Siekiant pagerinti eismo saugumą mūsų mieste, Alytaus miesto savivaldybėje dirba Saugaus eismo komisija (SEK), kurios vienas svarbiausių tikslų – gerinti eismo saugumą mieste.
Su SEK veikla supažindina administracijos direktoriaus pavaduotojas, pavaduojantis administracijos direktorių, SEK pirmininkas nuo 2009 01 19, Linas Jonas Palionis.
Papasakokite apie SEK veiklą.
SEK savivaldybėje yra įkurta 2007 metais. Komisija analizuoja eismo saugumo būklę, koordinuoja visų eismo saugumu suinteresuotų įstaigų, organizacijų darbą, rūpinasi, kad būtų vykdomos valstybinės eismo saugumo programos, pagal savo kompetenciją dalyvauja rengiant mokymo, šviečiamojo eismo saugumo priemones, svarsto gyventojų pasiūlymus, prašymus, teikia pasiūlymus administracijos vadovui, merui, savivaldybės tarybos Aplinkos ir plėtros komitetui.
Kokie pagrindiniai gyventojų nusiskundimai?
2008 m. įvyko 11 SEK posėdžių (pirmininkas direktoriaus pavaduotojas Albinas Jasiulevičius). Svarstyta 117 klausimų, iš jų 26-iems nepritarta, (neaktualūs arba trūksta duomenų).
2009 m. įvyko 2 SEK posėdžiai. Svarstyti 6 klausimai. Svarbiausi iš jų – užtvarų į gyvenamųjų namų kiemus arba aikšteles įrengimas, kelio ženklų statymas (įskaitant vietas neįgaliesiems automobilių stovėjimo aikštelėse), aikštelių automobiliams prie gyvenamų namų mikrorajonuose išplėtimas arba įrengimas.
Taip pat svartomi ir įmonių prašymai, pavyzdžiui, leisti sunkiasvorėms transporto priemonėms važiuoti draudžiamose miesto gatvėse ir kt.
Kaip sekasi įgyvendinti gyventojų prašymus?
Deja, dėl lėšų stygiaus negalima įgyvendinti visų gyventojų prašymų, todėl kviečiame gyventojus, bendrijas kartu spręsti finansavimo ir įrengimo (aikštelių) galimybes. Nemažai pasiūlymų dėl eismo saugumo situacijos mieste sulaukta ir susitikimuose su gyventojais.
Žinoma situacija ir prie naujųjų prekybos tinklų (pavyzdžiui, ,,Maximos”), dabartinės miesto autobusų stoties, Likiškėlių – Santaikos g. sankryžoje ir kitose judriose vietose. Čia sudėtingos eismo sąlygas, ypač ,,piko” metu, tačiau šiose vietose pagal parengtus ir nustatyta tvarka suderintus techninius projektus yra įrengta saugaus eismo sistema.
Praėjusiais metais buvo atliktas keleivių srautų tyrimas mūsų mieste. Į kokias mokslininkų pastabas atsižvelgta?
2008 m. Alytaus miesto savivaldybės užsakymu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai atliko keleivių srautų tyrimą vietiniais susisiekimo maršrutais. Alytaus miesto savivaldybėje įvyko viešas šio tyrimo pristatymas (2008 12 10). Jame dalyvavo miesto savivaldybės vadovai, specialistai, vežėjų įmonių atstovai. Buvo atkreiptas dėmesys, kaip racionaliau naudoti savivaldybės lėšas ir suteikti pigesnę paslaugą alytiškiams.
Buvo siūloma Alytaus miesto viešojo transporto vežėjus sujungti į vieningą, vadovaujamą iš vieno centro, sistemą. Pradėti kaupti Alytaus miesto viešojo transporto duomenų banką, tai leistų tiksliau prognozuoti miesto viešojo transporto sistemos pasikeitimus. Kooperuojant savivaldybės ir vežėjų lėšas, įdiegti saugaus eismo ir kontrolės sistemą ,,Pikas” ir ,,Seklys”, kuri pagerins keleivių pervežimo kokybę ir kontrolę (daugiau žiūr. www.ams.lt).
Atsižvelgus į mokslininkų išvadas, administracijos direktoriaus 2009 02 13 įsakymu Nr. DV-108, sudaryta komisija. Jos sudėtyje-savivaldybės tarybos nariai, administracijos specialistai, policijos pareigūnai.
Vienas iš šios komisijos uždavinių – įvertinti sumažėjusį keleivių srautą ir nuolat teikti pasiūlymus, kad ekonominiu sunkmečiu mikroautobusai būtų racionaliau naudojami pagrindiniuose miesto maršrutuose.