19 c Alytus
Sekmadienis, Liepos 5d.
AlytusVerslasPolitika
2020 Gegužės 20d.
13

LEZ galimybių studijos Alytuje rengėjai aplinkosauginių vertinimų ... neatliko

title

Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) galimybių studijos pristatymas, atidėtas dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos narių pastabų, nors iš esmės nebuvo pakoreguota, surengta.

Nuotolinį pristatymą pradėjo Alytaus m. meras Nerijus Cesiulis, pasiūlęs diskutuoti be politinių klausimų.

Pristatymą pradėjo Aivaras Katinas iš „Investuok Lietuvoje“, kalbėjęs apie pasaulines ir vietines LEZ tendencijas.

A. Katinas patvirtino, kad Lietuvoje trūksta „pilnai išvystytų“ sklypų, o Alytaus LEZ esą būtų vienas tokių.

Alytaus m. tarybos narė Laura Radzevičiūtė pranešėjo teiravosi, kuri iš trijų siūlomų teritorijų yra patraukliausia.

„Nenorime piršti nuomonės, tačiau LEZ Alytaus aerodrome atrodo vienareikšmiškai geriau, o jo privalumai būtų kaštai ir laikas, kurio nereiktų leisti sklypų išpirkimui“, - atsakė A. Katinas.

L. Radzevičiūtė pasiteiravo ir apie grėsmes, jeigu LEZ būtų kuriamas tokioje unikalioje gamtos vietoje, kaip Alytaus aerodromas. A. Katinas prisipažino, kad aerodrome nėra buvęs, tai yra darę tik jo kolegos.

Alytaus aerodromo vietos unikalumą „Investuok Lietuvoje“ atstovas pavadino „emociniais dalykais“.

Alytaus m. tarybos narys Gediminas Daukšys pasiteiravo, kaip LEZ studijos rengėjai nustatė, kad Alytaus aerodromo teritorija, o ne kuri nors kita  investicijų reikalautų mažiausia.

Tarybos narys Česlovas Daugėla galimybių studijoje pasigedo aerodromo žemės kainos, kuri net nebuvo vertinama. Alytausgidas.lt žiniomis, ji verta mažiausia 50 mln. eurų, o jeigu ji būtų suskirstytadalimis ir pagalreikalingas paskirtis, gali siekti ir 100 mln. Eur.

Tarybos narys Sigitas Leonavičius taip pat turėjo klausimų „Investuok Lietuvoje“ atstovui, vienas jų – ar Lietuvoje veikiantys LEZ veikia miestuose ar kitose vietose, t. y. už miesto.

A. Katinas daug kartų kartojo, kad žemės paėmimas LEZ paskirčiai Alytaus aerodrome būtų lengviausia procedūra. Tiesa, daugiau nei 100 hektarų užimanti Alytaus aerodromo žemė Miškininkų g. 3 šiuo metu pagal panaudą iki 2078 metų yra skirta vietos aviatorių organizacijai, nuo 1959 metų čia veikiančiam Alytaus aeroklubui.

„Neperšu nuomonės“, - pakartojo A. Katinas, S. Leonavičiaus paklaustas apie tai, ar pasaulyje kur nors veikia pramoninis LEZ, kuris nuo miesto centro būtų nutolęs ne kilometrų, o ... 600 metrų atstumu.

Tarybos narys Gintautas Andriuškevičius teiravosi apie Lietuvos LEZ teritorijų užimtumą, valstybei priklausančio „Investuok Lietuvoje“ atstovas atsakė, kad Iš pusantro tūkstančio hektarų Lietuvoje apie trečdalis yra išvystytos teritorijos.

S. Leonavičius A. Katino konsultacijas pavadino ne ekspertinėmis, o „tikėjimo žodžio bažnyčios“ įtikinėtojo pasirodymu.

Č. Daugėlos klausimo apie tai, ar žinoma apie tai, kad aerodromas yra Alytuje žemiausioje teritorijoje „Investuok Lietuvoje“ atstovas nesuprato ir mėgino kalbą kreipti į teritorijos drenavimą, o ne apie aplinkosaugines grėsmes, kokios atsirastų LEZ įkūrus ne ant kalvos, o dauboje, kur smogas laikytųsi, sklistų toje pačioje teritorijoje, t.y. Pirmame Alytuje ir apylinkėse.

LEZ galimybių studiją Alytaus miesto savivaldybės užsakymu daugiau nei už 30 tūkst. eurų parengusios bendrovės „Smart Continent LT“ vadovas Andrius Jaržemskis, įsijungęs į pristatymą, iškart pastebėjo įkaitusią situaciją. Daugiau kalbėti, ypatingai „politiniais terminais“, jis nepanoro, o pristatymo atsakomybę perkėlė savo pavaldinei Simonai Juknevičiūtei. Ji, skirtingai, nei A. Katinas, be išvedžiojimų, kaip tinkamiausią LEZįkūrimui, įvardijo Alytaus aerodromo teritoriją.

Pasak S. Juknevičiūtės, LEZ Alytuje galėtų būti pačių moderniausių technologijų.

„Deja, aplinkosauginio vertinimo siūlydami Alytaus aerodromą neatlikome, prioritetai renkantis buvo laikas ir kaštai“, - prisipažino studiją atlikusios „Smart Continent LT“ vadovas.

„Man gaila, kad atlikdami galimybių studiją jūs nuėjote pigiausiu keliu“, - į pristatyme gautą informaciją sureagavo L. Radzevičiūtė.

„Mes esame bendriniai konsultantai", - į tai, kad buvo neįsigilinta ir į aplinkosauginius, ir realios žemės kainos aerodrome klausimus, pakomentavo S. Juknevičiūtė, pridūsuri, kad vertinimas pagal investicijų, reikalingų įrengti LEZ 1 hektarą, būtų netikslingas. Tokiai logikai prieštaravo Č. Daugėla, teigęs, kad investicijų į hektarą ar arą skaičiavimas vertinant galimybes yra būtinas.

„Reiškiu jums užuojautą dėl jūsų atliktos galimybių studijos, kuri, deja, siūta „baltais siūlais“, - į „tikslinės užsakomosios studijos“ pristatymą reagavo ir „Smart Continent LT“ bendrovės gėda ją pavadino S. Leonavičius, patvirtinęs, kad kurti LEZ beveik Alytaus miesto centre yra tik kelių jaunų miesto politikų užgaida, už kurių slypi 50 mln. eurų suma už žemes ir apie 10 mln. Eur, kurias būtų galima gauti investicijoms iš Europos sąjungos.

„Neprekiauti savo įmonės ir savo žmonių reputacija, studiją atliekant neobjektyviais ir net melagingais skaičiais", - siūlė G. Daukšys, „Smart Continent LT“ vadovui A. Jaržemskiui pateikęs ir realius rinkos skaičius, kurie iš esmės paneigia LEZ kūrimo Alytaus aerodrome naudingumą. 

„Jeigu dabar įdėtų tikras kainas, LEZ įkūrimas aerodrome kainuotų 4 su puse karto brangiau nei pristatoma savivaldybės užsakytoje galimybių studijoje", - komentavo Č. Daugėla, apgailestavęs, kad  „Smart Continent LT“ LEZ statyti Vilniaus centre nesiūlo, o Alytaus miesto centre – rekomenduoja.

Tarybos narys Valerijus Vencius studijos rengėjų teiravosi, kodėl LEZ idėjai peršama Alytaus aerodromo teritorija, jo nuomone, bendra laisvosios ekonominės zonos teritorija su rajonu būtų daug dėkingesnės. „Kodėl jūs slepiate, kad pono Venciaus minimoje teritorijoje yra daug valstybinių žemių?“, - S. Juknevičiūtės pasiteiravo G. Daukšys. „Smart Continent LT“ atliktos studijos pristatinėtoja atsakė, kad rajono teritorijoje LEZ planuoja pati Alytaus rajono savivaldybė, tad miestui gali būti netinkamas pasirinkimas.

„Ambicijų studija, kurioje matome, kad Alytaus regiono plėtros tarybos pirmininkas (Alytausgidas.lt pastaba: Nerijus Cesiulis) neatliko darbo ir nesusitarė su Alytaus rajonu“, - pristatymo pabaigoje pareiškė S. Leonavičius.

Dėl to, kad negavo atsakymų nė į vieną pateiktą klausimą, į merą kreipėsi Č. Daugėla, vietoje atsakymo N. Cesiulis priminė buvusio mero inicijuotos Naujosios gatvės antrosios eismo juostos tiesimo plonybes, kai reikėjo išpirkti „išsikišusį“ namą.

Vietoje iš anksto planuoto laiko, LEZ galimybių studijos nuotolinis pristatymas vyko dukart ilgiau, šį diskusijų maratoną mėgino stabdyti ir į klausimus atsakyti elektroniniu paštu siūlė N. Cesiulis. 

V. Vencius siūlė siekti bendradarbiavimo su Alytaus rajono savivaldybe ir plėtros į šiaurės vakarus su galima beveik 150 hektarų teritorija.

Galimybių studiją atlikusios bendrovės vadovas A. Jaržemskis, mėgindamas apibendrinti diskusijas, prakalbo apie galimybes LEZ, kuris planuojamas Alytuje, sulaukti iš ... Kinijos sugrįžtančios pramonės.  Tokie argumentai tapo „vyšnia“ ant „Smart Continent LT“ parengtos LEZ Alytuje galimybių studijos, tiesa, tokia uoga N. Cesiulis norėjo matyti L. Radzevičiūtės apibendrinimą. „Man studijoje trūksta kokybinės analizės, aplinkosauginių reikalavimų, tai ką mes svarstysim komitete?“, - miesto mero pasiteiravo L. Radzevičiūtė.

N. Cesiulis pabaigoje paprašė klausimus, į kuriuos nebuvo atsakyta, atsiųsti per savaitę.

„Visi klausimai buvo pateikti LEZ galimybių studijos pristatymo metu, jos tiesioginėje transliacijoje, į juos rengėjai tegu atsako raštu“, - miesto mero paprašė Č. Daugėla, patvirtinęs, kad Alytaus rajono meras taip pat yra už bendrą LEZ ir stebėjosi, kodėl „Smart Continent LT“ atstovai, prieš pristatymą pareiškę, kad „politiniais terminais“ nekalbės, įrodinėjo, kad rajonas nenori bendro LEZ su miestu ir pan.


Komentarai

13
Komentuoti
Ooo2020-05-22
Alytus išskirtinis miestas, geležinkelio stotis yra traukiniai nevažiuoja, prieplauka yra laivai neplaukia, autobusų stotis yra autobusai nevažiuoja, viskas iškelta už miesto ir pasmerkta žlugti, dabar ėmėsi aerodromas yra lėktuvai neskrenda. Tai apie kokią ekonomikos plėtimą galima kalbėti jei nėra jokio normalaus susiekimo, norint kad klėstėtų ekonomika pirmiausia reikia gero susiekimo, o čia net mieste reikia vaikščioti pėsčiomis, autobusų grafikai siaubingi, vakare, diena nėra kuo važiuoti. Pirmiausia sutvarkyti visą susiekimą, tada pritrauksite investicijas. O su aerodromo naikinimas visiškai su lezo kūrimu nesusijės čia tik akių dūmimas alytiškiams, turėtų pasidomėti visu tuo atitinkami organai.
Sandra Heinz2020-05-22

Kaip jūs jaučiatės, kai tas, kurį planavote praleisti likusį gyvenimą, staiga pareikšdamas, kad nebeįdomi santuoka iš niekur, tokia situacija, kokia buvau, kai susidūriau su burtų taksistu, vadinamu dr. Ajayi, buvau aš suirzusi širdis maldavo mano vyrą keliems mėnesiams grįžti namo, visi mano pagrindai nebuvo atkartojami tol, kol nepamačiau vienos ponios liudijimo, kuris papasakojo, kaip burtų žinovė dr. Ajayi padėjo jai gerai apmokamą darbą ir sakė, kad jis yra pajėgus kitam. burtų rūšis, ji praranda savo „Viber“ numerį: +2347084887094 Aš paėmiau numerį ir prašau pranešti rašytojui. Rašytojas Ajajas išaiškino mano situaciją ir tai, kaip mano vyras netikėtai paliko namus, jis papasakojo, kodėl mano vyras paliko namus atlikęs burtą, jis paėmė jį tik septynis dienų grąžinti mano gyvenimui laimę, nes aš laimingai gyvenu su savo vyru ir laukiamės savo antrojo vaiko. Jei jums reikia rašybos rašytojo pagalbos iškilus bet kokiai gyvenimo problemai, apie kurią galite galvoti, susisiekite su rašybos ratuku jo „Viber“ ar „WhatsApp“ numeriu: +2347084887094 arba el. Paštu: drajayi1990@gmail.com
tak to tak....2020-05-21
Manau, kad savaitei čia reikėtų Lukošenkos. Anas greitai sudėliotų taškus ant "i".
manau2020-05-21
Investicijos reikalingos, bet be kaminų.
Alytiskis2020-05-21
O ka cia sitas kysininkas daro gale straipsnio.
fedia2020-05-20
Čia geras. O kur buvo aplinkosaugininkai, kai Ekologistika kūrėsi?:D Klounai.
vyras2020-05-20
Reikia naikinti rajono sav ir dagelis problemu issisprestu. Butu maziau biorakratijos ir nereiketu tik valdininku
Girdėjau diskusiją2020-05-20
Tokį cirką ne kasdien pamatysi." Investuok Lietuvoje" atstovas pristatė analizę apie LEZ Alytuje net nematęs vietos ( aerodromo). Panašu kad žmogus lipo žmogelis į obelį pasiskint kriaušių, krito arbūzas ir primušė. Kai buvo užduoti aplinkosauginiai klausimai, tas žmogus net nesupranta apie ką klausia.... pradėjo mikčioti apie dirvožemio drenavimą. Ir tai yra valstybės tarnautojas, mūsų,mokesčių mokėtojų pinigais , išlaikomas klerkas. Viskas vis vien paaiškės, ir va tada pamatysim kas labiausiai suinteresuotas visa šita mišraine. Bet kad dirbama BULDOZERIU tai jau neužginčysi...
Skeptikai jus2020-05-20
Kuo greiciau padarysit tas studijas, tuo geriau. Ir taip sisku, kad be lez investuotojai neateina, o alytus merdi, nesuprantu zmoniu, kurie rekia, kad nera darbo ar gerai apmokamu vietu, po to gaili aledromo, gaila juems mat pievos. Alytus- zalias miestas. Taip, zalias, bet zaluma skeandzio neuzkisi. As turiu jauna seima, tad kas mane ir laikytu alytuje, tai tikrai ne tie 700 eu kokioj nors alytaus bendrovej. As noriu perspektyvu..
Na...2020-05-20
o cia aerodromas, ar tik jo parodija, ir kokios jo perspektyvos? Ir realiai reikalingas tik keliems alytaus veikejams.....
Kreivų veidrodžių miestelis2020-05-20
Kaip drįsta Alytaus valdžia viešai svarstyti tokį cirką, kaip šita studija. Jau apsijuokė su Findepo "studija" mokyklų tinklo pertvarkai, tai dabar vėl ant to pačio grėblio lipa... Ar meras suvokia kaip jis atrodo alytiškių akyse ? Dar toks vienas cirkas ir tikrai mes jį nušvilpsim
tak to tak....2020-05-20
Biznis gerai, bet aledromą palikite ramybėje, "investuotojai" nelaimingi.
Na...2020-05-20
akivaizdziai matyt kad Alytaus savanaudziam rupi tik jie patys....vienam nebus kur lektuvely kist, kitam sklypu bizniukas, bet ne vienam ne investicijos ne tas pats areodromas...
traffix.lt