Nuo pirmadienio, rugpjūčio 10-osios, Lietuvos gyventojų keliai į Lenkiją vėl užsidarys dėl kaimyninėje šalyje išaugusio sergamumo koronavirusu, tačiau šį savaitgalį sienos – dar atviros, tad nulėkti į, pavyzdžiui, Suvalkus galime.
Kol Alytuje aviatoriai ir miestelėnai dėl aerodromo išlikimo vis kovoja, Suvalkuose – atvirkščiai: atidaromas naujasis kilimo ir tūpimo takas.
Rugpjūčio 8-ąją atidarymo juostelę kirps ne tik Suvalkų pilotai ar politikai, tačiau ir verslininkai, kurie į tako atnaujinimą investavo daugiausia.
Baldų „Forte“ gamintojai įdėjo 10 milijonų, vietos savivaldybė – 11, vaivadija – 6, už šiuo bendrus 27 mln. zlotų (per 6 mln. eurų) buvo nutiestas betoninis 1 km 320 m ilgio ir 30 pločio takas bei įrengti papildomi įrenginiai su technine infrastruktūra.
Tai leis Suvalkuose priimti ir keleivinius lėktuvus, gabenančius iki 50 asmenų, taip pat lengvuosius orlaivius ir mažus lėktuvus, sraigtasparnius, sklandytuvus bei kitą aviaciją, kuri čia galės sustoti ir bus aptarnaujama prieš skrydžius į Lietuvą ir toliau.
Investicijų į aviacijos infrastruktūrą ne pirmą dešimtmetį prašosi ir Alytaus aerodromas. Dabartinis takas Miškininkų gatvėje yra gruntinis, jo ilgis – 750 metrų, plotis – 60 m. Vietoje jo galėtų atsirasti asfaltinis arba betoninis, kurio ilgis būtų 1 km 130 m, o plotis – 30 m. Alytaus aerodrome yra išlikęs senasis asfaltinis (450 m ilgio ir 8 m pločio) buvusios karinės dalies takas, kuris jau nėra tinkamas pilnaverčiam naudojimui, jį reiktų renovuoti.
Naujas takas, kaip ir Suvalkuose, Dzūkijos sostinėje leistų priimti didesnius lėktuvus, ne tik mažąją keliautojų aviatechniką, kurią pakeliui į Lenkiją arba iš jos Alytaus aerodromas pastarąjį sezoną priėmė iš Anglijos, Austrijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Suomijos ir Šveicarijos.