Lietuvoje atlikto tyrimo duomenimis, šalies gyventojai per parą prie įvairių komunikacijos kanalų (TV, spauda, radijas, internetas) vidutiniškai praleidžia kone darbo dienai prilygstantį laiką – 7 val. 27 min. Kiekvieną dieną naudojamasi daugiau kaip trimis kanalais, o beveik trečdalis gyventojų naudojasi keletu iš jų vienu metu.
Daugiausia gyventojų per parą pasiekė televizija (83,6 proc.) ir internetas (67,9 proc.). Apklausos duomenimis, trečioje vietoje – radijas (49,1 proc.), ketvirtoje – spauda (22,7 proc.). Daugiau kaip pusė gyventojų (55,3 proc.) sekdami žiniasklaidą naudojasi kompiuteriu, 38,7 proc. – mobiliuoju telefonu, o 10,5 proc. – per planšetinį kompiuterį. Stiprėja tendencija naudotis keliomis medijomis vienu metu, taip elgiasi beveik trečdalis gyventojų (29 proc.), ypatingai tai būdinga jaunesnių amžiaus grupių atstovams – kelis žiniasklaidos kanalus vienu metu naudoja 36 proc.
TV
TV programas žiūrinčių žmonių skaičius nemažėjo, o laiko prie TV ekrano trukmė toliau augo. Vaikų prie televizijos ekranų per dieną praleidžia vidutiniškai 2 val. ir 3 minutes, suaugusieji – po 4 val. ir 17 min. ir tai yra daugiau negu ankstesniais metais. Iš Dzūkijos sostinės rodo Alytaus regioninė televizija (Dzūkijos TV), televizijos reportažų turinį periodiškai kuria ir Danielius.net, Alytausgidas.lt portalai. Alytuje rengiamos ir tiesioginės transliacijos, jas daugiausia vykdo LRT TV, Dzūkijos TV, „3A studija”, mūsų portalas ir respublikiniai sporto kanalai. Mieste veikia LRT TV korespondentų punktas. Videoreportažai, laidos iš Dzūkijos krašto rengiami ir „Lietuvos ryto”, LNK (BTV, „Info TV”, TV3 televizijoms.
INTERNETAS
Labiausiai augo interneto dienos auditorija – nuo 60 iki 70 proc. Ši tendencija turėtų išlikti ir artimiausiu metu – augs Lietuvos gyventojų dalis, kuriems internetas yra kasdienė žiniasklaida, labiausiai tai bus pastebima vidutinio ir vyresnio amžiaus grupėse, nes jaunimo naudojimasis internetu jau ir taip yra tapęs kasdienybe. Bendrieji Lietuvos interneto skvarbos rodikliai (bendra mėnesio auditorija) taip pat auga. Jaunimo amžiaus grupėje tarp 15 ir 29 m. interneto pasiekimas beveik nekinta ir siekia 93 proc. 30-49 m. amžiaus grupėje dienos pasiekimas auga daugiausiai – nuo 75 proc. iki 82 proc. Interneto dienos auditorijos augimas pastebimas ir vyriausioje 50-74 m. amžiaus grupėje (nuo 40 proc. 2016 metais iki 45 proc. 2017 metais). Interneto žinių portalų, svetainių, skirtų Alytui, Dzūkijai, kasmet daugėja. Daugėja ir dabartinių nacionalinių ar tapti respublikiniais siekiančių portalų mėginimai aprėpti regionus, tačiau, vietiniai portalai kol kas yra prieinamesni skaitytojams.
RADIJAS
Kasdien radijo klausosi apie 70 proc. 16-74 m. amžiaus Lietuvos gyventojų. Pernai radijo klausymosi laikas išaugo 16 procentų: 2017 m. gyventojas per dieną radijo klausėsi vidutiniškai 2 val. 54 min. Iš Dzūkijos transliuoja Alytaus radijas (FM99). Reportažus iš Alytaus rengia ir LRT radijas. FM bangomis Alytuje galima klausytis daugelio respublikinių Lietuvos radijų, o tarp jų – ir naujausią siųstuvą įsirengusio „Power hit radio“.
SPAUDA
Bent vieną periodinio leidinio numerį pernai skaitė 74 proc. 15-74 m. Lietuvos gyventojų. Lojalių skaitytojų (vidutinė auditorija) – 62 proc. Savaitraščiai, kaip ir ankstesniais metais, išlieka daugiausiai auditorijos pasiekiančia periodikos forma, kurios bendra auditorija 2017 metais siekė 60 proc. Popieriniu formatu išlieka tie spaudos leidiniai, kurie randa optimalų verslo modelį, kaip apjungti spausdintą leidinį ir internetinę jo versiją, taip pat pateikiantys išskirtinį, kokybišką, analitinį turinį, pritaikytą nišinei auditorijai. Dienraščių bendra auditorija pernai buvo 33 proc. Mėnesinių ir retesnio periodiškumo leidinių auditorija per metus liko stabili. Lietuvos gyventojai laikraščius skaitė vidutiniškai 12 minučių per dieną, žurnalus – vidutiniškai 13 minučių per dieną, šie skaičiai per metus beveik nepakito. Dienraščių Alytuje nebelikę, tačiau laikraščių yra. Giliausias tradicijas turi 3 kartus per savaitę leidžiamos „Alytaus naujienos“, dusyk per savaitę pasirodo „Alio Alytus“, kartą – „Dainavos žodis“, 2 kartus per metus leidžiamas kultūrinis almanachas „Dainava“. Punktą Alytuje turi „Lietuvos rytas“.
SOCIALINIAI TINKLAI
Populiariausios veiklos internete – naudojimasis paieškos sistemomis, naujienų skaitymas, vaizdo įrašų žiūrėjimas, elektroninis paštas bei informacijos apie prekes ir paslaugas paieška. Socialiniais tinklais 2017 metais kasdien naudojosi 45 proc. Lietuvos gyventojų (6 proc. punktais daugiau nei 2016 m.). Didžiausia dalis socialinių tinklų vartotojų koncentruojasi jaunimo grupėje (15-29 m.) – 89 proc. šio amžiaus atstovų kasdien lankėsi socialinėje erdvėje. Vidutinio amžiaus grupėje kasdien naudojasi kas antras, o 50-74 m. amžiaus grupėje vos daugiau dešimtadalio (13 proc.). Jau kelerius metus pastebima tendencija, kad kasmet auga žmonių dalis, kurie prie interneto jungiasi per išmanųjį telefoną. Tokių 2017 metais buvo 64 proc. Prognozuojama, kad ateinančiais metais naudojimasis internetu per išmaniuosius aplenks nešiojamuosius kompiuterius. Tyrimą atliko „Kantar TNS“. Jo duomenimis, 42 proc. Lietuvos gyventojų teigia perkantys internete. Daugiausia perkančiųjų internete – tarp 15-29 m. amžiaus gyventojų (67 proc.), didžiausias augimas pastebimas 30-49 m. grupėje (nuo 47 proc. iki 55 proc.). Dažniausiai internetu perkama bilietai į renginius, drabužiai ir batai, kosmetika ir parfumerija, buitinė, elektroninė technika bei lėktuvo bilietai. Didžiausias reguliarių naudotojų augimas 2017 metais matomas „Instagram", „Pinterest" ir „LinkedIn" socialiniuose tinkluose. „Facebook" (97 proc. soc. tinklų naudotojų) ir „Youtube" (94 proc.) naudotojų skaičius per metus nepakito ir jie išlieka populiariausi socialiniai tinklai Lietuvoje.
Prisijunkite prie Alytausgidas.lt skaitytojų, sekėjų bendruomenės:
www.facebook.com/alytausgidas.lt
Mūsų portalo Youtube kanalą nemokamai prenumeruokite
www.youtube.com/alytausgidastv
Nemokamus skelbimus skelbkite