21 c Alytus
Sekmadienis, Liepos 21d.
Laisvalaikis ir kultūraSveikataŠvietimas
2019 Birželio 18d.
2

„Mes galim!!!“: stovyklos rengiamos ir senjorams

titleElvio Žaldario nuotr.

„Judėjimas - gyvybingumo šaltinis. Kuo įvairiau judame savo kasdienėje veikloje, tuo mūsų organizmas labiau stiprėja, tampa atsparesniu stresui, įvairioms ligoms. Būti fiziškai aktyviu, ypač vyresniame amžiuje, yra būtina. Taip būsime sveikesni ir savarankiškesni, bus geresnė mūsų gyvenimo kokybė“, - tikina Lietuvos fizinio aktyvumo ir sveikatos asociacijos prezidentė, biomedicinos mokslų daktarė Kristina Visagurskienė. Pasak jos, vyresnio amžiaus žmonių sveikatai ypač yra palankus jėgą ir pusiausvyrą lavinantis fizinis aktyvumas, ėjimas, taichi, pilates, joga, funkcinės treniruotės, pratimai vandenyje, šokiai.

„Fizinis aktyvumas, kurio metu pagyvenę žmonės patiria atitinkantį savo funkcinę ir sveikatos būklę fizinį krūvį, kuris yra saugus ir suteikia teigiamų emocijų, yra svarbus sveikatos stiprinimo ir palaikymo veiksnys vyresniame amžiuje“, - tikina K. Visagurskienė.

Tai pripažįsta ir teigia daugelis mokslininkų ir praktikų. Fizinis aktyvumas pastaruosius dešimtmečius įvardijamas kaip viena iš pagrindinių prevencijos priemonė prieš įvairius senatvinius susirgimus ir sveikatos sutrikimus – senatvinę demenciją, Alzheimerį, Parkinsono ligą, net kai kurių tipų vėžinius susirgimus. Taip pat jau seniai žinoma, kad širdies kraujagyslių sutrikimai, diabetas, depresija gali būti palengvinami ir gydomi atitinkamu fiziniu aktyvumu. Taip pat yra žinoma, kad fiziškai aktyvūs asmenys ilgesnį laiką išlieka savarankiški ir nereikalauja pagalbos kasdienėje savo veikloje.

/y1/

Jei su amžiumi pakinta sveikatos būklė, tai reiktų atsižvelgti į tai, ką žmogus dar gali daryti, o ne ko jis nebegali nuveikti. Bet kokios sveikatos būklės ir net prasto fizinio pajėgumo asmuo gali rasti sau palankų fizinio aktyvumo tipą ir intensyvumą. Svarbu yra  noras judėti, bendrauti, tikėti savo jėgomis ir nepamiršti, kad bet koks fizinis aktyvumas turi suteikti teigiamų emocijų, o ne skausmą ir nepasitenkinimą.

Vyresnio amžiaus žmonėms mankštintis ir būti fiziškai aktyviems dažnai trukdo kultūriniai, sveikatos ir psichologiniai veiksniai. Reikia ypač stengtis skatinti pagyvenusius žmones ir padėti jiems būti fiziškai aktyviems, ypač jei jie yra prie to nepratę. Vienas iš būdų, pajausti fizinio aktyvumo galią vyresniame amžiuje ir susiformuoti gerai savijautai palankius įpročius – Lietuvos sveikuolių sąjungos organizuojama stovykla senjorams „Mes galim!!!“. Artimiausia stovykla organizuojama rugpjūčio 11-17 dienomis.

Jūratė Marčiulaitienė


Naujausios žinios

Komentarai

2
To Jinius2019-06-19
Ar nebusi senas????????? manau cia visiems tas pats....kad seni tai jau nereikalingi a ne? o gal ir teisus esat,bet kam taip drastiskai varyt.....
Jinius2019-06-19
Na ir šlykštus tie apsikti sveikuoliai
traffix.lt