19 c Alytus
Ketvirtadienis, Liepos 9d.
Rėmėjų turinys
2020 Birželio 10d.
0

Kaip pasirūpinti savo emocine sveikata

title

Karantinas atkeliavo ir su jį lydinčiomis problemomis. Medikai vis dažniau kalba apie socialinės atskirties padarinius: suprastėjusią žmonių emocinę sveikatą, bendravimo trūkumą ir dėl to kritusią savivertę, paūmėjusius depresijos atvejus. Tai lemia ir pati socialinė atskirtis, ir nerimas dėl viruso, galimybės užsikrėsti, finansinės situacijos.

Turbūt niekam nereikia įrodinėti, kokia svarbi yra emocinė sveikata. Prasta emocinė savijauta gali visiškai pakeisti mūsų būdą, slopinti norą bendrauti, užsiimti mėgstama veikla, mažinti motyvaciją dirbti ar ieškotis darbo. Norėdami užtikrinti savo gerą savijautą, turėtume nepamiršti trijų svarbiausių dalykų: mitybos, judėjimo ir papildomo rūpesčio savo nervų sistema.

  Laimės suteikianti mityba

 Kartais laimės mums suteikia gabalėlis torto ar pakelis bulvių traškučių. Nereikėtų jų visai išbraukti iš mitybos, nes laimė ir maistas – turi ir gali būti suderinami dalykai. Tačiau nepamirškite, kad subalansuotoje mityboje turėtų vyrauti angliavandeniai (net iki 75 % jūsų paros kalorijų normos pagal Pasaulio sveikatos organizacijos teikiamas gaires) t. y. daugiausiai jūs turėtumėte suvalgyti daržovių, vaisių ir grūdinių kultūrų, jas saikingai papildyti baltymais: avinžirniais, pupelėmis ar kitais ankštiniais, liesa mėsa. Taip pat suvartoti reikiamą kiekį riebalų – juos galima gauti iš avokadų, riešutų ar aliejaus, naudojamo gaminti, tiesa, šiuo produktu piktnaudžiauti nereikėtų.

 Šypseną keliantis sportas

 Daugeliui mūsų sportas šypsenos nekelia, tačiau suradus savyje motyvacijos ir jėgų keisti nusistovėjusius įpročius – verta prisijaukinti sportą. Nebūtina po pirmų 6 mėnesių treniruočių nubėgti maratoną (o tai ir nebūtų sveika), daug svarbiau visus tuos 6 mėnesius nuosekliai sportuoti ir paversti sportą kasdienės rutinos dalimi. Jei gyvenate itin sėsliai, iš pradžių galite tiesiog kasdien po pusvalandį išeiti pasivaikščioti, vėliau ilginti pasivaikščiojimų trukmę, pradėti važiuoti dviračiu ar po pasivaikščiojimo dar atlikti mankštą namuose (daug įvairaus tipo treniruočių galima rasti internete visai už dyką!) Jau po kelių dienų reguliaraus judėjimo pastebėsite, kad pasitaisė jūsų nuotaika ir turite daugiau energijos atlikti kasdieniams darbams. O ar pasitaisiusi savijauta nėra pati geriausia motyvacija ir toliau sportuoti?

 Stiprūs ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus

Kartais užgriuvus sunkumams neužtenka vien tik mūsų pačių resursų norint grįžti į normalų gyvenimo ritmą. Nervų sistemai gali padėti B grupės vitaminų papildai, kurie sureguliuoja energijos apykaitą, mažina nuovargio jausmą ir apskritai padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą. Papildai su valerijonais, ramunėmis ar melisomis gali padėti nuraminti sudirgusią nervų sistemą, lengviau atsipalaiduoti ir užmigti po sunkios ir įtemptos dienos ar keliaujant ir pasikeitus laiko juostoms. Žinoma, prieš įsigyjant papildus būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. O jei įsigydami maisto papildus norite sutaupyti, pasidomėkite kokios „Norfa“ vaistinės akcijos yra taikomos šiuo metu ar suraskite didžiausias nuolaidas „raskAkcija.lt“ portale.


Komentarai

0
Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
traffix.lt