Didžiulę atranką įveikę ir tapę pedagogų mokymų programos „Samsung mokykla ateičiai“ dalyviais Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokytojai įgytas žinias jau pradeda taikyti ir savo pamokose.
Skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir lyderystės gebėjimus stiprinantys pedagogai supranta, kad sparčiai vystantis skaitmeninėms technologijoms, jos tampa neatsiejamu ugdymo proceso įrankiu, kuris gali palengvinti mokytojų darbą ir padėti sudominti šiuolaikinius vaikus.
Apie skaitmenines naujoves ir jų vaidmenį mokykloje kalbamės su mokymų dalyve Alytaus Adolfo Ramanausko – Vanago gimnazijos etikos mokytoja Meile Platūkiene.
– Kokia jūsų nuomonė apie mokyklose vykstančius pokyčius? Ar jos tikrai tampa kitokios?
– Taip, mokyklos keičiasi. Atsiranada nauji mokymo metodai, naujos skaitmeninės programos, kurių dėka lengviau ir paprasčiau dirbti.
– Kaip jas vertinate? Kokį vaidmenį jos užima ugdymo procese?
– Jos atlieka tikrai didelį ir reikšmingą vaidmenį. Mano nuomone, apie 70 proc. ugdymo proceso šiomis dienomis susiję su skaitmeninėmis technologijomis. Matau čia daug privalumų, nes vaikai tokiomis priemonėmis naudojasi, jomis domisi. Be to, pasitelkus technologijas pateikiamą informaciją jiems lengviau perprasti. Net didelį kiekį informacijos vaikai įsimena paprasčiau ir greičiau, jei naudojamasi technologijomis, o ne vien pasakojama žodžiu.
– Jūsų mokykla dalyvauja programoje „Samsung mokykla ateičiai“. Ar pajutote kokių nors pokyčių prasidėjus šiems mokymams?
– Tikrai taip. Tobulinamės informacinių technologijų srityje, organizuojame mokymus ne tik savo, bet ir kitoms mokykloms. Išmokome naujų dalykų, sužinojome apie kompiuterines programas, apie kurias dar nebuvome girdėję, ir bandome žinias pritaikyti pamokose. Vaikai tuo labai džiaugiasi, ypač tie, kurie labiau domisi informacinėmis technologijomis. Jie laukia naujovių, smalsauja, ką dar mokytojai pristatys ir su kokiomis programomis supažindins.
– Nesunku suprasti, kad skaitmeninio pasaulio čiabuviais vadinami vaikai inovacijas priima palankiai. O kaip šią integraciją į ugdymo procesą vertina pedagogai?
– Mokytojai šias naujoves taip pat priima noriai. Jiems įdomu. Visi nori sužinoti kažką naujo ir imliai mokosi. Tai labai patinka mūsų anglų kalbos, lietuvių kalbos mokytojams, jos iškart ieško efektyviausių pritaikomo pamokoje būdų. Be to, visi mokytojai mums labai padeda. Jie skatina siekti pergalės programoje, tiki mūsų komanda ir patys prisideda, kiek tik gali.
– Programoje „Samsung mokykla ateičiai“ dalyvaujančios komandos konsultuojasi su mentoriais. Kuo jums vertinga ši pagalba?
– Turime du mentorius – bendrovės „Squalio Lietuva“ vadovą Martyną Bieliūną ir Kauno Kazio Griniaus progimnazijos direktoriaus pavaduotoją ugdymui Editą Rabizaitę. Su jais bendraujame ir elektroniniu būdu, ir susitinkame. Laukiame tų susitikimų, jie pakomentuoja, pataria, ką dar reikėtų patobulinti, kad sukurtume gerą skaitmeninių pokyčių projektą savo mokyklai. Mentoriai tikrai labai reikalingi. Turėdami kitokią patirtį ir žvelgdami iš šalies jie pastebi dalykus, kurių patys kartais nepamatome.
– Minėjote apie „Samsung mokykla ateičiai“ baigiamąjį projektą, kuris mokyklai gali atnešti 10 000 eurų vertės prizą? Ar jau turite jo viziją?
– Apie baigiamąjį projektą galvojame tikrai daug. Išbandėme keletą variantų, tačiau, koks bus galutinis, dar nenusprendėme. Idėją baigiamajam darbui turime, bet ją dar reikia išgryninti. Norime sukurti tokį sprendimą, kuris mūsų mokyklai būtų aktualus, turėtų didelį efektą. Juk patys su juo ir dirbsime. Siekiame realaus varianto, pritaikomo praktinėje veikloje.