Daugeliui, tikriausiai, teko matyti arba girdėti dėl koronaviruso įsibaiminusių žmonių tuščias parduotuvių lentynas, muštynes dėl tualetinio popieriaus ar milžiniškas spūstis bei saugumo reikalavimų nesilaikančius pirkėjus. Didžioji Britanija ne išimtis. Visi aukščiau išvardinti atvejai karantino pradžioje būdingi ir didžiausiems šioje šalyje veikiantiems prekybos centrams. O kokia padėtis Jungtinėje Karalystėje gyvuojančiose lietuviškose parduotuvėse? Ar masinio pirkimo psichozei pasidavę tautiečiai iššlavė grikių lentynas?
Prekybos tinklo „Vida&Sons“ atstovė Irma Mačiulytė „Alytaus gidui“ papasakojo, kaip karantino metu pasikeitė jų parduotuvių lankytojų įpročiai.
– Gal galėtumėte palyginti, kaip pasikeitė pirkėjų srautai nuo viruso ir karantino paskelbimo pradžios?
– Po to, kai Jungtinėje Karalystėje buvo paskelbtas karantinas, pirkėjų skaičius nežymiai išaugo. Mes tai siejame su tuo, kad žmonėms išeiti apsipirkti į maisto prekių parduotuves tapo tarsi pramoga, o pačios parduotuvės – vieta, kurioje galima ne tik įsigyti reikalingų produktų, bet ir prasiblaškyti.
– Kaip pasikeitė pirkėjų įpročiai koronaviruso laikotarpiu? Kokių produktų paklausa padidėjo?
– Turbūt nesunku nuspėti, kad karantino metu padidėjo įvairių kruopų, ypač grikių, paklausa. Dabar, kai atšilo oras, pastebėjome, kad pirkėjai noriai perka marinuotą mėsą, šašlykus – visa tai, ką galima kepti sode prie namo.
– Kaip užtikrinate savo parduotuvių lankytojų ir darbuotojų saugumą?
– Karantino pradžioje visose savo parduotuvėse prie kasų įrengėme stiklo pertvaras, pradėjome reguliuoti pirkėjų srautus, vienu metu apsipirkti įleisdami ribotą kiekį žmonių, prie kasų ir prekių prekystalių sužymėjome linijas, kad pirkėjai laikytųsi atstumo ir taip sumažėtų tikimybė plisti virusui. Labai džiaugiamės, kad mūsų klientai visus šiuos pokyčius priėmė pozityviai bei geranoriškai jų laikosi.
– Ar teko susidurti su vadinamaisiais „panikos pirkimais“, kuomet dideliais kiekiais perkami tam tikri produktai. Kokių produktų įsigijimo vienam pirkėjui kiekį ribojate?
– Daugelio pasaulio šalių maisto prekių parduotuvės susidūrė su jūsų paminėtais „panikos pirkimais“, mes – ne išimtis. Dar iki karantino paskelbimo, mūsų parduotuvių lentynose tirpo kruopos bei kitos ilgo galiojimo prekės, žmonės jas pirko dideliais kiekiais. Ribojimų įvesti neprireikė, nes situacija stabilizavosi. Matyt, pirkėjai išgirdo plačiai skleistą socialinę žinutę, kad nereikia panikuoti, kad prekių užteks visiems.
– Ar dėl koronaviruso nepatyrėte nesklandumų su prekių tiekimu?
– Džiaugiamės, kad trikdžių su prekių tiekimu nėra. Pasikeitė tik tai, kad dabar produktus užsakinėjame dažniau – kartą per savaitę. Dėl šios priežasties padidėjo darbo krūvis darbuotojams.
– Jūsų bistro „Vida&Sons Bistro LT“ siūlo maisto užsakymo į namus bei maisto išsinešimui paslaugas. Ar daug tautiečių naudojasi šia paslauga? Kokie populiariausi patiekalai, kuriuos užsako klientai?
– Valgyti kavinių viduje draudžiama, todėl poreikis maistą užsisakyti į namus arba išsinešti natūraliai išaugo. Užsakymų sulaukiame ne tik iš tautiečių, bet ir kitataučių. Žinoma, pagrindiniai mūsų bistro klientai – lietuviai. Tarp dažniausiai perkamų patiekalų – šaltibarščiai, karbonadas, vištienos kepsnys, šašlykai, lietiniai blyneliai su įvairiais įdarais, kepta duona su sūriu. Lyderio poziciją jau daug metų išlaiko cepelinai su mėsa.
– Ačiū už pokalbį.