Alytaus mieste seniausios, pirmosios lietuviškos mokyklos tradicijas tęsianti Piliakalnio progimnazija – viena aktyviausių Dzūkijos sostinės mokymo įstaigų, dalyvaujančių tarptautinėse veiklose.
Piliakalnietės pedagogės tobulinasi naujausiuose seminaruose, mokymuose Anglijoje, Danijoje ir Portugalijoje, o grįžusios į Alytų įgyta patirtimi dalinasi su kolegomis. Dėl to progimnazijoje buvo surengtas renginys „Tarptautiniai projektai – erdvė tobulėjimui ir pokyčiams“.
Gerosios patirties sklaidai skirtame seminare patvirtinta, kad mokykla išskirtinė ne tik dėl to, kad yra vienintelė I Alytuje, tačiau ir švietimo įstaiga, kuri itin sėkmingai naudoja tarptautinius projektus kaip vieną iš bendrojo ugdymo mokymo metodų.
„Dalyvavimas „Erasmus+” programos tarptautiniuose projektuose puiki galimybė įtraukti progimnazijos bendruomenės narius bendrai veiklai įgyvendinant starteginius tikslus bei siekius. Projektai yra galimybė ne tik pritraukti lėšas ugdymo proceso tobulinimui, bet ir ugdyti mokinių kūrybiškumą, bendrąsias ir dalykines kompetencijas, įtraukti tėvus, stiprinti mokyklos įvaizdį”, – įsitikinusi Piliakalnio progimnazijos direktorė Regina Špukienė. Jos vadovaujama švietimo įstaiga šiuo metu įgyvendina net 3 „Erasmus+” programos projektus.
„Erasmus+” programos KA1 projektas „Tarptautiškumo tiltai” finišuos vasarį, o jo rezultatais bus naudingi progimnazijos bendruomenei. Vienas „Tarpautiškumo tiltų“ projekto uždavinių buvo progimnazijos tarptautiškumo stiprinimas. Šio siekio įgyvendinimui 2 progimnazijos pedagogės savaitei vyko į Portugaliją, kursus „Kaip mokykla gali tapti labiau tarptautiška?“.
Portugalijoje piliakalnietės mokėsi kaip organizuoti mokyklos tarptautiškumą, kaip tapti geromis tarptautinių veiklų koordinatorėms, kaip sėkmingai rašyti „Erasmus+“ strateginių partnerysčių ar mobilumo projektus, dalyvauti virtualiuose projektuose, kaip kūrybiškai naudoti portalo „eTwinning“ teikiamas galimybes bei projektinių veiklų integravimą į pamokinę veiklą. Progimnazijos pedagogės tobulino profesines užsienio kalbos kompetencijas, susipažino su kitos šalies kultūra, o įgyta patirtimi bei vertinga aktualia informacija dalinosi su kolegomis.
„Svarbiausias šio mobilumo rezultatas – surasti partneriai ir aptartos idėjos projektams, kurių nuo mokslo metų pradžios vykdome ir 2 naujus – „Erasmus+“ programos KA2 projektus „Matematikos jėga“ ir „Mūsų praeitis atspindi mūsų ateitį“, – džiaugiasi Piliakalnio progimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, „Erasmus+“ projektų „Tarpautiškumo tiltai“ ir „Matematikos jėga“ koordinatorė Rita Barysienė.
Įgyvendinant minėtus naujus projektus 50 mokinių ir 20 pedagogų turės galimybę išvykti į 7 Europos šalis. Tiek pat atstovų iš įvairių šalių šiais metais apsilankys progimnazijoje. Mokiniai, priimdami užsieniečius savo šeimose, patys gyvendami šeimose užsienyje, susipažins su kitų šalių kultūra, papročiais, bendraamžių kasdieniniu gyvenimu ir pomėgiais, su mokymosi ir darbo galimybėmis užsienyje, patobulins savo komunikacinius gebėjimus užsienio kalba, įgis draugų bei pasitikėjimo savimi.
Vienas iš didžiausių iššūkių mokytojų bendruomenei – tobulinti savo anglų kalbos žinias. „Šiuo tikslu surengėme 2 mokytojų mobilumo išvykas į 5 dienų trukmės integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo kursus Oksforde (Anglija)“, – vardija R. Špukienė. Kursų metu mokytojos tobulino anglų kalbos vartojimą, taip pat lankėsi mokykloje ir, stebėdamos pamokas, susipažino su integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo metodika ir jos panaudojimu.
Remiantis „Integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo/si bendrajame ugdyme aprašu“ ir bendraisiais LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ugdymo planais, nuo šių mokslo metų 5 klasės mokiniai turi integruotą anglų kalbos ir matematikos modulį „Matematikos grožis“. Mokymas vyksta anglų kalba taikant geimifikaciją (mokymą per žaidimą) ir interaktyvius web.2 įrankius. „Turime mokytojų, kurie nestokoja entuziazmo ir noro mokytis anglų kalbos savarankiškai ar lankydami kursus“, – pastebi R. Barysienė.
Strateginiam tikslui dėl mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų kryptingo kompetencijų tobulinimo, dirbant su specialiųjų poreikių, elgesio ir emocinių problemų turinčiais mokiniais, 4 pedagogės vyko į 4 dienų darbo stebėjimo veiklą Randers mieste Danijoje esančią „Firkløverskolen“ mokyklą. Joje mokosi specialiųjų poreikių ir aktyvumo bei dėmesio sutrikimų turintys vaikai.
Patirtis buvo naudinga – mokytojai galėjo susipažinti ar atnaujinti žinias, parenkant efektyvius darbo metodus valdant bei motyvuojant tokius mokinius. Praktikos metu įgytas žinias pedagogės perteikė kolegoms, parengė rekomendacijas darbui su spec. poreikių mokiniams, organizavo seminarą progimnazijoje bei miesto socialiniams pedagogams.
„Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose pedagogams atveria plačiausias erdves susipažinti su kitų šalių kolegų padarytais atradimais bei sėkmingos patirties pavyzdžiais, skatina kūrybiškai mąstyti bei daryti prasmingas įžvalgas, o Piliakalnio progimnazija, kaip organizacija, dalyvaudama projektuose, turi galimybę įnešti naujų idėjų į ugdymo procesą, taip pat garsėti tarptautiniame lygmenyje kaip organizacija, bei reprezentuoti Lietuvą ir savo miestą – Alytų“, – apibendrino R. Špukienė.