Prabėgo pirmasis mėnuo, kai Alytuje važiuojame naujaisiais miesto viešojo transporto mikroautobusais. Į Dzūkijos sostinės gatves po daugelio metų sugrįžo ir didieji keleiviniai autobusai. Atrodo, kad naujos kokybės, tačiau tos pačios bilieto kainos paslauga alytiškiams ir miesto svečiams tiko, o jeigu kas erzino, tai nebent … nepažįstami maršrutai, jų numeriai ir neretai, kur veža keleivius gerai nežinantys vairuotojai iš kitų miestų.
Šia proga – Alytausgidas.lt naujienų portalo parengtas interviu. Į klausimus atsako UAB „Kautra“ marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas.
– Mindaugai, koks būtų bendras jūsų pirmojo mėnesio vertinimas?
– Pirmas mėnuo, natūralu, buvo darbingas. Kaip ir kiekvienoje naujoje vietoje –
mokomės, sprendžiame klausimus.
Tiesa, manau ne mes turėtume savo darbą vertinti, o tai turėtų daryti keleiviai.
Kalbant apie darbo pradžią norime padėkoti alytiškiams už supratimą ir toleranciją mūsų darbo trūkumams.
Matome, kad situacija keičiasi, nes jei darbo pradžioje gana nemažai stotelių vakarais buvo užstatomos automobiliais tai dabar to jau mažiau. Taip bendruomenė prisideda prie patogesnio visuomeninio transporto kūrimo.
– Kurie maršrutai pasiteisino labiausia, veža daugiausia keleivių?
– Populiariausi šie maršrutai – 1, 1A, 3, 4, 6. Didieji autobusai veža keleivius į darbus gamyklose ir iš jų, jie per piką būna pilnutėliai.
– Dėl kurių maršrutų naudingumo ateityje abejotumėte, o jeigu ne uždarytumėte, tai juos keistumėte, koreguotumėte?
– Reikia suprasti, kad viešasis transportas yra socialinė paslauga ir jei ji reikalinga, kad ir mažesnei daliai miestiečių, juos reikia atvežti. Juk nenorime pasakyti moksleiviams ar senai močiutei, kad nenorime vežti jos, nes tai kainuoja daug.
– Kaip pasiteisino didesnių autobusų grįžimas į Alytaus miesto gatves?
– Jau dabar yra vykimo laikų, kuomet keleiviai vos telpa į didelius „Temsa” autobusus. Tam, kad miesto poreikiai būtų maksimaliai tenkinami, autobusų parką turi sudaryti mažos ir didesnės talpos autobusai. Keleivių srautas kinta priklausomai nuo metų laiko ar gamyklų darbo intensyvumo. Miestas turi būti pasiruošęs priimti įvairius keleivių srautų pokyčius.
– Tenka girdėti, kad kai kurie vairuotojai, kai jų paklausia keleiviai, nežino, ką atskyti. Ar tiesa, kad daug vairuotojų pradžioje buvo ne alytiškiai?
– Kol vairuotojų komanda alytiškiais neužpildyta, dirba ir vairuotojai iš Kauno, Prienų. Pasinaudodami proga kviečiame norinčius ir gerai nusiteikusius, o ypač vairuotojas prisijungti prie „Kautros“ komandos aptarnaujant Alytaus miesto maršrutus. Beje, įdomu, keli vairuotojai, atvykę iš Kauno, jau išreiškė norą pasilikti Alytuje – patiko ne tik darbas, bet ir pats miestas.
– Buvęs pagrindinis viešojo transporto rinkos dalyvis po jūsų atėjimo darbuotojų skaičių sumažino perpus (paskutiniais mėnesiais atleisti 23 darbuotojai), be jo Alytaus miesto viešojo transporto sektoriuje dar dirbo 14 įmonių. Kiek ir kada vairuotojų pas jus atėjo iš ankstesnių miesto vežėjų?
– Šiuo metu mūsų įmonėje dirba 21 vairuotojas, anksčiau keleivius mieste vežęs dirbdamas kitoje įmonėje. Vadinasi jei neateina dirbti tai nelabai galime ir kalbėti apie darbo praradimą. Bet kuriuo atveju – vis dar kviečiame autobusų vairuotojus ir vairuotojas dirbti mūsų įmonėje.
– Kaip manote, kas kitiems vietiniams vairuotojams, daug metų vežusiems alytiškius, trukdo gauti darbą pas naują vežėją?
– Gali būti, kad žmonės neteisingai suvokia darbą „Kautroje”. Pas mus prieš kiekvieną pamainą reikia pasitikrinti sveikatos tinkamumą. „Kautroje” negalima vairuoti autobuso su sportinėmis kelnėmis ar šortais, reikia vilkėti uniformą. Įmonėje aiškiai atskirti asmeniniai pinigai nuo įmonės pinigų už parduotus bilietus. Tai yra paprasta tvarka, kurios normalu, kad reikia laikytis. Kitokių trukdžių nėra, visuomet laukiame norinčių prisijungti prie komandos ir dirbti naujais autobusais Alytaus mieste.
– Kada Alytuje sulauksime pirmosios stotelės su švieslente, per kiek laiko ir kur bus įrengtos visos?
– Planuojame, kad elektroninės švieslentės miesto stotelėse atsiras kovo mėnesį. Septyniose stotelėse įrengsime devynias švieslentes. Intensyviausiose „Sodros” stotelėse bus įrengta po dvi. Viskas pagal skelbtą konkursą ir numatytas sąlygas sutartyje.
Nr. | Stotelės pavadinimas | Kryptis | Vienpusė/dviguba |
1 | Kalniškės g. | Link centro | Vienpusė |
2 | I Alytaus aikštė | Link centro | Vienpusė |
3 | Poliklinika | Link stoties | Vienpusė |
4 | Poliklinika | Link centro | Vienpusė |
5 | „Volungė“ | Link pieninės | Vienpusė |
6 ir 7 | „Sodra“ | Prie „Sodros“ | Dviguba |
8 ir 9 | „Sodra“ |
| Dviguba |
– Kada numatoma elektroninių bilietų veikimo pradžia Alytuje?
– Mūsų techninis partneris UAB „DuTrys” intensyviai dirba prie elektroninių bilietų integracijos. Tikimės, kad keleiviai galės patogiai ir moderniai atsiskaityti už keliones jau šį balandį.
– Važiavimo kaina. Ar atlikus investicijas ji liks 60 eurocentų už pilną bilietą?
– Važiavimo kainą nustato ir tvirtina Alytaus miesto savivaldybės taryba. Savivaldybė sprendžia, ar didinti kainą keleiviams ir mažiau skirti lėšų dotacijoms, ar skirti daugiau dotacijų ir mažinti kainą keleiviui. „Kautra” kainodarai neturi jokios įtakos. Mes šiuo atveju keleivius vežame pagal miesto nustatytą kainą.
– „Kautra“ veža ne tik mieste, valdote Alytraus autobusų stotį. Iš jos keleivius renka ir „Žalgirio ekspresas“. Kaip manote, kodėl jis toks populiarus Dzūkijoje – Alytuje, Druskininkuose?
– Labai džiugu, kad dzūkų tarpe yra labai daug „Žalgirio” fanų. Smagu, kad kiekvieno „Žalgirio ekspreso” metu iš Alytaus bei Druskininkų vyksta po vieną didelį autobusą. Tikimės, į sezono pabaigą fanų daugės.
– Remiate Kauno „Žalgirį“. Galbūt jau turite ar esate numatę paramos, bendradarbiavimo projektų ir Dzūkijoje?
– Smagu, kad galime prisidėti – praeitais metais komandai suteikėme visiškai naują „Temsa Marathon“ autobusą. Vežame ne tik „Žalgirį“, bet ir Lietuvos krepšinio rinktinės krepšininkus, „Trakų” futbolo klubą. Niekada negali žinoti, galbūt turėsime ir panašių projektų Alytuje.
– Kokių dar gerų naujienų galime laukti Alytuje?
– Mes ir Alytaus miesto savivaldybė sulaukiame daug prašymų važiuoti dažniau arba įvesti dar daugiau maršrutų. Jau balandžio mėnesį keleiviai atsiskaitydami už kelionę elektroniniu bilietu galės vieną kartą persėsti į kitą autobusą ir už tą pačią kainą pasiekti savo tikslą dviem autobusais su persėdimu. Tokia persėdimo galimybė padvigubins pasiekiamumo ir dažnumo galimybes.
(function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(d.getElementById(id))return;js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=’https://embed.playbuzz.com/sdk.js’;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}(document,’script’,’playbuzz-sdk’));