Duomenų šiukšlių inžinierius, nepilnamečių kibernetinių nusikaltėlių konsultantas, mašinų balso dizaineris, klientų džiaugsmo asistentas, kompiuterinių žaidimų aistruoliams skirtų e-sporto arenų architektas – tai tik keletas pavyzdžių, kokių specialistų reikės jau per artimiausius 10 metų.
Viena JAV informacinių technologijų kompanija, apžvelgdama ateities darbo rinkos perspektyvas, išskyrė naujas profesijas, kurios darbuotojams leis išnaudoti jų žmogiškąjį potencialą ir toliau išlikti paklausiems besikeičiančioje darbo rinkoje iki 2029 metų.
Dalis naujųjų profesijų susijusios su tikėjimu technologiniu progresu, o jų pavadinimai skamba lyg pasiskolinti iš fantastikos kūrinių, tačiau tikėtina, kad jau 2029 metais turėsime skraidančių mašinų kūrėjus ar išmanių namų dizainerius.
Programuotojai turės išmanyti teisę, architektai – kompiuterinių žaidimų industriją, psichologai – kibernetinio saugumo veikimo principus ir pan. Tai patvirtina, kad jau dabar vystomas tarpdiscipliniškumas, skaitmeninimas bei informacinių technologijų integravimas visose studijų srityse yra teisingas universiteto pasirinkimas.
Ateityje algoritmų auditorius užtikrins, kad algoritmai, kurių pagrindu veikia dirbtinis intelektas, būtų etiški, nepažeistų įstatymų ir atitiktų organizacijos vertybes.
Mašinų asmenybių dizaineriai rūpinsis, kad aptarnaujami roboto padavėjo ar kalbėdami su virtualiu asistentu jaustumėmės lyg bendraudami su savo charakterį, unikalų balsą, kalbėseną ir asmenines savybes turinčiu žmogumi.
Ateities darbų ataskaitoje aiškiai išskiriamos 3 ateities verslams svarbiausios sritys – etika, saugumas ir technologinis progresas – kur, tikėtina, vyks daugiausia pokyčių ir susikurs unikalios, šiandien dar neegzistuojančios pareigybės.
Poreikis jaustis saugiai taip pat didės, tad bendrovėse atsiras mašinų rizikų valdymo pareigūnai, virtualios tapatybės saugotojai, o šalies saugumu rūpinsis kibernetinių atakų agentai. Šylant klimatui ir kylant vandens lygiui vandenynuose, potvynių architektai rūpinsis miestų saugumu.
Beje, robotai – ne visose srityse atima darbą iš žmogaus. Pvz., „Amazon“ turėjo atsisakyti dirbtinio intelekto sistemos vykdomos darbuotojų atrankos, paaiškėjus, jog ji nevienodai vertina ir diskriminuoja kai kuriuos kandidatus.