Lietuva mini sveikatą stiprinančių mokyklų veiklos 25-metį. Šis jubiliejus mokykloms yra svarbus tuo, kad pažymi sveikatą stiprinančių mokyklų nuolatinį sveikatinimo veiklų tęstinumą, atsinaujinimą ir skiriamą ypatingą dėmesį mokyklų bendruomenių fizinei, psichinei ir socialinei sveikatai.
Sveikatą stiprinančios mokyklos idėją 1992 m. pradėjo puoselėti Europos taryba, Europos komisija, pasaulio sveikatos organizacijos Europos regiono biuras ir padėjo pamatus Europos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklui, o 1993 m. Lietuva buvo oficialiai priimta į šį tinklą ir 10 bendrojo lavinimo mokyklų tapo Europos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo narėmis bei pradėjo dalyvauti projekte „Sveika mokykla“. Sveikatą stiprinančios mokyklos idėja greitai apskriejo šalį ir netrukus prie pirmųjų mokyklų prisijungė dar keletas, o po metų kitų prie tinklo jungėsi jau dešimtimis. Šiandien tokių mokyklų turime 445. Šis skaičius nuolat didėja, tačiau ne taip sparčiai, kaip norėtųsi, nes mokyklų statusas taip pat keičiasi dėl savivaldybėse vykdomų švietimo sistemos reorganizacijų. Apžvelgiant sveikatą stiprinančių mokyklų per 25-erius metus nueitą kelią, galima drąsiai sakyti, kad tos mokyklų bendruomenės, kurios nuolat vykdė sveikatinimo veiklas, kartu išsiugdė ir poreikį šioms veikloms. Įsitraukęs į sveikatą stiprinančių mokyklų veiklą Alytaus lopšelis-darželis „Pušynėlis“ taip pat džiaugiasi pagerėjusia darželio aplinka: sukurta nauja sportine baze, sveikatai palankiomis edukacinėmis erdvėmis, bendruomenės narių šiltais ir draugiškais santykiais, kuriais rūpinasi darželio direktorė bei sveikatos specialistė. Lopšelio-darželio „Pušynėlis“ bendruomenė jau nuo šių metų pradžios įsitraukė į sveikatai palankaus maitinimo programą, stengiasi vaikų mityboje naudoti daugiau vaisių, daržovių ir visagrūdžių produktų. Įstaigos kolektyvas tikisi, kad bendradarbiaudami su tėveliais pakeis požiūrį į sveiką mitybą, fizinį aktyvumą ir sportą. Sukurtomis edukacinėmis erdvėmis bei gera fizine, emocine sveikata džiaugiasi ir Alytaus lopšelis-darželis „Vyturėlis“. Pasak Jurgitos Almonaitienės, ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, šioje įstaigoje svarbiausias asmuo – vaikas, kuriam sudarytos sąlygos augti, kurti, tobulėti, išreikšti save. Alytaus r. Butrimonių gimnazija didžiuojasi sukurta harmoninga ugdymosi aplinka, kuri daro didelę įtaką ugdytinių dvasinei brandai ir sveikatingumo ugdymui. Gimnazijos administracija džiaugiasi puikiais mokytojais, kurie rūpinasi ne tik vaikų ugdymu, bet ir jų sveikata, siekia išugdyti savarankiškus ir gebančius rinktis sveikesnį gyvenimo būdą vaikus. Šios ir kitos mokymo įstaigos pasiekė tokių rezultatų, kad jau ne pedagogai, o mokiniai siūlo tobulinti ir gerinti mokyklos fizinę aplinką, rinktis sveikesnį maistą, daugiau dėmesio skirti fiziniam aktyvumui. Taip pat šios mokyklos noriai dalijasi gerąja patirtimi ir paprašytos papasakoti apie save, savo mokyklą, atskleidžia vykdomų veiklų įvairovę. Tad trumpai apžvelgsime, kuo gyvena sveikatą stiprinančios mokyklos.