13 c Alytus
Trečiadienis, Rugpjūčio 21d.
Sveikata
2018 Liepos 23d.
0

Suaugusiųjų fizinio aktyvumo piramidė – kokia ji? (SPECIALISTŲ PATARIMAI)

titleNuotraukų galerija

Gausių mokslinių tyrimų duomenys rodo, kad visame pasaulyje dauguma suaugusiųjų ir vaikų yra nepakankamai fiziškai aktyvūs ir fizinio aktyvumo lygis toliau laipsniškai mažėja visose amžiaus grupėse.

Per pastaruosius 50 metų gerokai sumažėjo fizinio aktyvumo darbe, vis daugiau sėdime. Taip pat pasikeitė laisvalaikio pobūdis – tapo pasyvesnis. Vis daugiau laiko praleidžiame sėdėdami prie televizoriaus, žaisdami kompiuterinius žaidimus, „maigydami“ savo mobilųjį telefoną ar tiesiog naršydami internete.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus specialistai, vadovaudamiesi kitų valstybių pasiekimais bei patirtimi ir konsultuodamiesi su kitų institucijų specialistais, parengė fizinio aktyvumo piramidę, skirtą suaugusiems asmenims (16–65 metų). Čia labai trumpai ir vaizdžiai pateiktos bendrosios fizinio aktyvumo rekomendacijos praktinių pavyzdžių pavidalu, kaip mankštintis, kad būtų pasiektas rekomenduojamas fizinio aktyvumo lygis.

Tai - jau antra fizinio aktyvumo piramidė. Daugiau kaip prieš pora mėnesių mitybos ir fizinio aktyvumo specialistai parengė fizinio aktyvumo piramidę, skirtą vaikams ir paaugliams (6–17 metų). Visuomenės sveikatos specialistai primena, kad fizinis aktyvumas yra puiki prevencijos priemonė, padedanti užkirsti kelią lėtinėms neinfekcinėms ligoms: širdies ir kraujagyslių susirgimams, 2-ojo tipo cukriniam diabetui, nutukimui, osteoporozei ir net kai kurioms vėžio rūšims. O teigiama fizinio aktyvumo patirtis vaikystėje padeda sukurti tvirtus sveiko ir produktyvaus gyvenimo ateityje pagrindus.

Remigijus Zumeras

Fotogalerija


Komentarai

0
Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!
traffix.lt

Šią savaitę Dzūkijoje

  • J. JONUŠKOS ATMINIMO TURNYRAS
  • Baltijos keliu
  • Koncertas ALYTAUS ROKO PANORAMA