Naudoto automobilio pirkimas – dažnai ilgas ir varginantis procesas, ypatingai, jei pirkėjas leidžiasi į jo paieškas tiksliai neįsivardijęs, kokio automobilio jam reikia.
„Ko man reikia iš automobilio?“ – tai paprasčiausias ir bene svarbiausias klausimas, kurį, kad ir kaip keista, ne visi sau užduoda prieš pradėdami ieškoti transporto priemonės. Net ir paprasčiausių automobilių savybių įsivardijimas, tarkime, norimas kėbulo ar variklio tipas bei galia ir salono komplektacija, sutaupys jūsų laiką ieškant automobilio tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek Lietuvos ar kitų šalių naudotų automobilių turguose. Tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek automobilių turguje pirkėjai susiduria su didžiule pasiūla, kurioje lengva pasiklysti arba būti manipuliuojamam pardavėjų. Ieškant automobilio svarbu įvertinti savo poreikius bei turimą biudžetą ir pagal tai ieškoti tinkamiausio varianto. Pagal poreikius atitinkamai identifikuojamos ir automobilio savybės – kėbulo, variklio tipas, salono komplektacija. Prieš įsigyjant naudotą automobilį, didžiausias pirkėjo rūpestis ir baimė – ar pardavėjas neslepia gedimų ir ar autentiška automobilio rida. Nors kartais tikroji parduodamo automobilio būklė yra piktybiškai slepiama, atsitinka ir taip, jog pardavėjas, nė nenutuokia apie esamą automobilio gedimą ir tokį parduoda ne iš blogos valios. Naudotą automobilį atvarius į autoservisą, dažniausia potencialus automobilio savininkas prašo patikrinti tam tikrus automobilio mazgus, pavyzdžiui, važiuoklę. Taip pat neretai prašoma atlikti išsamią automobilio apžiūrą. Automobilio patikros metu atliekama kėbulo apžiūra – ar nėra korozijos, įlenkimų, įbrėžimų, dažų atspalvių skirtumų, atliekama žibintų patikra, įvertinama išorinė variklio būklė (visiškai patikrinti variklį sudėtinga – jį reiktų ardyti ir apžiūrėti iš vidaus, tačiau yra tam tikri „simptomai“, galintys įspėti apie esamas problemas), važiuoklės, stabdžių sistemos būklė, atliekama ratų geometrijos patikra bei tikrinami kiti automobilio mazgai. Automobilis tikrinamas norint apsisaugoti nuo dažniausių automobilių gedimų: kėbulo korozijos, kėbulo geometrijos ar elektronikos bėdų, kurios prilygsta skendusio automobilio bėdoms. Būna, kad įsigijus naudotą automobilį, į jo remontą tenka investuoti didelę dalį paties automobilio vertės. Bet kokiu atveju, net nuodugniai įvertinus transporto priemonę ir ją įsigijus, rekomenduojame atsidėti bent 10 proc. automobilio kainos remontui ateityje. Skendusių ir avariją patyrusių automobilių pirkėjų palaipsniui mažėja. Po kelerių metų pertraukos specialistai stebi automobilių rinkos atsigavimą – įsigyjamų brangesnių naudotų automobilių daugėja, pirkėjai vis daugiau lėšų investuoja į transporto priemonės eksploataciją. Teigiama, kad lietuviai darosi sąmoningesni ir automobilio ieško bei į jį „investuoja“ atsakingai, rinkdamiesi ne pigiausią variantą, bet ilgiau tarnausiantį. Vis dažniau ir kruopščiau specialistų tikrinami perkami automobiliai atskleidžia, jog daugiau rūpinamasi ne tik automobilio eksterjeru, bet ir jo saugumu.
Prieš perkant automobilį pravartu sau atsakyti į šiuos kontrolinius klausimus:
Koks kėbulo tipas?
- Ar važinėjate užmiestyje, ar mieste?
- Ar automobilį statote aikštelėje, ar miesto gatvėse?
- Ar tai bus šeimyninis automobilis?
- Ar daugiau važinėsite mieste, ar užmiestyje? Ar reikalingas didesnis pravažumas (link sodybos, užpustytais keliais)
- Ar automobiliu planuojate vežti didesnius daiktus ir krovinius?
Kokia salono komplektacija?
- Ar daug laiko praleidžiate kelyje (sėdynės patogumas)?
- Ar dažnai važinėjate ilgas nemanevringas atkarpas (autopiloto poreikis)?
- Kokia kita papildoma įranga turėtų būti jūsų automobilyje (automatinė klimato valdymo kontrolė, elektra valdomos sėdynės ir pan.)?
Koks variklio tipas?
- Ar jums reikia ekonomiško, ar galingo automobilio?
Ar jums yra skirtumas, kuo „varomas“ automobilis – dyzelinu, benzinu, dujomis, elektra ar maišytas variantas, pavyzdžiui, „varomas“ benzinu ir elektra?