25 c Alytus
Pirmadienis, Rugpjūčio 26d.
VideoreportažaiAlytusVerslas
2019 Liepos 2d.
22

Lietuvoje pirmoji laisvoji ekonominė zona mieste atsiras Alytuje? (©️ VIDEOREPORTAŽAS. INTERVIU. ATNAUJINTA. APKLAUSA)

titleJeigu LEZ atsirastų vietoje istorinio, šiemet savo 80-metį mininčio aerodromo, Alytus taptų vienintele Lietuvos savivaldybe, kur tokia pramoninė zona veiktų ne kur nors užmiestyje, o mieste

„Alytaus pramonės parkas šiandien nebeturi kur plėstis, o Pietų Lietuvoje nėra kito pramonės parko ar specialiosios ekonominės zonos, kur galėtų kurtis didelius projektus planuojantys investuotojai“, - sakė Dzūkijos sostinėje apsilankęs LR ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius, prakalbęs apie Alytuje planuojamą kurti Laisvąją ekonominę zoną (LEZ) ir patvirtinęs, kad ją matantis Alytaus aerodrome, esančiame Miškininkų gatvėje. Esą, čia LEZ užimtų apie 100 hektarų ploto teritoriją.

Galimybei LEZ atsirasti minėtoje teritorijoje I Alytuje pritarė ir naujoji miesto valdžia, pritarusi galimybių studijai. Jeigu ekspertai nustatys, kad ši vieta tinkama ir tam vėl pritars dauguma Alytaus politikų, vietoj lėktuvų kils gamyklos.

Įdomu, jeigu LEZ atsirastų vietoje istorinio, šiemet savo 80-metį mininčio aerodromo, Alytus taptų vienintele Lietuvos savivaldybe, kur tokia pramoninė zona veiktų ne kur nors užmiestyje, o mieste.

Dabar Lietuvoje veikia septynios supaprastintų mokesčių ekonominės zonos. LEZ (kurio Alytaus miesto savivaldybė anksčiau buvo atsisakiusi jau keletą kartų ir vietoje to vystė Pramonės parką) mūsų šalyje veikia ne miestuose, kur gausu gyventojų, o šalia (Akmenės, Kauno, Klaipėdos, Kėdainių, Marijampolės, Panevėžio ir Šiaulių).

ATNAUJINTA

Su LEZ ne užmiestyje, o pačiame mieste, o dar unikalioje istorinėje, taip pat gamtos vietoje I Alytuje nesutinka du buvę merai – daugumoje dirbantis Jurgis Krasnickas, opozicinei „Vieningo Alytaus“ frakcijai priklausantis dirbantis Česlovas Daugėla ir dar vienas tarybos narys, buvęs aviatorius Sigitas Leonavičius bei, žinoma, bendruomenė, kurioje kol kas garsiausi aviatorių balsai.

Kitokios nuomonės naujasis Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis, jis skaičiuoja, kad Alytaus LEZ teritorijos parengimas kainuos apie 10 mln. eurų, o dalį lėšų būtų galima gauti iš Europos Sąjungos. Ministerijų atstovai dar pilnesnis optimizmo – „Investuok Lietuvoje“ įžvalgose skelbiama, kad iki 2043 metų Lietuvos LEZ sektoriaus poveikis viešiesiems finansams (įskaitant įmonių ir darbuotojų sumokėtus mokesčius, investicijas į infrastruktūros vystymą), į zoną ateisiančių įmonių skatinimą ir mokestines lengvatas turės viršyti ... 6,6 karto.

„Alytaus LEZ būtų sukurta visa gamybos investicijoms reikalinga infrastruktūra ir kiti elementai, padėsiantys pritraukti tiek Lietuvos verslo, tiek užsienio investuotojų gamyklų, kursiančių darbo vietas regiono gyventojams“, – teigia ministras V. Sinkevičius, kurio vadovaujamos ministerijos prognostikų skaičiavimu, į naująją Alytaus LEZ galima būtų pritraukti iki 600 mln. eurų investicijų ir sukurti 2 tūkst. 500 (!) darbo vietų.

Su jaunaisiais ekonomikos ir inovacijų „orakulais“ nesutinka investicijas ir inovacijas praktiškai suprantantis miesto politikas, Pramonės rajone įmonę turintis verslininkas S. Leonavičius, kuris primena, kad krūva valdiškų eurų jau sukišta į Pramonės parką, o jame iki šiol yra laisvų vietų. „Vienintelį LEZ‘o aerodromo teritorijoje pliusą matau – Europos sąjungoje tai būtų gražiausia vieta pramonei ir simboliškai primintų sovietų pramonės, ūkio laikus, kai gražiausiose vietose paežerėse, paupiuose buvo statomos vėliau ilgą laiką aplinką smardinusios fermos“, - sako S. Leonavičius.

Išties, kitų miestų, turinčių laisvas ekonomines zonas pavyzdžiai rodo, kad teritorijos tam parengtos užmiestyje, be to – 100 hektarų Alytaus aerodromo sklypas beveik neturi plėtros galimybių, vakarinėje jo dalyje – Nemunas, pietinėje – kapinės, šiaurinėje – kelias, rytinėje – kelios gamyklos. Tuo tarpu Kauno ir Klaipėdos LEZ teritorijos – penkis kartus didesnės. Tačiau sklypai minėtose vietovėse – ne apgyvendintose miesto dalyse.

„Didžiausia nesąmonė. Kažin kieno interesus gina tie, kurie tai sumąstė. Griaukit Pramonės rajone gamyklas-vaiduoklius ir kurkit ką tik nori. Sakot, kad priklauso keliems šeimininkams, tai tarkitės – manau, rasit kompromisą, bet ne – jiems dar reika ir aerodromą istoriškai svarbų sunaikinti, pristatyti vaiduokių ir tipo mes daug gero padarėm. Klausimas kam – savo kišenei?“, - teiraujasi netoli Alytaus aerodromo gyvenanti Jolanta Sikorskienė.

Istorinis Alytaus aerodromas, kuriame prieš 75-erius metus bazavosi legendinė Normandijos-Nemuno aviaeskadrilė, gali virsti fabrikų teritorija, bent jau formaliai už pusantrų metų. Kitų miestų turinčių LEZ zonas patirtis rodo, kad jos steigiamos užmiestyje, kur žemės kaina yra  mažesnė. Tuo tarpu, Alytaus atveju gali būti, kad pramoniniais pastatais bus užstatytas sklypas labai patrauklioje teritorijoje.

„Kokios „atsilupę" turi būti smegenėlės, jei kyla tokios „genialios" idėjos – griauti tai, ką turi geriausio. Griauti tai, kas įkvepia ir skatina kilti. Kažin, ar žino bičai, sėdintys Rotušės aikštėje, kas yra Alytaus veidas? Jis – tikrai ne toks, kurį manotės esą nusipirkę. Kas pirmiausia šauna į galvą didžiajai daliai žmonių, su kuriais kalbėdamasis pasakai, kad esi iš Alytaus? Manote, aukščiausias pėsčiųjų tiltas ar ženklas „Alytus-Myliu", Alytus - rožės miestas? Nė velnio... Zona... Šiek tiek pasistengus, Alytaus aerodromas gali prisidėti prie teigiamo miesto žinomumo vystymo. Bet jei judama kryptimi, kur unikalūs miesto objektai naikinami ir keičiami beveidžiais pramonės objektais, tada Alytus niekada neišaugs iš miestelio prie Kauno-Vilniaus sankryžos komplekso", - argumentuoja iš Alytaus miestui, jo praeičiai ir ateičiai neabejingas Metelių regioninio parko vadovas Ramūnas Krugelis.

„Siekiant stiprinti Pietų Lietuvos ekonomiką ir spręsti regionui opias nedarbo ir emigracijos problemas, Alytuje turi būti įkurta laisvoji ekonominė zona“, - į Dzūkijos sostinėje atvykęs vizito, sakė V. Sinkevičius, kone griežtai tvirtinantis, kad LEZ Alytuje yra būtinybė. Ministras taip pat įgarsino pakankamai pretenzingą sąlygą, kad „jeigu Alytus turėtų laisvąją ekonominę zoną, būtų galima kalbėti ir apie naują kelią Alytus-Kaunas“. 

Ministro žodžius S. Leonavičius laiko „valstiečių ministro šantažu“ ir klausia, kas bus su nauju keliu Alytus-Kaunas, jeigu aerodromas sunaikintas nebus, jo vietoje LEZ neatsiras? „Jei fabrikai statysis Alytaus rajone, kur vietos yra ne tik devyniems LEZ'ams bei ir jų plėtrai, tai kelio nebebus?“, - dviprasmiškai nuskambėjusiuose V. Sinkevičiaus žodžiuose S. Leonavičius ieško logikos. Jos tiek ministro, tiek miesto mero N. Cesiulio bei politinės daugumos veiksmuose neranda ir miestų inžinerijos specialybę baigęs, visą gyvenimą teritorijų, statinių planavimo ir statybų versle dirbęs Č. Daugėla, kuris, kaip ir dalis kitų I Alytaus gyventojų, viešai prieštarauja LEZ'ui aerodrome, todėl ketina iki liepos 13-osios pasirašyti po peticija „Už istorinio Alytaus aerodromo išsaugojimą, LEZ‘ui I Alytuje – NE!“, o taip pat imtis kitų aktyvių veiksmų.

 


Naujausios žinios

Komentarai

22
to alytiske2019-07-29
Jusu komentaras del kurortinio miesto menkai pagristas. Pasidomekite, ka turi miestelis atlitikti, norint gauti kurorto statusa. Ten parasyta, kad be parku ir kitu privalumu, vietove turi isgauti mineralini vandeny, o salimais neturi buti jokiu gamyklu. Pas mus nepanaikinsi pramones rajono, kad miesta padarytume kurortu. Antra , pas mus 50 tukst zmoniu. Kaip jus isivaizduojate, kur sie zmones dirbs? Ar tokia mase pensininku is Putinu, vidzgirio dirbs SPA centruose ir galu gale, kiek ju reikia pristatyti ir, kas juos jums statys??? Tiesiog baikime nusisnekineti. Musu kryptis yra pramone, verslas, nes aplink mus stovi konkurencingi kurortai.
Alytiškė2019-07-20
Alytus turi būti kurortinis miestas,bus ir darbo vietų sukurta ir kokią didelę trauką turėtų.Alytiškiams būtų tik gerai-miestas švaresnis,tvarkingesnis būtų vien iš pastatytų sanatorijų pajamų.Nuo seno Alytų vadina kurortiniu miestu-ar laikas tai įgyvendinti.Pramonės raj.turėjome-ačiū,daugiau nenorime,tegul jis lieka kur pradėtas.Medvilnės,kombikormo,skydiniai,mėsos kombinatai-buvę,dabar griaučiais stovi-juos tvarkykite ,neliks vaiduoklių.
Kurortinis miestas miestiečių sveikatai reikalingas,oro švara dėl sanatorijų būtų žymiai pagerinta.Kodėl valdžia apie tai nepagalvoja.Savivaldybės prioritetas turėtų būti žmonių sveikata,jų gerovė.Ką atvykęs Karbauskio žemgrobio bebras gali gero patarti-jie žiūri savo naudos-tikrai ne alytiškių .ALYTIŠKIAI NEPASIDUOKITE-REIKS KAIP BALTIJOS KELYJE GYVA SIENA APJUOSIME AERODROMĄ-GALIME IR SAVIVALDYBĘ.....
Berazumiai2019-07-05
Vargšas Alytus. Ko nesunaikino pasauliniai karai, viską oi viską - kas unikalu, vertinga ir turėtų būti puoselėjama - naikina paviršutiniški, neatsakingi, trumparegiai (arba korumpuoti) politikai. Ar jie nors kiek yra susipažinę su Alytaus istorija, kultūra, paveldu? Akivaizdu, kad ne. Negalima taip. Gėda.
jonas2019-07-04
gerai reikia nauju darbo vietu pritariu
nuomonė2019-07-04
Jeigu tikrai į naująją Alytaus LEZ galima būtų pritraukti iki 600 mln. eurų investicijų ir sukurti 2 tūkst. 500 (!) darbo vietų ir žinant, kad į Alytų nėra nei normalios automagistralės, nei geležinkelio, vienintelis toookiems stambiems verslininkams susisiekimas galėtų būti oro transportas, bet blyn, pasirodo, kad nėra ir oro uosto :). Alytaus taryba, nešvaistykite mūsų lėšų net galimybių studijai :)
Vaistukų2019-07-03
Jie neadekvatūs. Cesiulis su Jastremsku prieš posėdį pamiršo vaistukų išgerti
He he he2019-07-03
Pinigai yra visagaliai, o mums runkeliams, reikia žinoti tik savo vietą :)
Jinius2019-07-03
Šluoti nuo žemės paviršiaus tą mafijos lizdą ir statyti gamyklas
Pritariu2019-07-03
Baikit verkt varguoliai. Stovi tuščia teritorija, nieko ten nevyksta. Vietoje to, kad prisitraukt naujas gamyklas ir turėt darbo užmokestį normalų, tai verkšlenat dėl "istorinės" pievos. Buvot kaimiečiai širdyse ir liksit. Dar du tarybos nariai už peticiją.
Nu S.L. gal iš simpatijų aviacijai, o antras tai norėtų turbūt paleist ant sklypukų ir statybos vėl klestėtų Alytuje.
Nuomonė2019-07-02
Mano nuomone - tik nesišaukite p. Sabatausko. Alytuje jo niekas gi nerinko. Ir jo balsas - niekas...
Andrius2019-07-02
Alytaus aerodromas gal ir turi istorinę vertę, bet galima drąsiai teigti, kad jis "miręs", idėjai statyti aerodromo vietoje LEZ nepritarčiau, manau reikėtų galvoti, kaip atgaivinti aerodromą, taip pat išnaudoti Nemuno vandenis, juk ne taip ir seniai buvo miesto valdžios vizija - Alytus sporto miestas, tai kas trukdo tokią viziją įgyvendinti?
Patriotas2019-07-02
Bet tikrai valdžiažmogei kažko apsirūkė, vien dėl tokių pasiūlymų turėtų būti gėda. Džiaukimės kad turime aerodromą, juk jis net ir kaip kultūros paveldas ( Normandija-Nemunas eskadrilės bazė). Statykite už geležinkelio stoties, atkurkite esamą pramonės rajoną. Gėda miesto valdžiai jei suniokos aerodromą.

Cesiuli pirmyn- Alytuje labai reikalinga celiuliozės ar kokia panaši gamtą teršenti gamykla.
Vidas2019-07-02
Paskaitai tokius straipsnelius ir kyla klausimų iš kokių medžių ant galvų vaikystėje iškrito miesto valdžia. Alytus turi areodromą ir nori jį paversti gamyklėlų teritorija, kurios net ir gamins neaišku ką. Atsipeikėkit, čia reikia tik plėsti areodromo suteikiamas paslaugas: vykdyti vaikų ir suaugusiųjų mokymus, komercinius apžvalginius skrydžius ir t.t.
Alytiškiai, netylėkim.
Gediminas2019-07-02
Dabar įsivaizduokime ten pastatytas gamyklas ,tik neaišku kokio profilio produkciją gamins . Pvz: naudotų padangų perdirbimas , galvaninių technologijų gamykla , plastikų gamyba . Na suprantama ,gal taip nebus . Ateis saldainių , medinių žaislų ir t.t. gamintojai . Man regis pakanka pažiūrėti į miesto centrą . Nugriovė gerus smetoninius mūrinius pastatus ir pastatė ,,Nijolės" rotušę , pastato griaučius , dangoraižį viduryje. Na galima pateisinti , buvo sovietmetis , žmonės nieko negalėjo padaryti , o dabar kur visuomenė . Diskusijos ir tik diskusijos padės rasti racionalų grūdą .O kur mūsų ponas Sabatauskas , ar tik renginiuose dalyvauja? Norėtųsi išgirsti jo nuomonę šia tema. Gyvi esantys Alytaus garbės piliečiai , ,jūsų nuomonė irgi labai svarbi. Galų gale turime daug išsilavinusių , energingų alytiškių ir alytiečių . Nuomonių įvairovė atves prie atsakymo .Sekmės.
MN2019-07-02
Už geležinkelio stoties yra 115 ha nenaudojamos miesto žemės. Viskas vietoje ir svarbiausia geležinkelis pramonei. Ko dar reikia? Tik pirmyn. O aerodromą atnaujint reikia. Sutvarkyt pakilimo nusileidimo takus, šone kokį viešbutį, kad ir nedidelį. Bus ir turistų iš užsienio ir t.t.
as2019-07-02
Alytiškiai - neužkraukit savo gražaus miesto dar vienu kaminu. LEZ'ai turi būti statomi už miesto, šalia gerų privažiavimų/atvažiavimų, o ne ribotam plote. Pažiūrėkit į Kauno / Klaipėdos pavyzdžius!!!


Tačiau pripažinkit kitą dalyką: aerodromui reikia atsinaujint. Priimt narių. Kada paskutinį kartą koks nors narys į tą klubą įstojo? Ar prikurtą asociacijų, VŠĮ, kitų nesąmonių, o realiai - tik šunim vežiot naudoja?

Tada - priimkit mokinių. Kada paskutinį kartą tas klubas kokį pilotą paruošė? Galvojat nėra norinčių skraidyti???

Kviest į tą teritoriją pilotus ir aviacijos klubus... Dabar atvažiavus randi piktą sargo žmoną, kuri veja lauk ir nieko neaiškina. Jie gal gyvent neturi kur?
Na 2019-07-02
yra begalė tuščių žemės plotų apie Alytų ir jokiu būdu negalima padaryti tokios kvailystė su aerodromu. Manau, kad būsimosios kartos pasmerks šio laiko valdininkėlius...
tiesa2019-07-02
Reikėtų išsaugoti ir plėtoti aerodromą iki pilnaverčio keleivinio ar karinio . Kitu atvejų geriau užstatyti šią teritoriją gyvenamu rajonu , bet tik neatiduoti jokiems LEZ . Miestui reikia plėstis rajono sąskaita ir LEZ įkurti buvusiose rajono teritorijose .
Verslas2019-07-02
Baikit verkt varguoliai. Stovi tuščia teritorija, nieko ten nevyksta. Vietoje to, kad prisitraukt naujas gamyklas ir turėt darbo užmokestį normalų, tai verkšlenat dėl "istorinės" pievos. Buvot kaimiečiai širdyse ir liksit. Dar du tarybos nariai už peticiją.
Nu S.L. gal iš simpatijų aviacijai, o antras tai norėtų turbūt paleist ant sklypukų ir statybos vėl klestėtų Alytuje.
Uk2019-07-01
Žmonėms reikia sukilti prieš nesąmoninga sumanymą naikinti aerodromą !!!!!
karabasas barabasas2019-07-01
Įdomu kokio pločio yra Jaunimo parkas? gal ten kokį miniLEZą būtų galima įkurti su 250 darbo vietų?
Gintaras2019-07-01
Būtų pati didžiausia kvailystė Alytaus istorijoje sunaikinti aerodromą! Tai vienas geriausių sportinės aviacijos aerodromų Lietuvoje! Aerodromo bet kur neįrengsi, o gamyklas galima statyti kur tik nori - vietos aplink Alytų pilna. Be to aerodromo teritoriją pritaikyti LEZ reiktų nemažų investicijų, nes čia kol kas nėra beveik jokios infrastruktūros.
traffix.lt

Šią savaitę Dzūkijoje

  • Vidurnakčio eitynės