Alytus tapo dar vienu Lietuvos miestu, turinčiu šiuolaikišką ir modernų viešąjį transportą, kai nuo praeitų metų Kalėdų pradėjo kursuoti nauji autobusai, o šį pavasarį buvo įdiegtas elektroninis bilietas.
Kaip keleiviai vertina susisiekimą Alytaus mieste, kokias naujoves pamėgo labiausiai po atliktos keleivių apklausos pasakoja vežėjai.
Švara ir aptarnavimas – svarbiausi prioritetai
Apklausus važiuojančius Alytaus mieste, didžiausią prioritetą didžioji dalis rinkosi švarą autobuse (23,6% apklaustųjų). Nedaug atsiliko kitas keleiviams svarbus aspektas – mandagus aptarnavimas, sulaukęs 22,3% apklaustųjų pasirinkimo.
Paklausus, kokie papildomi privalumai autobusuose jiems svarbiausi, keleiviai atsakė, jog garsiniai signalai, informuojantys apie stoteles (35%) bei elektroninės švieslentės (28,6%).
Taip pat keleiviai Alytuje buvo paprašyti įvertinti autobusų grafikų laikymąsi. Dažniausias pasirinkimas buvo 8 balai.
„Be abejo visko būna – ir pavėluoja autobusai, gal kuris ir anksčiau atvyksta, bet turime tikslą ažiuoti maksimaliai tiksliai. Turime tam visus įrankius, kad galėtume kuo tiksliau išpildyti grafiką ir to siekiame. Nuolat dirbame šiuo klausimu su vairuotojais. Manau aštuonetas yra geras pažymys, bet taip pat parodo, kad dar turime kur tobulėti”, – pasakojo UAB „Kautra” marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas.
Noriai naudojasi el. bilietu
Paklausus miestiečių kodėl jie renkasi už keliones mokėti eletroniniu bilietu didžioji dalis (38,9 %) minėjo jog dėl greitesnio atsiskaitymo. Antras populiariausias miestiečių pasirinkimas buvo – dėl pigesnių bilietų (26,4 %).
„Didžiųjų miestų patirtis parodė, kad e.bilietas suteikia bene svarbiausią privalumą – greitį. Nereikia laukti eilėje prie autobuso, ieškoti piniginės, skaičiuoti grąžos. Atrodo privalumas paprastas, bet šiais laikais visi nori taupyti laiką ir keliauti paprasčiau”, – kalbėjo M. Sakalauskas, pridurdamas, kad vis daugiau e.bilietų papildoma internetu www.autobusubilietai.lt.
Alytaus miesto keleivių apklausa buvo vykdoma internetu, joje dalyvavo virš 500 respondentų. Apklausa atlikta vežėjo iniciatyva, siekiant gerinti teikiamas paslaugas.
El. biliete – kelionės kreditavimas
Vežėjai taip pat pamini dar ne visiems keleiviams žinomą el. bilieto privalumą – kelionės kreditavimą jei el. biliete yra nepakankamas lėšų likutis. Atsiskaitant vienkartiniu el. bilietu, bet neturint pakankamai lėšų padengti viso bilieto sumos, kelionė yra kredituojama ir trūkstama suma yra nuskaitoma iš vėliau atlikto elektroninė piniginės papildymo.
„Paprastas pavyzdys – elektroninėje piniginėje turite 0,40 ct, o bilietas kainuoja 0,60 ct. Jums nuskaitomi iš kortelės ęsami 0,40 ct ir piniginėje lieka – 0,20 ct. Atlikus piniginės papildymą skirtumas nuskaitomas automatiškai. Keleiviui tai patogu ir palanku”, – pasakojo „Kautros” atstovas.