Alytaus mieste lapkričio 21 dieną streikavo Putinų gimnazija.
Dzūkijos mokykla, planavusi streikuoti nuo lapkričio 19 d., streikavo vieną dieną, o mokytojai į klases grįžo 20 dieną.
Lapkričio 22 d. dar streikuos Jotvingių gimnazijos mokytojai, o lapkričio 23 dieną – Panemunės progimnazija ir Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija.
Kaip Alytausgidas.lt naujienų portalą informavo Alytaus miesto savivaldybė, streikuojančių mokytojų skaičius pasikeitė A. Ramanausko-Vanago gimnazijoje, kur vietoj 67 mokytojų streikuos 57. Prie streiko nesijungs socialiniai pedagogai ir kiti darbuotojai.
Mūsų portalo žiniomis, prie streiko ketino jungtis ir Dainavos, „Volungės“ progimnazijos ir Vidzgirio pagrindinė mokykla. Kaip Alytausgidas.lt informavo Vidzgirio mokyklos profesinės sąjungos vadovė Marytė Narmontienė, mokytojų streikas buvo planuojamas, tačiau apsispręsta susilaikyti.
Pasak M. Narmontienės, mokytojų ir mokyklos vadovybės dialogas vyksta, o tarp pedagogų populiarėja profesinės sąjungos. Mokytojams išsiaiškinus, kad esant profesinių sąjungų nariais, jiems atlygis būtų skaičiuojamas ir streikų metu, profsąjungų narių skaičius Alytuje auga.
Viena iš profesinių sąjungų su Lietuvos mokytojų sąjūdžio šiandien išplatino pareiškimą, kuris buvo adresuotas ir Lietuvos Respublikos ministrui pirmininkui bei LR švietimo ir mokslo ministrei. Pareiškime pažymima, kad švietimo įstaigose susidariusi situacija įvedant naują mokyklų finansavimo ir mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos modelį yra sudėtinga, o „streiko samprata yra diskredituota ir supainiojama su nepaklusnumo ar boikoto (angl. boycott) sąvoka“.
Keičiant susidariusią situaciją, Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ su mokytojų sąjūdžiu siūlo nedelsiant spręsti šiuos klausimus:
• Atstatyti ikikrizinį švietimo darbuotojų darbo užmokestį, atsižvelgiant į nuoseklų MMA didėjimą, infliaciją, BVP augimą.
• Etatą turi sudaryti 36 savaitinės valandos iš kurių ne daugiau kaip 18 valandų turi sudaryti kontaktinės valandos.
• Įtraukti į darbo užmokesčio kėlimo programą pagalbos mokytojui specialistus.
• Mažinti vaikų skaičių klasėse: bendrojo ugdymo mokyklų 1-4 klasėse – iki 20, 5-12 klasėse – iki 26 mokinių.
• Antros „kišenės“ valandas pagrįsti ir suvienodinti, priklausomai nuo mokytojo dėstomo dalyko.
• Pakartotinai peržvelgti mokytojo pildomų dokumentų, ataskaitų, lentelių ir pan., būtinumą ir kiekį.Steikuojančių mokytojų Alytaus sumažėjo, tačiau profesinių sąjungų narių skaičius auga