Alytaus jaunimas kūrybinėse dirbtuvėse sprendė jaunimo užimtumo, kibernetinio saugumo ir knygų dalybų problemas.
Hakatonai, suteikiantys jaunimui galimybę spręsti aktualias problemas, aktyvų jaunimą subūrė Vilniuje ir
Alytuje. Sostinėje nugalėtojų komanda siekia spręsti mokymosi motyvacijos iššūkius per karantiną. Alytuje
geriausia idėja pripažinta dirbtinio intelekto pagrindu vystoma antivirusinė programa.
Projekto „Prisijungusi Lietuva“ inicijuotos kūrybinės dirbtuvės „Startuoliai keičiantys visuomenę” jau persirito į antrąją
pusę ir net šalyje paskelbtas karantinas hakatonų nesustabdė – formatas lengvai persikėlė į virtualią erdvę.
„Karantinas tikrai koreguoja ne vienos srities darbus ir veiklas, tačiau reikia pripažinti, kad technologijų pasaulyje yra
šiek tiek lengviau. Negalėdami susitikti gyvai, hakatonus perkėlėme į virtualią erdvę, kur mentoriai ir dalyviai gali
patogiai bendrauti, keistis idėjomis ir vis tiek išlikti saugūs”, – sako asociacijos „Langas į ateitį” projekto koordinatorė
Simona Gogelytė.
Vilniuje gvildentos senjorų, finansų ir mokymosi problemos
Sostinėje pirmąją vietą ir galimybę savo startuolio idėją plėtoti nacionaliniame hakatone laimėjo komanda „BBright”.
Grupelė vystė virtualiąją mokyklą „Mokslo renesansas”. Komandos lyderio Manto Vičiaus teigimu, idėja kilo iš pačių
įveiktų iššūkių.
„Ką tik patys buvome mokyklos suole ir pajutome, kaip yra sudėtinga priprasti prie kardinalių ugdymo pokyčių.
Pavyzdžiui, per pavasario karantiną tikrai buvo mažiau motyvacijos, negalėjome socializuotis, technologinės
galimybės švietimo įstaigose taip pat dažnai ribotos. Todėl pabandėme atrasti šių iššūkių sprendimą”.
Komanda plėtojo virtualių korepetitorių tinklą, kuriuo galės naudotis kiekvienas. Tiesa, idėjos autoriai daug dėmesio
skirtų mokytojų atrankai, kadangi tik empatiški ir motyvuoti pedagogai gali sudominti savo mokinius. Nacionaliniame
hakatone komanda tikisi iki galo išgryninti savo idėją ir atrasti jai investuotojų.
Jaunų žmonių problemas sprendė ir „FinLit” komanda, kuri vystė žaidimo principu paremtą platformą 9-12 klasių
mokiniams. Idėjos tikslas – paskatinti jauną žmogų domėtis savo finansų valdymu, daugiau sužinoti apie mokesčius
bei planuoti išlaidas. Tiesa, „FinLit” jau bendradarbiauja su vienu iš universitetų ir idėją vysto toliau.
Merginų komanda „Posterus” vystė tokio paties pavadinimo platformą, skirtą senjorams. Merginos pastebėjo, kad
vyresnio amžiaus žmonėms reikia daugiau pagalbos ieškant medicinos paslaugų, individualių pagalbininkų. Taip pat
„Posterus” veiktų kaip tam tikras socialinis tinklas senjorams, kur jie galėtų rasti bendraminčių.
Alytuje pirmąją vietą iškovojo „Odyssey” komanda. Startuolio idėja – sukurti antivirusinę programą išmaniesiems
įrenginiams, kuri būtų paremta dirbtiniu intelektu.
„Šią idėją vystyti nusprendėme patys pastebėję pokyčius kibernetinio saugumo sferoje. Per COVID-19 pandemiją
stipriai išaugo „hakerių” aktyvumas – padaugėjo bandymų įsilaužti, duomenų nutekinimo atvejų, atakų, nukreiptų į
verslo organizacijas”, – sako komandos lyderis Laurynas Bielevičius.
Mergaičių komanda „H2O fanės” vystė programėlę, kuri padėtų jaunimui atrasti dominančią savanorystės sritį,
įdomius būrelius, individualius užsiėmimus ir net papildomą darbą. Hakatonų organizatoriai pastebi, kad jaunimo
užimtumo problemų tematika yra vis pasikartojanti ir ją nori spręsti įvairių regionų komandos.
Galiausiai, „Bookinger” komanda užsimojo palengvinti knygų paiešką ir įsigijimą bei vystė idėją, galinčią padėti keistis
naudotomis knygomis.