Vienoje Varėnos rajono gyvenvietėje vyko kvapą gniaužianti drama: prie vieno iš daugiabučių skubėjo ugniagesių gelbėtojų, policijos ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos pajėgos.
Nerimą keliantis skambutis Bendrajame pagalbos centre (BPC) buvo gautas 18 val. 45 min. Nors paskambinęs vyras buvo labai nekalbus ir ne iš karto pasakė, kas atsitiko, BPC operatorius neskubėjo padėti ragelio – tarsi jautė, jog tai ne šiaip sau trukdantis skambutis.
Net ir po to, kai skambinantis žmogus išdrįso prisipažinti apie norą pasitraukti iš gyvenimo, pokalbis buvo sunkus: skambinantysis nesakė savo adreso, pavardės, buvo prislėgtas, nekalbus. Skubios pagalbos skambučių operatoriui, dirbančiam BPC mažiau nei metus, teko greitai įvertinti situaciją ir pasitelkti visas psichologines žinias.
Bandydamas užmegzti su skambinančiu vyru kontaktą, tuo pat metu jis stengėsi nustatyti jo buvimo vietą. Laimei, pranešėjo mobilusis telefonas turėjo AML (Advanced Mobile Location) funkciją. Praėjus 30 sekundžių nuo pokalbio pradžios, į Bendrąjį pagalbos centrą atėjo paties telefono siunčiamos savo buvimo vietos koordinatės. Jos buvo pakankamai tikslios ir rodė ne tik konkrečią gyvenvietę, gatvę, bet ir namą.
Kol operatorius stengėsi tęsti pokalbį su skambinančiu žmogumi, jo kolegos bendravo su konkrečiomis pagalbos tarnybomis: tikslino adresą, rūpinosi, kad būtų atvežta gelbėjimo oro pagalvė.
Pirmosios pagalbos tarnybos į įvykio vietą atvyko nuo pokalbio pradžios praėjus 13 minučių. Vyras, nors telefonu vis dar bendravo su Bendrojo pagalbos centro operatoriumi, buvo persisvėręs per ketvirtojo aukšto langą. Prireikė dar beveik 10 minučių, kol Bendrojo pagalbos centro operatoriaus, pagalbos tarnybų ir pažįstamų įkalbinėjamas žmogus sutiko atidaryti savo buto duris.
Po medikų apžiūros 49 metų vyras buvo išvežtas į ligoninę.
Nuo 2016 metų pabaigos Lietuvoje veikianti pažangi skambinančiojo vietos nustatymo sistema AML padėjo išgelbėti jau ne vieną gyvybę.