Jau vykdomi darbai atkuriant geležinkelio liniją Marcinkonys (Varėnos r.) – Druskininkai – valstybės siena su Baltarusija, informuoja Susisiekimo ministerija.
Ministerija taip pat kreipėsi į Lenkiją dėl geležinkelio ruožo Balstogė (Lenkija) – Vilnius – Gardinas (Baltarusija) tiesimo galimybių vertinimo.
Šiame ruože siūloma sukurti geležinkelių infrastruktūrą, pritaikytą greitiesiems traukiniams.
Sukuriant papildomą susisiekimą greitaisiais traukiniais ir modernizavus Balstogė-Gardinas-Vilnius geležinkelio ruožą atsirastų galimybė greičiau keliauti, sumažėtų automobilių srautai, linija taip pat atgaivintų ir pasienio regionus, palengvintų prekių ir paslaugų judėjimą, skatintų turizmą ir kultūrinius mainus bei ekonominius ir kultūrinius ryšius su kaimyninėmis šalimis.
Dėl ženkliai mažesnio poveikio aplinkai geležinkelių transportas yra pranašesnis už kitas transporto rūšis, o šio transporto plėtra ir skatinimas atitinka tikslus transporto ir aplinkosaugos srityse visoje Europos Sąjungoje, kuri ėmėsi iniciatyvos paskelbti 2021-uosius metus geležinkelių transporto metais.
Paskutinis traukinio sąstatas iš senosios Alytaus geležinkelio stoties Gardino gatvėje išvyko 1997 m. kovo 14 d., o paskutinis keleivinis traukinys iš naujosios Alytaus geležinkelio stoties – 2001 m. kovo 23 d.
ATNAUJINTA
Kaip Alytausgidas.lt portalą informavo Susisiekimo ministerija, svarstoma, kad geležinkelio iš Balstogės į Gardiną ruožas Lietuvos Respublikos teritorija eitų pro Vilnių-Lentvarį-Rūdiškes-Varėną-Druskininkus. Ar taip ir bus, paaiškės atlikus galimybių studiją.