Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) nusprendė, jog Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys, buvęs konservatorių kandidatas į Seimą Andrius Jučas pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus nustatyta tvarka ir terminais deklaruoti privačius interesus bei vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti.
Tyrimas atliktas gauto pranešimo pagrindu. Jame teigta, jog šių metų vasario pradžioje vykusiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje politikas nenusišalino priimant sprendimą, kuriuo, esą, padidintas atliekų surinkimo ir tvarkymo mokestis miesto gyventojams. Teigta, jog A. Jučą saisto darbo santykiai su UAB „Alytaus regiono atliekų tvarkymo centras“ (ARATC). Taip pat, VTEK duomenimis, A. Jučas nebuvo pateikęs privačių interesų deklaracijos kaip savivaldybės tarybos narys.
Tyrimo metu nustatyta, jog minėtuoju savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 9 d. sprendimu buvo patvirtinti Alytaus miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai, mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normos ir vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžiai pagal nekilnojamojo turto objektų kategorijas, o taip pat nekilnojamojo turto objektų rūšys. Metodiką rinkliavos apskaičiavimui parengė bei rinkliavą apskaičiavo ARATC.
Vienas iš pranešėjų pristatant pakeistos rinkliavos apskaičiavimą ir nuostatų projektą minėtajame savivaldybės tarybos posėdyje buvo ARATC direktorius Algirdas Reipas, kuris sprendžia visus šioje bendrovėje dirbančių darbuotojų tarnybos eigos klausimus. Dėl to ARATC darbuotojai yra asmeniškai suinteresuoti būti lojalūs bendrovės vadovybei, pritarti jos pozicijai.
Priimant šį savivaldybės tarybos sprendimą A. Jučas, kuris taip pat yra ir ARATC biologiškai skaidžių atliekų tvarkymo padalinio vadovas, nenusišalino ir posėdyje balsavo. Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų prasme, valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens darbovietė yra laikytina interesų konfliktą keliančia aplinkybe.
Politiko balsavimas dėl minėtojo savivaldybės tarybos sprendimo ir juo patvirtintų nuostatų sukėlė abejonių dėl jo veiksmų nešališkumo. Siekdamas išsklaidyti bet kokias abejones, A. Jučas privalėjo pareikšti savo nusišalinimą nuo minėtojo sprendimo priėmimo, kadangi tai yra susiję su jo darboviete, tačiau to nepadarė netgi raginamas.
Iškart po A. Jučo balsavimo, buvęs jo kolega konservatorių partijoje, dabartinis parlamentaras, į Seimą išrinktas valstiečių-žaliųjų sąraše, Robertas Šarknickas pareiškė, kad A. Jučas turėjo nusišalinti nuo miesto tarybos priimamų sprendimų, tiesiogiai naudingų jo atstovaujamai darbovietei (ARATC).
VTEK atlikto tyrimo duomenimis, A. Jučas taip pat nesilaikė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme numatyto 30 kalendorinių dienų termino privačių interesų deklaracijai pateikti: Alytaus miesto savivaldybės tarybos nario priesaiką politikas davė pernai metų rugpjūčio 25 d., tačiau deklaraciją pateikė tik šių metų vasario 17 d.
VTEK traktuoja, kad viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų kontekste asmeninis suinteresuotumas gali būti sietinas ir su asmens moraline skola, moraliniu įsipareigojimu, neturtine nauda arba kitais panašaus pobūdžio interesais. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ne kartą konstatavo, jog valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo savo pareigas turi atlikti taip, kad nė nekiltų abejonių dėl jo veikloje susidariusio interesų konflikto.