4 c Alytus
Antradienis, Rugsėjo 25d.
Laisvalaikis ir kultūraAktualijos
2018 Liepos 11d.
0

Specialistai pataria: 10 svarbiausių dalykų, prireiksiančių žygyje

titleNemuno kilpomų kraštovaizdis Dzūkijoje

Žygis Alytaus pašonėje esančiomis Nemuno kilpomis - liepos 14 dieną. Dalyvių laukia 5 skirtingi maršrutai: pradedančiųjų (15 km), sveikatingumo (25 km), turistų (25 km), harmonijos (45 km), ištvermės (70 km).

10 dalykų, kurių prireiks šiame ar kitame žygyje.

Kuprinė

Jeigu žygio metu prognozuojamas lietingas oras, rinkitės kuprinę su integruota apsauga nuo drėgmės. Jei jos nėra, galima įsigyti specialią kuprinės apsaugą nuo lietaus. Kitu atveju svarbiausius daiktus (pinigus, dokumentus ir pan.) įdėkite į įmautę ar sandarų maišelį. Jeigu žygio metu prognozuojamas karštas oras, rinkitės kuprinę, kuri nugaroje turi tinklelį. Tai stipriai sumažina prakaitavimą ir tikimybę, kad žygeivį perpūs vėjas.

Drabužiai

Drabužiams galioja ta pati taisyklė dėl oro. Jeigu prognozuojamas šaltas ir lietingas oras, į kuprinę įsidėkite kelnes, striukę arba skraistę, apsaugančią nuo lietaus. Pradedantys žygeiviai dažnai daro klaidą apsirengdami per šiltai arba pasiimdami per daug drabužių. Jeigu lauke karšta, pasirūpinkite marškinėliais trumpomis rankovėmis, tačiau nepamirškite ir šiltesnių apdarų tuo atveju, jeigu žygiuoti reikėtų naktį.

Avalynė

Rinkitės patogią, jau išbandytą ir pranešiotą avalynę. Jeigu einate mišku ar akmeninga vietove, batų padas turėtų būti kietesnis. Geriausia avėti batus aukštesniais aulais – jie gali apsaugoti čiurnas nuo patempimo. Specialiai žygiams sukurtos kojinės apsaugos pėdas nuo nutrynimo.

Užkandžiai

Žygiuojant didesnius atstumus organizmas išeikvoja daug energijos, tad svarbu pasirūpinti tinkamais užkandžiais. „Riebus, ilgai virškinamas maistas organizmą apsunkins. Užkandžiams puikiai tinka džiovinti vaisiai, riešutai, įvairūs batonėliai.

Apsauga nuo saulės

Jeigu žygis trunka ilgai ir jo metu plieskia saulė, būtina pasirūpinti ir stipriausia apsauga nuo saulės. Apsaugančiu nuo saulės kremu išsitepti reikia ne tik veidą, kaklą, kojas, tačiau ir ausų spenelius bei plaštakas. Jų apsauga nuo saulės itin svarbi, jeigu žygiuojate su lazdomis.

Nešiojamasis įkroviklis

Jei mobiliojo ryšio prietaisas išsikraus, nešiojamasis įkroviklis neleis jums likti be ryšio.

Skysčiai

Jeigu žygio metu lauke karšta, per valandą reikėtų išgerti 0,5–1 l nesaldžių gėrimų, kadangi prakaituodami netenkame daug skysčių. Galite pasirūpinti ir elektrolitų tabletėmis.

Vaistinėlė

Rekomenduojama pasiimti pleistrų, jei ant pėdų susidarytų pūslės, medikamentų nuo skausmo, elastinio binto.

Žibintuvėlis

Jeigu sutemus tektų žygiuoti neapšviestu keliu, žibintuvėlis tikrai pravers. Rekomenduojama rinktis prožektorių – ciklopą, kurį galima užsidėti ant galvos. Taip rankos lieka laisvos.

Žemėlapis

Daugelis naudojasi žemėlapiais mobiliajame telefone, tačiau žygio metu galite atsidurti ne ryšio zonoje arba telefono baterija gali išsikrauti. Tad papildomai reikėtų įsidėti ir popierinį žemėlapį, geriausia – įlaminuotą.


Komentarai

0
Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!

Naujausios žinios

Šią savaitę Dzūkijoje

  • Ansamblis „Lietuva“ pristato unikalų projektą su folkroko grupe „Žalvarinis“
  • Grybų šventė 2018