Lazdijų krašto muziejuje nuo rugpjūčio 24 d. ir Adolfo Ramanausko-Vanago aikštėje nuo rugpjūčio 23 d. veiks Mindaugo Kavaliausko fotografijų paroda „Europos kelias be raudonos. 1990-08-23“, skelbia „Kaunas photo“, į Lazdijus atvykstantis su minifestivaliu.
Fotomeno festivalis „Kaunas photo“ su tema „Periferinės vizijos“ 2020 metais grįžta prie periferijų, provincijos, „nereikšmingų“ vietovių, siužetų. Todėl dalis 17-ojo fotomeno festivalio „Kaunas photo“ parodų ir renginių kelsis į Lietuvos miestus ir miestelius. Lazdijuose rengiamas minifestivalis su keliomis parodomis, edukaciniais renginiais, fotografijų projekcijomis, užsienio menininko rezidencija.
A. Ramanausko-Vanago aikštėje veiks paroda „Įjungti/Išjungti migraciją“. Rugsėjo 8 d. krašto muziejuje vyks edukacinės programos Lazdijų moksleiviams, o kultūros centre – atviras susitikimas su parodos autoriumi ir fotografijų projekcijų renginys. Parodos veiks iki rugsėjo 18 d.
„Kaunas photo“ programos Lazdijuose leitmotyvas – festivalio įkūrėjo Mindaugo Kavaliausko archyvinių fotografijų paroda „Europos kelias be raudonos. 1990-08-23“ apie didžiulį Sąjūdžio mitingą Lietuvos-Lenkijos pasienyje 1990 m. minint Juodojo kaspino dieną – rugpjūčio 23-ąją.
Raudona spalva parodos pavadinime minima – neatsitiktina. Parodoje – trisdešimties metų senumo įvykius menančios tuomet penkiolikmečio Kauno fotomeno mokyklos mokinio Mindaugo fotografijos yra apie pirmąjį Molotovo ir Ribentropo pakto minėjimą atkurtoje nepriklausomoje Lietuvoje. Tai – laikmetis, kuriame Lietuva praeityje paliko raudonąją priespaudą.
1990 metais M. Kavaliauskas, kaip ir beveik visi fotografai Lietuvoje, naudojo buvusias deficitinėmis, dažnai brokuotas, tarybinės gamybos fotojuosteles, labiau jautrias mėlynai (dangaus) šviesai/spalvai. Todėl siekiant patamsinti dangų ir gauti dramatiškesnį vizualinį efektą, naudojo raudonos spalvos filtrą. O šis sukūrė ir pašalinių efektų – viskas, kas buvo raudona, įskaitant transparantų užrašus, pašviesėjo, arba net išnyko…
Pagrindinė parodos dalis rodoma Lazdijų krašto muziejuje, o papildoma dalis su didelių minių fotografijomis bus rodoma stenduose A. Ramanausko-Vanago aikštėje. Šioje dalyje lazdijiečiai kviečiami rasti save fotografijose.
Aikštėje bus rodoma menininko iš Kolumbijos Santiago Escobar Jaramillo darbų, sukurtų Veisiejuose, paroda „Įjungti/Išjungti migraciją“ apie atokių miestelių žmonių mobilumo metaforas. 2017 metais „Šviesos rašto“ ir Veisiejų seniūnijos surengtoje meninėje rezidencijoje S. E. Jaramillo, besispecializuojantis kūrybos su bendruomenėmis projektuose, su Veisiejų gyventojų pagalba rinko senus, nebetinkamus naudoti baldus ir kūrė iš jų skulptūrą, kurią perveždamas į skirtingas miestelio vietas, transformuodavo į vis kitą judumo ar sėslaus gyvenimo metaforą ir ją fotografuodavo: batas, automobilis, laivas, lėktuvas, namai, pastogė.