Spalio 2 d. susisiekimo ministras Eligijus Masiulis lankosi Alytuje, kur domisi miesto transporto infrastruktūros būkle, statomais ir planuojamais infrastruktūros objektais.
Ryte ministras apsilankė ūkininkų turgelyje Jotvingių gatvėje. Čia jis nusipirko keletą maisto produktų, pasikalbėjo su prekeiviais.
11 val. ministras E. Masiulis susitiko su Alytaus meru Česlovu Daugėla, kitais miesto savivaldybės pareigūnais bei žiniasklaidos atstovais. Susitikimo metu ministras žadėjo, kad bus visais įmanomais būdais ieškoma lėšų naujojo tilto statyboms pabaigti. Ministras sakė, kad Alytus turi potencialo atsigauti kaip stiprus pramonės miestas. Jo nuomone, miestui atsigauti padėtų ir atnaujinta geležinkelio atšaka į Valkininkus. Miesto meras Č. Daugėla papildydamas ministrą sakė, kad buvęs geležinkelio pylimas yra neblogai išsilaikęs, tad geležinkelio tiesimui reikia tik politinės valios, aišku, išsamių ekonominių skaičiavimų.
Ministras sakė, kad Alytaus aerodromas – patogi vieta mažosios aviacijos vystymui. Tačiau konkrečios pagalbos iš ministerijos nepažadėjo.
E. Masiulis apžiūrėjo Alytuje įrengtą Sveikatingumo taką, dviračių trasas ir senąjį geležinkelio tiltą per Nemuno upę, Alytuje įrengtą upinių laivų prieplauką, Alytaus aerodromą, naujai statomą tiltą per Nemuną, privažiavimo kelius, būsimą šiaurinį miesto apvažiavimo kelią.
„Suprantu sunkmečio finansų paskirstymo problemą – pensininkui ar tiltų statybai, tačiau noriu priminti, kad tilto statytojai moka mokesčius, iš kurių mokamos pensijos. Jei nestatysime tiltų, netiesime kelių ir nustosime įgyvendinti kitus infrastruktūros projektus, nebus iš ko mokėti ir pensijų. Todėl turėtume ne stabdyti investicinius projektus, o rasti galimybes jiems tęsti ir užbaigti”,- sakė ministras E. Masiulis.
Ties Alytumi statomas Lietuvos tūkstantmečio tiltas per Nemuną taps svarbia miesto šiaurinio apvažiavimo dalimi. Pastačius šį tiltą, alytiškiams kelias į pramonės rajoną sutrumpės apie 20 km. Pagal sutartį tiltas turėtų būti baigtas statyti šių metų gruodžio mėnesį. Bendra šio projekto statybos darbų vertė – beveik 41 mln. litų. 2007-2008 m. buvo atlikta darbų už daugiau kaip 27 mln. litų, šiais metais tilto statybai reikia 13,9 mln. litų. Tačiau 2009 m. jau atliktiems ir būsimiems šio tilto statybos darbams finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos buvo skirta 3,5 mln. litų, iš jų šiemet atliekamiems darbams teko 2 mln. litų.
Įvertinus 2009 metams skirtą finansavimą, tilto statybai užbaigti ir privažiavimui prie jo įrengti dar trūksta daugiau kaip 27 mln. litų. Alytaus miesto savivaldybės mero Česlovo Daugėlos teigimu, „esant tokiam finansavimui objekto statyba gali užsitęsti dešimtmetį, o tai tik didintų statybos darbų vertę”.
Tilto statybos darbams užbaigti susisiekimo ministras E. Masiulis pasiūlė dvi išeitis: šį projektą įtraukti į kitų metų investicinių projektų sąrašą, antrasis kelias – tilto statybos darbus perimtų Lietuvos automobilių kelių direkcija, ir statybos darbai būtų finansuojami iš ES struktūrinių fondų.
Kartu su ministru Alytuje besilankantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susiekimo ministerijos direktorius Virgaudas Puodžiukas sakė, kad Simno- Seirijų sankryžoje planuojama įrengti žiedinio tipo sankryža, kuri sumažintų avaringumą.
Vėliau ministras susitiko su miesto bendruomene Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdžių salėje.