi, kad teatro trupė, repertuarą kadais pradėjusi Oskaro Milašiaus „Imperatoriumi Jonu Beširdžiu”, net sunkmečiu sulaukė nuoširdžios paramos, kuri pagaliau leis užbaigti didžiosios salės ir viso teatro pastato Rotušės a. 2 statybas.
Salės atidarymo ir teatro dvidešimtmečio šventė planuojama su naujojo sezono pradžia – ateinantį rudenį. Iš tris mėnesius stažuotės Londono universiteto centrinėje kalbos ir dramos mokyklos grįžusi režisierė D. Kimantaitė teigia Anglijoje pasisėmusi masinių scenų statymo patirties ir įgijusi svajonę – Alytuje pastatyti Viljamo Šekspyro „Sonetus”. Naujų sumanymų pilna ir teatro meno vadovo A. Kinderio galva. Neseniai žiūrovams pristatęs originalią „Barborą Radvilaitę”, naujam sezonui Arvydas planuoja dar vieno nacionalinio veikalo – „Strazdo” pagal Sigitą Gedą – premjerą.
Viena, ko dėl ateities nerimauja režisieriai – tai mieste pasklidusios kalbos, kad naujoji salė bus patikėta komerciniam „operatoriui”.
„Jei tai tiesa, su jausmais ir aukštojo ar nacionalinio teatro estetika reiks palaukti, teks spręsti paprastesnius klausimus”, – grėsmę būti ar nebūti profesionaliam teatrui Alytuje įvardija D. Kimantaitė. Režisierės manymu – jeigu gerbiame save ir žiūrovą, teatro scena neturi virsti nesibaigiančiais anekdotų sporto vakarais…
Darius Babijonas