„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ir Lenkijos geležinkelių kompanija PKP įsipareigojo šalių sostines sujungti patogiu keleiviniu traukiniu.
LTG grupės bendrovė „LTG Link“ ir PKP dukterinė bendrovė „PKP Intercity“ susitikimo metu pasirašė ketinimų protokolą, kuriame įtvirtintas šalių įsipareigojimas jau 2021 metų antroje pusėje Lietuvos ir Lenkijos sostines sujungti komfortišku, šiuolaikinių keliautojų poreikius atitinkančiu traukiniu. Planuojama, jog kelionė iš Vilniaus į Varšuvą ar atgal truks apie 8 valandas.
Kaip mūsų portalui patikslino LTG, numatomas toks maršrutas: Vilnius–Kaunas–Suvalkai–Balstogė–Varšuva. „Čia – pagrindiniai taškai, bet Šeštokuose taip pat stos“, – informavo „Lietuvos geležinkelių atstovė Rūta Atroškaitė.
LTG, jos dukterinė įmonė „LTG Cargo Polska“, bei„PKP Cargo“ taip pat ketina pradėti jungtinę veiklą gabenant krovinius geležinkeliu abejose šalyse.
Tarp Lietuvos ir Lenkijos kasmet pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, iš jų – tik 0,6 mln. tonų geležinkeliu, šalių sienas kasmet kerta apie 1,8 mln. vilkikų.
Planuojama, jog bendra įmonė pradės veikti kitų metų pirmame ketvirtyje ir užsiims intermodaliniais vežimais tarp Lietuvos ir Lenkijos, taip pat siūlys krovinių, puspriekabių ir konteinerių pervežimo paslaugas į Vokietijos, Šiaurės Italijos krovos terminalus. Krovinius gabenant geležinkeliu į aplinką pateks 3 kartus mažiau CO2, nei juos vežant kelių transportu, be to, sumažės ir avarijų skaičius keliuose.