„Facebook“, „Instagram“, „Youtube“, „Snapchat“ ir kituose socialiniuose tinkluose prekes, paslaugas reklamuojantys vadinamieji nuomonės „influenceriai“ (liet. – įtakotojai) savo istorijas turės žymėti kaip reklamą. Jiems pateiktos reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės, parengtos po beveik metus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) vykdytos Lietuvos nuomonės formuotojų reklamos stebėjimo.
Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės inicijuotos atlikus Lietuvos nuomonės formuotojų ste-bėseną, kurios metu Tarnyba vertino 10 žinomų nuomonės įtakotojų – Naglio Bieranco, Simonos Burbaitės, Gintarės Gurevičiūtės, Agnės Jagelavičiūtės, Ievos Mackevičienės, Indrės Stonkuvienės, Ievos Swan, Indrės Trusovės, Katažinos Zvonkuvienės, Ingos Žuolytės, o taip pat kitų nuomonės formuotojų skleidžiamą reklamą socialiniuose tinkluose bei tinklaraščiuose.
Tuo atveju, jei reklama skleidžiama lietuvių kalba arba Lietuvos auditorijai, reklama turės būti žymima #Reklama ir #Remiama/Sponsored. Jei reklama skleidžiama tik anglų kalba ir tik užsienio au-ditorijai, reklama žymima #Ad ir #Sponsored.
Remiantis VVTAT rekomendacijomis, nuomonės formuotojas neprivalo nurodyti visko, ką jam yra suteikęs komercinės veiklos subjektas už apžvalgos parengimą, užtenka nurodyti „Reklama“, „Remiama/Apmokėta“.
Interneto tinklalapių nuorodų naudojimas nuomonės formuotojo paskelbtame reklaminiame įraše nebus laikomas pakankama priemone atskleisti, kad platinama informacija yra reklama. Informacija turi būti aiški be papildomos paieškos.
Prekės ženklo ar komercinės veiklos subjekto pažymėjimas vien tik žymeniu „@“ (pvz., @prekėsženklas), taip pat kiti panašūs žymėjimai – „bendradarbiaujant su“, „konkursas“, „partnerystė“ nebus laikomas tinkamu reklamos žymėjimu. Šie žymenys gali būti naudojami kaip papildomas, bet ne pagrindinis, reklaminio įrašo žymėjimas.
VVTAT gairėse pateikiamos reklamos žymėjimo rekomendacijos galioja ir skleidžiant reklamą socialinių tinklų „istorijose“ (angl. stories), kurios yra matomos tik ribotą laiką, įskaitant „Instagram IGTV“.
Žymuo „Reklama“ turės būti aiškiai matomas nuomonės formuotojo paskelbtame reklaminiame įraše. Ydinga praktika bus laikomi atvejai, jei žymuo yra pateikiamas apačioje ekrano šone arba toje vietoje, kur dažnai pateikiama nuoroda „swipe up“. Žymuo ,,reklama“ neturėtų būti uždengiamas ir kitais pavadinimais ar ženklais (pavyzdžiui, „Instagram“ atveju, ženklų „See more“, „Send message“, „Share“ ir pan.).
Įvertinus Baltijos šalyse atliktų 43 „influencerių“ kampanijų duomenis („Instagram" kanale), kuriose dalyvavo daugiau nei du šimtai nuomonės įtakotojų, nustatyta, kad vidutiniškai jie pasiekia 50% savo sekėjų per „Instagram" „postus", 30% – per „stories". Vienas parodymas vidutiškai kainuoja 0.008 Eur, o vienas įsitraukęs vartotojas – 0.12 Eur. Auditoriją vidutiniškai sudaro 70% moterų ir 30% vyrų.