Alytaus rajono savivaldybės darbuotojai į darbą vyko neįprastai. Automobilį pakeitę dviračiu, paspirtuku ar atkeliavę pėsčiomis, taip prisijungė prie Europos judumo savaitės. Renginiai šiai savaitei paminėti vyko visose rajono seniūnijose.
Rajono meras Algirdas Vrubliauskas sveikino darbuotojų iniciatyvą rinktis alternatyvų į darbą keliavimo būdą. „Džiaugiuosi, kad savivaldybės administracijos darbuotojai nusprendė į darbą atvykti neįprastai. Esant tokiam puikiam orui smagiau keliauti pėsčiomis, dviračiu, stebint gražią, rudenėjančią aplinką“, – sakė A. Vrubliauskas, ketinęs į darbą atvykti vietinio susisiekimo transportu. Tačiau šios idėjos merui teko atsisakyti dėl ankstyvaus susitikimo su rajono bibliotekininkais.
12 darbuotojų į darbą mynė dviračių pedalus. Į darbą dviračiu atvažiavęs savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Virgilijus Pranskevičius teigė, kad kelionė jo neišvargino, jis jaučiasi puikiai.
Į darbą dviračiu atriedėjo ir mero patarėjas Ramūnas Bielevičius, kuris svajoja įsigyti elektromobilį. Pasak patarėjo, Alytaus rajone registruoti 8 elektromobiliai, svarstoma ir apie elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimą rajone.
Prie Alytaus rajono savivaldybės darbuotojų rinktis alternatyvų į darbą atvykimo būdą prisijungė savivaldybės administraciniame pastate įsikūrusių įstaigų: valstybės vaikų teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos, Alytaus šeimos pagalbos centro, Alytaus rajono kultūros centro, darbuotojai.
Kiek neįprastai atrodė ir Alytaus rajono savivaldybės vidinis kiemas. Dažniausia užpildytas savivaldybės darbuotojų automobilių, rugsėjo 21-ąją jis buvo tuščias.
Alytaus rajono savivaldybės informacija
Alternatyvios transporto priemonės skatina aktyvesnį gyvenimo būdą, mažina oro taršą ir triukšmą, prisideda prie eismo saugumo gerinimo.
Oro taršos duomenys, kuriuos kasdien fiksuoja Aplinkos apsaugos agentūra, kelia nerimą. Būna dienų, kai didžiuosiuose miestuose tarša kietosiomis dalelėmis būna kone dvigubai didesnė, nei nustatyta ribinė vertė. Keleiviniai bei krovininiai automobiliai, kitos transporto priemonės į aplinką išmeta per 25 proc. viso Lietuvoje išmetamo smulkiųjų kietųjų dalelių kiekio. Lietuvai, kaip ir kitoms ES valstybėms, yra nustatyti oro taršos sumažinimo tikslai. Didžiausią rūpestį kelia tarša azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis. Per 2005-2016 metus tarša azoto oksidais sumažėjo 13 proc., tačiau per pora ateinančių metų ją reikia sumažinti dar 35 procentais. Tarptautinę dieną be automobilio stabtelėkime ir pamąstykime, ar nevertėtų dažniau rinktis sveikesnį, taupesnį ir švaresnį alternatyvų keliavimo būdą.