Alytaus Piliakalnio progimnazijos mokytojai randa pačių įvairiausių formų, kaip mokiniams parodyti mokslo žavesį ir naudą. Viena mokymo formų – matematiniai projektai. Teigiama, kad jie motyvuoja mokinius suprasti matematiką naudojant realaus pasaulio kontekstą.
Piliakalnio progimnazijos bendruomenė nuo rugsėjo mėnesio pradėjo įgyvendinti 2 metų trukmės „Erasmus+” programos mokinių mainų projektą „Matematikos jėga”, kurio tikslas skatinti mokinius domėtis matematika, ugdyti loginio mąstymo gebėjimus, pagerinti matematikos ugdymo pasiekimus, parodyti matematikos svarbą ir būtinumą kasdieniniame gyvenime. Projektas skirtas 5-8 klasių mokiniams.
Projektą koordinuoja Lenkijos Pilos pagrindinė mokykla. Su šia mokykla jau esame įgyvendinę 2 tarptautinius projektus. Projekto partneriai dar yra Italijos, Portugalijos ir Turkijos mokyklos. Šiuo metu mūsų progimnazijos projekto komanda kuria projekto logotipą, mokosi matematinių terminų partnerių kalbomis, domisi partnerių šalių istorija, kultūra, papročiais. Jau pradėjome ruoštis vizitui į Italiją. Italijoje vyks projektas „Europa skaičiais". Ten skaičių kalba pristatysime Lietuvą, Alytų, progimnaziją bei save. Gegužės mėnesį, kai visi susitiksime Alytuje, vykdysime projekto „Matematika virtuvėje” įvairias užduotis.
Kitose šalyse įsijungsime į projektų „Matematikos grožis – simetrija ir asimetrija”, „Nėra muzikos be matematikos”, „Auksinio pjūvio paslaptis arba dieviškoji proporcija”, „Matematika atostogų metu” veiklas. Į kiekvieną partnerių susitikimą vyks 5 mokiniai ir 2 mokytojai.
Projekto metu daug įvairių užduočių atliksime aktyviai bendradarbiaujant su partneriais programos „eTwinning” platformoje, projekto svetainėje bei socialiniuose tinkluose. Mokiniai su nekantrumu laukia vizitų pas partnerius, kur ne tik susipažins jų šalies kultūra, tradicijomis, kultūra, bet ir varžysis įvairiuose matematiniuose kokursuose, viktorinose, atliks diagnostinius testus, spręs uždavinius, galvosūkius, varžysis dėl matematikos karaliaus ir karalienės titulo.
Projektą įgyvendinsime naudojant šiuolaikines prezentacijų kūrimo programas, bus parengti projekto vertinimo įrankiai, kuriais bus matuojama viso projekto pridėtinė vertė, įtaka ir nauda mokinių pasiekimams. Mokiniai sukurs projekto logotipą, himną, matematinį stalo žaidimą, kalendorių, matematine tema atvirukus Kalėdų, Naujų metų ir Vėlykų proga, matematinių sąvokų žodynėlį anglų ir šalių partnerių kalba.
Mokytojai, dirbdami projekte, turės galimybę dalytis matematikos mokymo gerosios patirties pavyzdžiais, mokytis iš kolegų, tobulinti anglų kalbos įgūdžius. Matematika, kaip mokomasis dalykas, retą mokinį palieka abejingu. Vieni ja žavisi ir įžvelgia joje ypatingą prasmę ir grožį, kiti jos nekenčia, dejuoja, kad ji sunki, neįveikiama. O matematikos mokytojai dažnai išgirsta gana sudėtingą klausimą – kodėl aš turiu mokytis matematikos?
Tad, kodėl mes mokome ir mokomės matematikos? Paul Ernest (2010) Exeter universiteto matematikos edukologijos profesorius pasiūlė tris pagrindines priežastis (ir papildomas priežastis), parodančias matematikos reikalingumą:
o Matematika kaip funkcinis skaičiavimas. Tai pagrindinis ir minimalus reikalavimas, reiškiantis galimybę matematikos ir skaičiavimo įgūdžius panaudoti sėkmingai įsidarbinant ir veikiant visuomenėje.
o Matematika reikalinga, sprendžiant praktinius, su darbu susijusius klausimus, ypač pramonės srityje. Tai nėra būtina visiems, nes problemos skiriasi dėl profesijų skirtingumo.
o Pažangios specializuotos matematikos žinios reikalingos matematikos dalyko specialistams mokyklose ar universitetuose.
o Matematika yra kultūros dalis ir ji atlieka svarbią rolę istorijoje, mene ir bendrai visų visuomenių gyvenimuose. Socialinė ir asmeninė matematika lyginant su „būtina“ ar „privaloma“ matematika, yra labiau susijusi su asmenine, kultūrine ir socialine prasmėmis.
Projekto koordinatorė matematikos mokytoja metodininkė Rita Barysienė.
Projekto veikla yra finansuojama iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos