Kurį laiką aptilę telefoniniai
sukčiai atkuto ir vėl ėmėsi savo gudrybių, pradėdami tuštinti naivių piliečių
pinigines.
Nors šis sukčiavimo būdas jau
daugybę kartų buvo aprašytas ir apkalbėtas, informacijos dėl neapdairumo ir
patiklumo yra pateikiama pakankamai, tačiau dar ne visi piliečiai įsisąmoninę
telefoninių sukčių veikimo metodus ir principus.
Nutilę atvejai dėl išviliotų
pinigų tarsi skatino džiaugtis galimu piliečių įžvalgumu, o galbūt sukčių
likvidavimu ar jų nuėjimu į pogrindį. Deja. Kovo 20 d. į Alytaus policijos
komisariatą kreipėsi miesto gyventojas J.V. pranešdamas, kad 2008 m. kovo 20 d. jo žmonai
į mobilų telefoną paskambinęs ir anūku prisistatęs asmuo, apgaulės būdu
išviliojo 4000 litų. Apgavikai pritaikė standartinį įvykusios nelaimės modelį.
Telefonu tariamas anūkas pasakojo neva pėsčiųjų perėjoje partrenkęs mergaitę ir
dabar jam būtini pinigai atlyginti jos gydymo išlaidas. Abu senoliai patikėję
nelaimės versija iš savo asmeninės banko sąskaitos išėmė 4000 litų. Į sutartą
susitikimo vietą, prie parduotuvės „Era +” tariamo anūko senelis išsiruošė
vienas. Prie senolio priėjęs apie 30 metų vyriškis prisistatė esąs tarpininkas
ir pinigus pasiėmė. Tik vėliau, įtarę klastą, nukentėjusieji suskubo paskambinti
artimiesiems ir išsiaiškinti įvykio detales. Paskambinus įtarimai pasitvirtino
ir paaiškėjo visiškai kitokia tiesa. Dėl šio įvykio pradėtas ikiteisminis
tyrimas.
Sulaukusiems skambučių apie
išgalvotas nelaimes, pareigūnai pataria nedelsiant kreiptis į artimiausią
policijos įstaigą, paskambinti trumpuoju numeriu 112 ar bent pabandyti
susisiekti su neva į bėdą patekusiu artimuoju – gali būti, kad telefonu jis
atsilieps gyvas ir sveikas ir nepakliuvęs į bėdą.