-273.15 c Alytus
Sekmadienis, Gegužės 31d.
EismasAktualijosTransportas
2020 Balandžio 7d.
0

Karantino lengvatos vairuotojams: dygliuotų padangų keitimas – atidėtas

titleAlytausgidas.lt nuotr.

Vyriausybės sprendimu vairuotojai neprivalės, kaip įprasta, iki balandžio 10 dienos dygliuotas automobilio padangas pakeisti vasarinėmis. Terminas pratęsiamas iki karantino pabaigos ir dar 14 kalendorinių dienų po jo.

Tiems, kurie iki karantino pabaigos važinės su žieminėmis padangomis, baimintis dėl greitesnio jų dėvėjimosi nereikėtų, nes žieminės padangos dyla greičiau, kuomet lauko temperatūra yra gerokai aukštesnė, tačiau ir tai nevyksta akimirksniu.

Kai ryto oro temperatūra dar neigiama arba artima nuliui, žieminės padangos, lyginant su vasarinėmis, geriau atliks savo funkcijas.  Vieną dieną Lietuvoje galime turėti 15 laipsnių šilumos, o kitą – jau tik +5 laipsnius, ankstyvą rytą ir vėlų vakarą – lengvą šaltuką, dažnai iškrentantį lietų. Esant tokioms oro sąlygoms, visgi tinkamesnės yra žieminės padangos.

Protektoriaus gylis svarbus ne tik žieminėms, bet ir vasarinės padangoms, jo užduotis – išstumti vandenį, todėl kuo padangos protektoriaus gylis mažesnis, tuo vanduo išstumiamas blogiau. Tuomet tarp padangos ir kelio dangos susidaro vandens sluoksnis ir automobilis gali tapti nevaldomu, tai priklauso ir nuo greičio bei kelio dangos. Kiekviena padanga turi žymes iki kurios, pagal gamintojo rekomendacijas, padangą galimą naudoti, ši žyma paprastai yra nurodoma ties 3 mm protektoriaus gyliu. Todėl keičiant padangas šį rodmenį yra itin svarbu patikrinti.

Būtina apžiūrėti, ar padanga neturi mechaninių pažeidimų, ar padangos protektorius dėvisi tolygiai. Kitas svarbus indikatorius, pagal kurį vairuotojai turėtų vertinti padangų būklę – jų pagaminimo data, nurodyta ant padangos. Kuo padanga senesnė, tuo jos gumos mišinys darosi kietesnis, padanga prasčiau sukimba su apledėjusia arba apsnigta kelio danga ir gali kilti pavojus saugumui.

3 dalykai, kuriuos turi įvertinti automobilių padangas keičiantys vairuotojai:

1. Tinkamas oro slėgis, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą.
2. Tinkamas protektoriaus gylis, kuris ypatingai svarbus važiuojant neasfaltuotais keliais.
3. Ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas.


Komentarai

0
Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
traffix.lt