Interneto reklamai ateinantį pusmetį piešiama šviesiausia ateitis –
pusė žurnalo „Valstybė” apklausoje dalyvavusių reklamos ir rinkodaros
specialistų, dirbančių didžiausiose verslo bendrovėse ir reklamos
agentūrose, mano, kad išlaidos interneto reklamai augs daugiau nei 10
proc. Tokių optimistinių perspektyvų nematoma nė vienoje kitoje
reklamos srityje. 49,12 proc. „Valstybės” apklausoje dalyvavusių
reklamos ir rinkodaros specialistų mano, kad interneto reklamos apimtys
augs daugiau nei dešimtadaliu.
17,54
proc. apklausktųjų mano, kad augimas bus iki 10 proc., daugiau nei
penktadalis prognozuoja, kad situacija išliks stabili, o 7 proc.
respondentų prognozuoja išlaidų mažėjimą.
Kalbant
apie bendrų reklamos išlaidų perspektyvas ateinantį pusmetį,
dominuojančios daugumos nuomonių nėra. 26,3 proc. specialistų mano, kad
jos mažės iki 10 proc., 22,8 proc. – kad didės iki 10 proc., po 21,05
proc. prognozuoja, kad nesikeis arba kad mažės daugiau nei 10 proc.
Beveik 9 proc. mano, kad išlaidos reklamai išaugs daugiau nei 10 proc.
Prabilus apie išlaidas televizijos reklamai,
daugiausiai tarp apklausos dalyvių – 29,82 proc. – mano, kad jos išaugs
iki 10 proc., tuo tarpu trečdalis respondentų sakė, kad išlaidos radijo
reklamai sumažės iki 10 proc., tiek pat buvo prognozuojančių, kad lauko
reklamos situacija išliks stabili, 40,35 proc. ir apklaustų reklamos ir
rinkodaros specialistų mano, kad išlaidos reklamai laikraščiuose taip
pat išliks stabilios, 31,57 proc.stabilumą prognozuoja ir žurnalams.
Ieškos efektyvumo
„Tai galėtų reikšti tik vieną dalyką –
apklausos dalyviai mato, kad internetas yra pakankamai efektyvi
reklamos priemonė, nes dabar visi turėtų būti orientuoti į efektyvumą
ir reklamos atsipirkimą. Iš to galima daryti išvadą, kad yra atrasti
metodai, kaip greičiau ir tikslingiau pasiekti savo tiesioginį
vartotoją”, – DELFI paklaustas apie apklausos rezultatus sakė Lietuvos
komunikacijos agentūrų asociacijos KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras
Šeputis.
Jo teigimu, šiuo metu visi rinkos dalyviai yra sunerimę ir „laukia, kas čia bus”.
Nors žiniasklaidos planavimo agentūros „Media
House” direktorius Jaunius Jakaitis DELFI sakė nenorįs ekonomikos
nuosmukio įtakos reklamos rinkai prognozuoti procentais, tačiau
pripažino, kad interneto reklamą ši situacija gali mažiausiai paveikti.
„Bet kuriuo atveju, internetas, kaip vis dar
sparčiai augantis žiniasklaidos segmentas, bus paveiktas mažiausiai, o
gal ir visai nepaveiktas”, – teigė jis.
J. Jakaitis pripažįsta, kad vis dar yra
reklamos užsakovų, kurie reklamai ir rinkodarai skirtas lėšas laiko
išlaidomis, o ne investicijomis.
„Reklamos
rinka į ekonomikos kilimą ar kritimą reaguoja jautriai, nes yra
reklamuotojų, kurie reklamos ir rinkodaros eilutes savo įmonės biudžete
suvokia kaip išlaidas, o ne kaip investicijas į savo prekės ženklą.
Todėl ir komandą „reikia susiveržti diržus” jie supranta tiesiogiai –
reikia pjauti per išlaidas, o ne ieškoti naujų, pasikeitusią situaciją
atitinkančių komunikacijos būdų”, – tvirtina pašnekovas.