Alytaus vietinėje spaudoje jau buvo skelbiama, kad Kauno bendrovė „Kautra”, kuri yra įsigijusi Alytaus autobusų parką, turi planų įžengti ir į miesto maršrutinių autobusų rinką. Jūsų dėmesiui pateikiame dvi nuomones apie dabartinę situaciją .
Pirmoji nuomonė – Linas Skardžiukas, „Kautros” generalinis direktorius:
„ Mes tikrai nesiruošiame „imti Alytaus šturmu”, kaip skelbia žiniasklaida, o viską darome nuosekliai. Tiesiog pokalbio metu su administracijos darbuotojais diskutavome kaip gerinti Alytaus miesto susisiekimo struktūrą. Viskas Alytaus valdžios rankose. Jei miesto valdžią ir miestelėnus tenkina dabartinė situacija – mes tikrai per prievartą savo paslaugų nesiūlysim. Tačiau truputį keista, kad šeštame pagal dydį Lietuvos mieste kursuoja tik mikroautobusai, nėra nuolatinių bilietų sistemos. Tad mes esame pasiruošę pakeisti dabartinę situaciją: mieste kursuotų patogūs autobusai, o mūsų sukurta transporto valdymo sistema žymiai palengvintų apskaitą ir užkirstų kelią galimiems finansiniams piktnaudžiavimams. Neatmetame ir elektroninio bilieto idėjos, kuri labai populiari kituose Lietuvos miestuose. Mes žinome, kad vietiniai vežėjai pinigų iš valdžios neprašo, bet ar teikia kokybiškas transporto paslaugas?”.
Antroji nuomonė – Algimantas Tarasevičius, Alytaus miesto savivaldybės komunalinio ūkio skyriaus vedėjas:
„Kautros” atėjimas į Alytaus miesto maršrutinių autobusų rinką nėra jau toks paprastas, kaip visiems atrodo. Su dabartiniais vežėjais yra pasirašytos sutartys, jas nutraukti nėra jokio teisinio pagrindo. Kita vertus, „Kautra” siūlo miestui didelius autobusus, bet jie tušti po miestą nevažinės, teks retinti maršrutus, tad keleiviams autobuso reiktų laukti nuo dvidešimties minučių iki pusvalandžio, vietoje dabartinių šešių septynių minučių. Kalbėjausi su specialistais, jie sako, kad elektroninio bilieto sistemą verta diegti tik ne mažiau 100 000 gyventojų turinčiuose miestuose, o šiandien Alytuje į Pramonės rajoną važiuoja pustuščiai mikroautobusai. „Kautros” pasiūlymai verti dėmesio, bet jie arba ženkliai didintų bilietų kainas arba reikėtų rimtų miesto dotacijų. Šiandien miesto transporto sferoje dirba smulkaus ir vidutinio verslo atstovai, mūsų miesto įmonės, o atėjus vienam stambiam vežėjui visi kiti vežėjai žlugtų. Manau, kad šiais laikais svarbu palaikyti vietinius vežėjus, kuriuos mes griežtai kontroliuojame, kad jie laikytųsi nustatytų maršrutų ir grafikų. Beje, vietiniai vežėjai nedotuojami iš miesto biudžeto. Jei „Kautra” norės vežti keleivius miesto maršrutais, turės dalyvauti ateityje skelbiamuose konkursuose ir konkuruoti su vietiniais vežėjais. Monopolijos čia negali būti”
Vietoje išvadų
Taigi, kol kas alytiškius mieste ir toliau vežios vietiniai vežėjai, o „Kautros” vadovai įdėmiai stebėdami šią jautrią rinką turės nuspręsti ar verti jiems čia „kišti galvą” . Viena aišku – bet kokie konkurencijos ženklai bus tik į naudą keleiviams. Tik, kad būtų ką vežti…